A Formula.hu napi hírösszefoglalója december 16-án, hétfőn este:
„Lenyűgöztem a Red Bullt” – Tsunoda
Yuki Tsunoda úgy hallotta, hogy lenyűgözte a Red Bullt a visszajelzéseivel a szezont követő F1-es teszten. Várja a pilótákkal kapcsolatos döntést.
„Sokat hallottam arról, hogy mennyire le voltak nyűgözve, különösen az én visszajelzéseimmel. Ez nemcsak a pálya melletti mérnököktől, hanem a Red Bull Milton Keynes-i gyárából távolról támogató mérnököktől is érkezett. Említették, hogy mennyire lenyűgözte őket a visszajelzésem” – mondta a japán. „Ez a terület kulcsfontosságú cél volt számomra. Azt hiszem, a Red Bull már megértette, hogy a sebességem nem jelent nagy problémát. Ehelyett inkább olyan dolgokra koncentrálnak, mint a visszajelzéseim, a csapaton belüli viselkedésem, és az, hogy hogyan viselkedem az autóban. Valószínűleg ezeken a területeken látták a legnagyobb ismeretlent.”
Nem bírják a szerelők, tarthatatlan így az F1-es versenynaptár
Dr. Helmut Marko és Toto Wolff is arról beszélt, hogy a jelenlegi 24 versenyhétvége ennyi utazással, ilyen időzítésekkel fenntarthatatlan, változtatni kell.
„Azt hiszem, a határon van, és én már csak a felsővezetés tagja vagyok” – mondta Marko az ORF-nek Wolff-fal közösen adott interjújában. „Meg kell nézni a szerelőket mondjuk a Las Vegas-i Nagydíj alatt. Késő este rendezték a futamot, miután tizennégy-tizenhat óra repülés volt mögöttük, és ugyanolyan tempóban kellett dolgozniuk.”
„Ha meg akarjuk tartani ezt a 24 futamot a naptárban, akkor a sorrendnek tényleg javulnia kell. Az emberek a világ minden táján repülnek, ez már csak így van. De ha engem kérdezel, több [futam] egyszerűen nem jó, még akkor sem, ha a munkaterhelést nézzük. Hacsak nem alkalmazol két stábot” – utalt arra Marko, hogy a helyszínek megfelelő sorrendbe állítása elengedhetetlen a folytatásban.
Toto Wolff megismételte az ezzel járó nyomást, saját tapasztalataira támaszkodva, beleértve az év „igazán brutális” végét.
„A minap beszéltem Helmuttal Las Vegasról. Az igazán brutális volt, mert csak néhány órát látod a napfényt, mielőtt lefekszel, és nem tudod, mikor kell enni. Mindenki másképp kezelte ezt, de ez annyira befolyásolja a ritmusodat, hogy nehéz ebből felépülni. A repülésről nem is beszélve!”
„Mi a f**z” – Wolff emiatt támogatja Ben Sulayemet
Saját hétéves kisfián tapasztalta meg, hogy a káromkodások kérdésében igaza lehet Mohammed ben Sulayemnek: ebben a témában az FIA-elnök mellett áll Toto Wolff.
„Van egy hétéves gyerekem, aki gokartozik, és mindent néz” – mondta Wolff.
„Pár hónapja megtörtént az első alkalom, amikor azt mondta, hogy ’ez mi a f**z’, én pedig megkérdeztem, hogy hol hallott ilyet, amire azt válaszolta, hogy a versenyzőktől.”
Mit tanult meg Hamiltontól Russell?
Egy dolgot emelt ki Lewis Hamiltonnal kapcsolatban George Russell: a hétszeres világbajnok ráirányította a figyelmét egy fontos feladatra.
„Azt hiszem, csak azért, mert első kézből láttam, hogy milyen példakép” – mondta Russell a RacingNews365-nek.
„Ez még inkább nyilvánvalóvá vált számomra, amikor a fiatal unokahúgaim és unokaöcséim a TikTokot, a YouTube-ot és a Netflixet nézik. Toto [Wolff] fiával töltöttem egy kis időt, és az összes barátja nézi a Netflixet és a többit” – fogalmazott a brit.
„Hogyan kezeled a győzelmeket, hogyan kezeled a vereségeket: ezekkel inspirálod a fiatal gyerekeket. Amikor visszatekintek arra a fotóra, ami Lewisszal készült gyerekkoromban, ugyanúgy felnéztem rá, ahogy ezek a gyerekek is felnéznek ránk.”
Ezért akadtak el a tárgyalások Sainz és az Alpine között
Flavio Briatore a német Auto Motor und Sportnak felfedte, hogy miért szálltak ki a Carlos Sainz szolgálatai iránt zajló játszmából. Az Alpine tanácsadója elmondta, hogy természetesen tárgyaltak a spanyol versenyzővel, de rövid távú szerződést nem kívántak kötni vele.
„Beszéltem Sainzcal. Érdekes lehetőség volt számunkra, de kizárólag négy évre terveztünk volna vele. Máskülönben nincs értelme megszerezni egy Carloshoz hasonló versenyzőt egy vagy két évre. Vagy hisz a programunkban vagy sem – nincs más lehetőség” – mondta Briatore.
„Nincs szükségem egy olyan versenyzőre, aki rengeteg pénzbe kerül, közben pedig lelép egy másik csapathoz, ahol lehetőség adódik” – tette hozzá a 74 éves olasz szakember.
Formula Plusz: Van még visszaút Hamilton számára?
F1-es karrierje talán legrosszabb idénye után próbálja újraindítani magát a Ferrarinál Lewis Hamilton. De van-e erre még esély? Gobodics Tamás cikke a Formula Plusz rovatban ezen a linken olvasható!
Szerdán indul a jegyértékesítés a MotoGP Magyar Nagydíjára – íme, a belépők árai
MotoGP-re a vasárnapi gyerekjegy 18 euróba kerül, a hétvégi ára 20 euró, ezt azok vehetnek, akik az adott verseny napján még nem töltötték be 14 éves korukat.
A vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 135 és 210 euró között, a hétvégiek 150 és 230 euró között érhetők el. A Superbike esetében a gyerekjegyek ugyanannyiba kerülnek, a vasárnapi felnőttjegyek ára szektortól függően 55 és 90 euró között, a hétvégiek 60 és 100 euró között érhetők el. A MotoGP-re 80 eurótól, a Superbike-ra pedig 40 eurótól vehetnek kedvezményes áron jegyet a kerekesszékesek és egy kísérőjük. A különböző szektorokban ideiglenes lelátók várják majd a nézőket, amelyekbe kijelölt helyekre szóló ülőjegyek vásárolhatók.
A Superbike-ra Paddock-élményt nyújtó kiegészítő jegy is elérhető. Egy vásárló egyszerre legfeljebb tíz darab jegyet vehet.
Pitwall: Változások az F1-ben
Az év utolsó „rendes” Pitwalljában összegeztük az utóbbi hét F1-es híreit: a 2025-ös és 2026-os változásokat, a szezonzáró tesztet, Hamilton helyzetét és mindent, ami a múlt héten történt.