DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

Tesztel a Ferrari, Norris bajnok lenne: a nap F1-es hírei

Christian Horner Adrian Newey-ról, Lewis Hamilton a Mercedesről és a Ferrariról beszélt, Nico Hülkenberg fizetése megnőhet az Audinál: a nap főbb F1-es hírei egy helyen.

A nap fő híre az, hogy a Ferrari az FIA számára tesztelte ma Fioranóban az úgynevezett sárvédő következő megoldását: egy újfajta verziót vittek pályára a mesterségesen felvizezett pályán, amelyről a Formu1a.uno szakportál közölt képeket. Ezek ide kattintva megtekinthetők!

Mint az a képeken látható, ez a megoldás már radikálisabb az előzőnél, amely nem csökkentette kellő mértékben a felvert vízpermetet (amelynek egy részéért amúgy Tombazisék szerint sem a kerekek, hanem a diffúzor a felelős). A mostani variáció már szinte teljesen befedi a kereket, egy nyitott réssel az elején. 

240044-scuderia-ferrari-japanese-gp-saturday_2a3f384a-3481-4de9-830f-13afe6a5b8f1_resize



A Ferrari a Formu1a.uno szaklap tudósítása szerint a 2022-es, F1-75-ös kódjelű versenygépére szerelte fel az újfajta sárvédőt, referenciaként pedig egy 2024-es autót is pályára küldtek (még állítólag az imolai fejlesztési csomag nélkül). A vezetési feladatokat a beszámoló szerint a tesztpilótáik, Oliver Bearman és Arthur Leclerc, valamint az állandó versenyzőik közül Carlos Sainz végezték délelőtt.

Szintén fontos ferraris hír, hogy új versenymérnököt kap Charles Leclerc: a Ferrari egy szervezeti átalakítást jelentett be, amelynek részeként már a jövő hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon sem Xavi Marcos beszél majd a monacói pilóta fülére Marcos 2019-ben, éppen Leclerc-rel érkezett a Scuderiához a Saubertúl, az ő helyét pedig Bryan Bozzi veszi át: ő Leclerc eddigi teljesítménymérnöke volt, és tíz éve dolgozik a Ferrarinál.

 

Goodwodban jön Newey autója

Goodwoodban, a Sebességfesztiválon, július 12-én debütál a Red Bull Newey által tervezett hypercarja, az RB17-es. Az RB17-es – amely nevét azok után kapta, hogy ezt a sorszámot átugrották a Formula-1-es versenygépeknél, miután a 2021-es autót a szabályok relatív változatlansága miatt RB16B-nek keresztelték el – kétüléses karbon monocoque alvázzal és V10-es motorral lesz felszerelve, és mindössze 50 darabot fognak gyártani belőle, amelyek 5 millió euróba fognak kerülni. 

A Red Bull egyébként is nagy erőkkel lesz jelen Goodwoodban, hogy megünnepeljék az F1-es csapat fennállásának 20. évfordulóját: ott lesz Christian Horner csapatfőnök, a 13-szoros nagydíjgyőztes David Coulthard, a bikák legrégebb óta szolgáló bemutatózó versenyzője, Patrick Friesacher, no meg persze számos korábbi Formula-1-es masinájuk.

Ha már Newey: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke igyekezett azt a narratívát erősíteni, hogy nem romlott meg kettejük kapcsolata és nem emiatt távozik tőlük a mérnök. „Sajnos semmi sem tart örökké. Adrian hét évig volt a Williamsnél, hét évig a McLarennél, míg nekünk sikerült 18 évig magunknál tudnunk őt, szóval úgy gondolom, nagyszerű pillanatokat éltünk át a pályán és azon kívül egyaránt. Csodálatos utazás volt Adriannal. Ő egy barát, ő a keresztapja a gyermekeimnek, és barátok maradunk” – jelentette ki Horner.

 

Norris bajnok lenne az F1-ben

Térjünk át a hétvége hősére, az F1-es karrierje első győzelmét arató Lando Norrisra. Néhány nap már eltelt a brit sikere óta, aki a minap posztolt egy fotóválogatást a közösségi oldalán: „Örökké emlékezni fogok erre. Köszönöm mindenkinek!” – írta a képek mellé a versenyző, aki Instagram-sztoriban még további üzenetet küldött a szurkolóinak:

