A nap egyik fontos híre, hogy egyértelmű utalást tett arra Alessandro Alunni Bravi, a Stake F1 Team csapatfőnöke, hogy Carlos Sainz a fő kiszemeltjük az Audi-éra kezdetére – de persze vannak más opciók is, beleértve a mostani párosukat. Nico Hülkenberget már bejelentették, az ő csapattársát keresik, és Bravi szerint nincs jobb lehetőség a Ferraritól távozó spanyolnál. „Mindenki tudja, hogy van egy elérthető topversenyző a pilótapiacon, aki Carlos Sainz. Szerintem mindenki szeretné a fedélzetén tudni Carlost. Ő az egyik legjobb versenyző. Megmutatja, hogy elképesztően érett, jó fejlesztőversenyző, aki hajtja a csapatot a fejlesztéseknél, de ezzel egyidejűleg rendkívül konzisztens, roppant erős az időmérőkön és a futamokon is. És szerintem a Ferrarinak van az egyik legjobb pilótapárosa.”
Az FIA magyarázatot adott arra, hogy a hétvégi futamon miért Lando Norris mögé és Max Verstappen elé küldte be a biztonsági autót, ezzel óriási előnyhöz, egy teljesen ingyen bokszkiálláshoz juttatva Norrist. A magyarázat szerint húsz méterrel elkésett a safety car, és veszélyes lett volna ott elengedni a teljes mezőnyt a mentést végző személyzet számára, így az a döntés született, hogy megfogja a sort, majd később, amikor már összeálltak egy vonatba, akkor engedte el őket sé várta meg az ingyen kerékcserét addigra letudó és gyakorlatilag körelőnybe kerülő Norrist.
„220 ember igazolt a Mercedestől a Red Bull Powertrainshez” – állítja Christian Horner, a Red Bull F1-es csapatfőnöke. Ezt arra reagálva mondta, hogy Toto Wolff Max Verstappent próbálja elcsábítani, Zak Brown, a McLaren vezére pedig úgy fogalmazott, hogy rengeteg Red Bull-alkalmazott adta be hozzájuk az önéletrajzát, úgyhogy ő nagyobb mozgásra számít Adrian Newey távozása után. „ Nincsenek aggályaim a Red Bull csapatának erősségét és mélységét illetően. Természetesen mindig lesznek mozgások a csapatok között. Nem is tudom, hány emberünk van idén, akiket a McLaren foglalkoztatott. A Mercedestől 220 embert szereztünk meg. 220-an jöttek át a HPP-től [a Mercedes motorrészlege] a Red Bull Powertrainshez. Szóval ha az emberek elvesztéséről beszélünk, én jobban aggódnék ez a 220 ember, semmint egy-két önéletrajz miatt” – szúrt oda a Mercedesnek Horner.
Önkritikusan elismerte Fernando Alonso, hogy nem versenyzett jó formában a hétvégi Miami Nagydíjon. „Egész hétvégén küszködtünk. Nem találtuk a beállításokat, nem találtuk a tempót, és én személy szerint sem vezettem jól egész hétvégén” – nyilatkozta az F1 TV kameráinak. „Egyszerűen nem hoztam ki a maximumot az időmérőn és a sprinten. Előző nap sem raktam össze egy tökéletes kört. A vasárnapi verseny jó volt, de semmi látványos. Úgyhogy erősen kell visszatérnünk. Vannak hullámhegyek és -völgyek, Miami egyértelműen utóbbihoz tartozott. De még így is szereztünk két pontot, amit elfogadunk.”
Bizakodó hangot ütött meg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. Az osztrák szerint az mindenképpen jó jel, hogy a vasárnapi futamon Lewis Hamilton szinte gyorsabb tudott lenni Sergio Perez Red Bulljánál. „A jó hír a mai versenyünkben az, hogy a közepes gumikon megmutattuk, hogy jó a tempónk. Lewis gyorsabb volt Pereznél a Red Bullban azonos keveréken, de nem igazán tudta összehozni az előzést” – mondta el a Mercedes csapatfőnöke, aki a W15-ös javulása kapcsán így fogalmazott: „Úgy vélem, az autó már nem pattog, ami jó. Az előző években nagyon rossz volt a helyzet itt. Az autó nagyon erős a nagy tempójú részeken. Ugyanakkor nem vagyunk a többiek szintjén, mert az autó egyszerűen nem fordul a lassú tempójú kanyarokban.”
Ha pedig már Mercedes, maga Hamilton is nyilatkozott, őt arról kérdezték, hogy mit szól a nyeretlenségi, sikertelenségi szériához: „Kemény. Természetesen azért létezünk, hogy nyerjünk, így amikor nem nyersz, változtatni kell a perspektívádon. Ez az üldözésről, a fejlődésről szól és arról, hogy összeálljanak a dolgok. Hogyan érhetünk el fejlődést? Hogyan juthatunk oda vissza, ahol lenni akarunk? Valójában élveztem ezt az élményt. De most már három éve tart, úgyhogy úgy vagyunk vele, hogy ’oké, most már elég volt ebből, térjünk vissza oda, ahova tartozunk’.”
Friss Formula Podcast és Shakedown
Este érkezik a Formula Podcast Miami Nagydíjat kibeszélő adása, amit a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgathattok.
Emellett pedig megjelent ralis műsorunk, a Formula Shakedown legfrissebb adása, amelyben a Kanári-szigeteken zajló ERC-futamot beszéltük át.