Szokásos napi hírösszefoglalónkat kezdjük azzal, hogy már rendelhető a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható F1-es falinaptárunk, amelyben a jövő évi nagydíjak időpontjait is feltüntettük. A lapokon látványos fotókon szerepelnek mind a tíz csapat autói és az élmezőny legnevesebb versenyzői, és szokásunkhoz híven a 2025-ös F1-es idény nagydíjainak időpontjait is feltüntettük, hogy könnyebb legyen eligazodni, mikor lesz versenyhétvége és mikor nem.
A vadonatúj 2025-ös Formula-1-es falinaptárunk 4990 Ft-ba kerül, és már rendelhető a Formula webshopjában IDE vagy a lenti képre kattintva.
Megerősítve: Verstappent büntetik Brazíliában
Max Verstappen rajtbüntetést kap a Sao Pauló-i Nagydíjon, erősítette meg a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko. Verstappen Mexikóban pénteken végig motorproblémákkal küszködött, ezért már ott visszaraktak egy régebbi erőforrást, amely miatt gyengébben szerepelt a futamon – és már korábban, Kanadában is volt motorhibája.
A Belga Nagydíjon már felhasználtak egy limiten felüli erőforrást, akkor hiába nyerte meg az időmérőt, csak a 11. helyről rajtolhatott. Ez lesz a hatodik belsőégésű motor, amit Verstappen használ idén, pedig csak négy engedélyezett.
A büntetés csak a nagydíjra vonatkozik, a sprintfutamra nem lesz hatással, ahogy Liam Lawsonnal történt az USA Nagydíjon.
Alonso bélfertőzéssel küzd
Az Aston Martin Aramco Formula One Team bejelentette, hogy Fernando Alonso kihagyja a brazíliai médianapot. A spanyol a Mxikóvárosi Nagydíj előtt bélfertőzéssel küzdött.
Visszatért Európába, hogy további kezelést kapjon egy specialistától. A plusz egy napos kezelés miatt késik a brazíliai utazása, de a hétvégi versenyre biztosan készen áll majd.
Újabb ferraris kinevezés és átalakítás a Saubernél
Újabb komoly átalakítások zajlanak a 2026-tól immár az Audi gyári csapatává váló Saubernél, amely jelenleg Stake néven szerepel a Formula-1-ben: a hinwili gárda három bejelentést is tett egy közlemény formájában szerdán.
Ezek közül az egyik, hogy Giampaolo Dall’Ara tölti be a versenymérnöki részleg vezetőjének újonnan létrehozott posztját, ezzel ő felügyeli a munkát Hinwilben és a pályán egyaránt. Ezzel a lépéssel a cél, hogy összehangolják az összes területet, amely az autó teljesítményével kapcsolatos, és a versenymérnöki részleget a Technikai Csoportba integrálják.
Aki szintén nem akármilyen tapasztalattal érkezik meg az Audivá váló Sauberhez, az a másik kinevezett: Ignacio ’Inaki’ Rueda veszi át a sportigazgatói szerepkört az F1-es istállónál. Rueda a Jordannél, a Renault-nál, a Lotusnál és legutóbb a Ferrarinál is dolgozott, ahol 2021-től töltötte be ugyanezt a pozíciót, előtte pedig stratégaként tevékenykedett. Rueda lesz felelős mindenféle sporttevékenységért és az FIA-val való kapcsolattartásért.
Az új szakember az 1980-as évek óta a Saubernél dolgozó Beat Zehnder helyét veszi át a sportigazgatói poszton, de Zehnder sem hagyja el Hinwilt: ő 2025-től a „kiemelt programokért és műveletekért felelős igazgatói pozíciót fogja betölteni. A Sauber közleménye szerint Zehnder ebben az új pozícióban azért lesz felelős, hogy a Sauber Motorsport öröksége tovább gyarapodjon, megőrizze az értékeit, valamint vezető szerepet töltsön be az innováció és a jövő alakítása terén. 2025-ben egyfajta felügyeleti pozíciója lesz, hogy a lehető legjobb átmenetet biztosítsa az Audivá válás felé vezető úton.