„Őszintén, életem legőrültebb néhány napját éltem át. Még mindig nem tudom, mit mondjak, de ez volt az álmom gyerekkorom óta. Szó szerint nem hagytam abba a mosolygást a 33. kör óta. Rengeteg kemény munkát fordítottunk arra, hogy elérjük ezt, és ez most végre kifizetődött. „A támogatás a teljes csapatomtól, a McLaren papaja rajontóitól, más versenyzőktől és még sok mástól: minden egyes darabját nagyra értékelem ennek. Mindannyiótokat szeretlek! És mindezek után… még csak most kezdődik…!” – zárta írását Norris.

f1-norris-mclaren

A McLaren versenyzője a Sky Sportsnak pedig arról beszélt, hogy szerinte idén is nyerhetnek még több futamot, 2025-ben pedig a bajnoki címet célozhatják meg. „Nyerhetünk több futamot is idén, szerintem harcolhatunk a Red Bull ellen. Izgalmas szezon lesz ez közöttünk, a Red Bull és a Ferrari között” – mondta Norris. 

„Van még dolgunk, nem tartunk még egészen azon a szinten. Lesznek futamok, ahol elég versenyképesek leszünk, de átlagosan még nem tartunk pont ott, ahol szeretnénk. Két lábban kell állnunk a földön. Hogy harcolhatunk-e a címért jövőre? 100%-ig. A földön maradok, de abszolút igen. Csodálatos csapatunk van, és közelebb járunk, mint korábban valaha. Az év elején is azt mondtam, hogy nyerhetünk futamokat, hinni akarok, és hinnem is kell azt, hogy jövőre még nagyobb céljaink lehetnek, és megtehetjük a következő lépést” – tette hozzá.

 

Vasseur szerint szoros lehet a csata az élen

Nem lepődött meg a McLaren tempóján a Ferrari-főnök Fred Vasseur, de ő azért úgy gondolja, hogy még mindig a Red Bull van az élen.

„Nem ez az első alkalom a szezonban, hogy a McLarennek erős a tempója. Ha megnézzük például Melbourne-t, ott is velünk harcoltak. Összességében szerintem három istálló küzd egymással hétvégenként két-három tizeden belül körről körre, etapról etapra vagy keverékről keverékre. Lando kapcsán összességében nem lepődtem meg. Pénteken jól ment a McLaren, fejlesztéseket hoztak erre a hétvégére. Ha megnézzük az előző néhány futamot, rendre ott voltak. Kínában is jó volt a tempójuk. Ez ilyen lesz az idény végéig. Úgy gondolom, hogy mi és a McLaren talán kicsit felzárkózhatunk a Red Bullra.”

„Úgy gondolom, majdnem ez a helyzet a szezon elejétől kezdve, függően a pályától. A Red Bull továbbra is elöl van. Max nyert volna, ha nincs a biztonsági autó. Továbbra is van egy kis előnyük. Ami tény, hogy összehasonlítva az egy évvel ezelőtti helyzettel, hogy ha jó munkát végzünk és mindent összerakunk, akkor ott vagyunk. Ez azt jelenti, hogy kis nyomást helyezünk rájuk. Kicsit agresszívebbnek kell lenniük a stratégiával. Már nincsenek abban a komfortzónában, mint tavaly, amikor nem számított, mi történik. Két kör után már az élen voltak. Úgy vélem, ez döntő változás a futamok menedzselését tekintve. Ez egy lehetőség számunkra, mert ha egy újabb kis lépést teszünk előre, akkor szerintem tényleg olyan helyzetbe kerülünk, hogy minden hétvégén harcolhatunk velük.”

 

Hülkenberg jól keres, Hamilton még a Mercedesé

Két és félszeres fizetést kaphat Nico Hülkenberg az Audinál. A Bild értesülései szerint anyagilag is jövedelmező előrelépést jelent a németnek a nemrég bejelentett új szerződés: a 2023-as visszatérése előtt három évig a partvonalon kívülre kerülő és csak néhány beugrást teljesítő pilóta állítólag 5 millió eurós fizetést fog kapni a Saubertől/Auditól. Ez nagy növekedés a mostani 2 milliós haasos jövedelméhez képest – nem beszélve a korábbi évek „munkanélküliségével” összevetve.

Végezetül pedig Lewis Hamilton, aki állítása szerint még nem gondolkodik a Ferrarin, egyelőre csak a Mercedesre koncentrál.  „Jelenleg a szívem még a Mercedesé, és továbbra is nagyon szeretnék teljesíteni és felemelni őket. Nemcsak a feladatom ez ebben az évben, hanem a vágyam is” – jelentette ki a hétszeres világbajnok. „Nem vagyok kapcsolatban a Ferrarival. Messziről figyelem őket, de teljes mértékben arra koncentrálok, hogyan tudjuk most legyőzni őket. Úgyhogy teljes egészében ebbe fektetem az energiáimat” – húzta alá a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: