A Formula.hu F1-es hírösszefoglalója december 18-án, szerda este.
Perez jelentette be: távozik a Red Bulltól
Sergio Perez közölte először a már régóta várt hírt: 2025-ben a korábban aláírt szerződése ellenére nem ő vezeti majd a Red Bull autóját.
A bejelentés részletei itt olvashatók!
„Checo remek csapattárs volt” – Verstappen
Max Verstappen szerint nem teljesen Perez hibája, ami történt vele, és mindig is jól kijöttek egymással. Jó csapattárs távozik a Red Bulltól.
„Nehéz időszakon van túl idén, nem teljesen az ő hibája, az autó működése és viselkedése miatt is. Ez megnehezítette számára a vezetést. Mindig nagy energiát hozott a csapatba is, és soha nem adta fel, még akkor sem, amikor nagyon nehéz idők jártak rá. Ezt nagyon nagyra tudom értékelni. Ahogy mondtam, nagyszerű csapattárs volt. Soha nem voltak játszmák, és csak nagyon egyenes volt”.
Kulcsember hagyja el Verstappen csapatát
Max Verstappen az elmúlt években négy állandó mérnökkel dolgozott együtt, a legjobban ismert GP, azaz Gianpiero Lambiase mellett Tom Hart, David Mart és Michael Manning alkotta ezt a „stábot” a holland klasszis körül. A De Telegraaf beszámolója szerint azonban ez most változni fog, ugyanis Manning nem kíván a továbbiakban évi 24 versenyt a helyszínen teljesíteni, ezért más feladat után néz – viszont a tervek szerint a csapatnál marad.
A brit szakember 2011 óta dolgozik a Red Bullnál, korábban Sebastian Vettellel működött együtt, míg az elmúlt időben többek között Verstappen rajtjaiért felelt. Azt egyelőre nem tudni, az energiaitalosok kivel fogják pótolni Manninget.
Verstappen őszinte volt a Mercedesszel
Érti, miért akarja őt a Mercedes, és nem lát problémát azzal, hogy beszélget velük, már csak azért sem, mert ő is tudják, hogy nem akarja elhagyni „második családját”.
„Ezt én meg tudom érteni, hiszen a leggyorsabb versenyzőt akarod az autódba ültetni. Sok minden zajlott náluk, és választaniuk kellett egy új pilótát” – mondta Verstappen.
„Természetesen mindig beszélgetünk egymással, és nem fogok hazudni arról, hogy le is ültünk egyeztetni. De önmagában ez sem jelent problémát, azt hiszem.”
Marko: Lindblad lehet a következő bajnokunk
Már a télen megszerezheti az F1-es szuperlicenszhez szükséges pontokat a Red Bull legújabb reménysége, akit Marko szerint nyers tempója emel ki más fiatalok közül.
„Nem egy új Maxot keresünk, hanem egy új bajnokot, és a következő, aki igazán ígéretesnek tűnik, az Arvid Lindblad” – mondta a svéd és indiai felmenőkkel is rendelkező, de Angliában született tehetségről, aki első szezonjában remekelt az olasz F4-ben, majd győzött Makaóban, idén pedig sokáig bajnokesélyesnek tűnt az F3-ban annak ellenére, hogy csupán 16 évesen kezdte meg a szezont.
„Az egyik F3-as versenyen egy kör alatt 10 vagy 14 másik versenyzőt előzött meg, az utolsó helyről nyerte meg a versenyt trükkös, hol vizes, hol száraz körülmények között. Nagyon okos és őszinte önmagához. Amikor hibázik, nem keres kifogásokat, hanem előre tekint. Már most egy kategóriával előrébb jár, nemcsak a fizikai, hanem a mentális felkészültségét tekintve is.”
Ferrari: Hamilton januárban, az autó februárban érkezik
Február 19-én tartja saját autóbemutatóját a Ferrari, míg Lewis Hamiltont januárban mutatja be az F1-es csapat – ezt árulta el Frederic Vasseur.
„Február 19-én, az F1-es csapatok közös londoni bemutatóját követő napon, Fioranóban fogjuk ezt megtenni. Még nem határoztuk meg a programot, de ez a dátum” – mondta a francia szakember.
Ami pedig az egyébként Maranellót már többször meglátogató Lewis Hamilton hivatalos megérkezését illeti, Vasseur elárulta, hogy még nincs meg a pontos időpont: „Úgy gondoljuk, hogy január második felében. Még nem döntöttünk a részletekről, de az biztos, hogy körülbelül ekkor lesz”.
Montezemolo: Lewis nem marketingfogás
Luca di Montezemolo szerint Charles Leclerc mellett kicsit elmentek már az évek bajnoki cím nélkül, míg Lewis Hamilton egy olyan pilóta, aki nyerni érkezik a Ferrarihoz.
„Hamilton egy olyan jelenség, mint Verstappen. A Ferrarihoz való érkezése nem egy marketingakció, mert erősen szerette volna, hogy a pályafutását piros ruhában aratott győzelemmel zárja le” – idézi az olasz szavait a Formula Passion.
Sainz: Sokkolt és fájt a Ferrari döntése
Carlos Sainz nem zárja ki, hogy egyszer még visszatérjen a Ferrarihoz, annak ellenére, hogy 99%-ig biztos volt a maradásában, így aztán nagyon fájt neki az elküldése.
„Azt hiszem, az év elején jobban próbára tettek, mint korábban valaha, és az élet olyan helyzetbe hozott, ami egyáltalán nem volt kellemes” – mondta a Williamshez igazoló versenyző. „Megmondták nekem, hogy nem folytathatom a csapatnál, amelynél a tél elején még 99%-ig biztos voltam benne, hogy folytatni fogom. Ez hatalmas sokk volt a reményeimnek, és nyilvánvalóan nem élveztem azt a pillanatot.”
„Mindannyian látták, hogy szenvedtem a télen. Amikor azt mondom, szenvedtem, nem úgy értem, hogy zárt ajtók mögött sírtam, hanem tényleg fájt. Fájt, mert nem számítottam erre. Nem voltam felkészülve ilyen hírekre. Egy darabig sokkos állapotban voltam.”
„Ezt ne csináld” – Rosberg figyelmeztette Norrist
Tanácsot adott a vb-címre készülő Lando Norrisnak Nico Rosberg: figyelmeztette, hogy mi az, amit nem szabad csinálnia, ha tényleg meg akarja nyerni a 2025-ös bajnokságot.
„Egy, ne kövesd el azt a hibát, és ne tedd magadra azt, hogy ’én vagyok az esélyes, és a győzelmen kívül minden más kudarc lesz’” – mondta Rosberg a Sky F1 podcastjában.
„Ez volt az egyik kulcsa annak, hogy megnyertem a világbajnokságomat, és főleg Lando esetében, akiről nem mondanám, hogy a legerősebb, legstabilabb mentálisan (én is ilyen voltam, sok belső démonnak, kétséggel, a pohár mindig félig üres volt és nem félig teli), és emiatt nagyon azt javaslom, hogy futamról futamra gondolkodjon” – adott tanácsot Rosberg.
Bearman: Ha nem jön össze az F1, Colapinto menjen Japánba
A szezon utáni tesztet kihagyni kényszerült, így aztán Japánba utazott a Haas jövő évi versenyzője, Oliver Bearman, hogy részt vegyen a Super Formula tesztjén, és megbarátkozzon a suzukai pályával. Az F1 és az IndyCar után technikailag a világ harmadik legfejlettebb együléses sorozatának számító széria autói lenyűgözték a fiatal britet, és ennek hangot is adott:
„Azt hiszem a legnagyobb benyomást ezeknek az autóknak a kezelhetősége és kanyarsebessége tette rám egy olyan pályán, mint Suzuka. Olyan volt, mintha táncoltam volna a pályán az autóval, nagyon jól éreztem magam vezetés közben, nagyon hasonlít az F1-re, és ez nagyon tetszett” – idézi a Grande Premio Bearmant, aki kitért az idén debütáló, de a 2025-ös ülésről lemaradó Franco Colapintóra is:
„Remélem, Franco jövőre helyet kap az F1-ben, mert a kilenc futamán bebizonyította, hogy képes a Formula–1-es pilóták szintjén teljesíteni. Az egész paddockot lenyűgözte, és remélem, hogy teljes szezonra szóló ülést kaphat. Élveztem az ellene való versenyzést. Persze a Super Formula is egy nagyszerű lehetőség, ha nem tudna az F1-ben versenyezni.”