Új aszfalt, lágyabb gumik és eső várja az F1-es mezőnyt Interlagosban
Ugyanis a brazil helyszínt teljes hosszában – beleértve a bokszutcát is – újraaszfaltozták az idei F1-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt. Ráadásul mivel a munkálatokkal nemrég lettek készen, ezért az új aszfaltot alaposan megtisztították nagynyomású vizes mosórendszerrel, hogy eltávolítsák az új bitumentől rendszerint megjelenő ragyogását.
A Pirelli közleménye szerint mindez növelte az aszfalt durvaságát is, ami miatt az új felület egy teljesen kiszámíthatatlan tényező előzetesen az F1-es alakulatok számára.
Az F1-es mezőny dolgát azonban most Brazíliában az is nehezíteni fogja, hogy a Pirelli a tavalyihoz képest eggyel lágyabb felhozatalt visz a keverékeiből: idén a C3-as, a C4-es és a C5-ös opció lesz elérhető a csapatoknak, azaz a három legpuhább slick abroncs – ami az új aszfalttal kombinálva végképp fejvakarást okozhat a csapatoknak.
De ha még ez sem lenne elég, az előrejelzések alapján az időjárás is megnehezítheti a csapatok dolgát – ahogy azt Brazíliában sokszor láthattuk a múltban is.
Az időjósok szerint pénteken van a legkisebb esély a csapadékra, ám a hétvége előrehaladtával ez a sansz egyre növekszik: a sprintet és az időmérőt magában foglaló szombatra jelenleg 40 százalék a valószínűsége az esőnek, vasárnapra viszont már 60-70 százalék körüli ez az érték.
Mi vár ránk a hétvégén?
Ha már F1-es hétvége, akkor beharangozó: ezúttal is elkészítettük rövid felvezető videónkat, amiben összefoglaltuk a főbb tudnivalókat.
„Nagyon-nagyon valószínűtlen” az évközi Perez–Lawson csere
Maga Christian Horner Red Bull-főnök mondta ezt, de nem tagadta, hogy a mexikóinak újabb borzalmas hétvégéje volt. Viszont szerinte egy valamit bebizonyított a páros vasárnapi csörtéje.
„Először is, szerintem ez megmutatta, hogy a két csapat egymással is versenyez. Miközben ugyanaz a tulajdonos, függetlenek olyan szempontból, ahogy versenyeznek egymással.”
Brown üzenete Verstappennek: Vezessen úgy, mint egy világbajnok!
A McLaren vezérigazgatója szerint szükségtelen és veszélyes az, ahogy Mexikóban a regnáló F1-es világbajnok versenyzett – akit amúgy fantasztikus pilótának tart.
„Max egy annyira fantasztikus versenyző, egyszerűen csak nem hiszem, hogy így kellene vezetnie. Csak vezess úgy, mint egy világbajnok, aki vagy. Ez szükségtelen, mindenkit kockázatnak tesz ki, és nem tiszta versenyzés.”
„Néha veszítek, mert túl fair vagyok és nem elég agresszív” – Norris
A McLaren brit pilótája a Verstappen elleni csaták kapcsán mondta el: ő mindig fair módon harcol, és ez a továbbiakban is így lesz, még ha emiatt néha ki is kap a riválistól.
„Én mindig fair módon harcolok. Ez vagyok én, ilyen vagyok versenyzőként. Én így vezetek minden nap. Néha talán veszítek is azért, mert túl fair vagyok és nem elég agresszív” – ismerte el a Formula.hu jelenlétében Norris.
Tragikus áradások Valenciában, kérdéses lehet a MotoGP-szezonzáró és a Formula-E tesztje
Tragikus hírek érkeztek szerda reggel a valenciai régióból, ahol a keddi heves esőzések – amelyek mennyisége a spanyol meteorológiai jelentések szerint az éves csapadéknak felelt meg – villámárvizeket okoztak, amelyben már több mint 50 ember meghalt. A természeti katasztrófa pedig a Ricardo Tormo Circuit főbejáratához vezető utat is alaposan megrongálta (a lenti Insta-videón látszik is mindez), a The Race információi szerint pedig a mellette fekvő minimotopályát is teljesen tönkretették az áradások.
Emiatt nem kizárt, hogy a MotoGP két és fél hét múlva, november 15-17-én esedékes valenciai fináléja is veszélybe kerülhet.