DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Verstappen és Sainz jövője, Norris sérülése: a hétfői F1-es hírek

A Formula.hu napi hírösszefoglalójával nem maradtok le semmi fontosról vagy lényegesről, egy cikkbe gyűjtöttük a nap információit.

Jelenleg jó helyen van Max Verstappen a Red Bullnál, de hosszabb távra is gondolniuk kell: ezt mondta a világbajnok édesapja, Jos Verstappen. A hollad expilóta nem kommentálta Adrian Newey Red Bulltól való távozását, és úgy fogalmazott, hogy megvárják, amíg minden ajánlat és lehetőség befut, de ebben a pillanatban kellően jó autója van Milton Keynesben, a kérdés inkább a hosszabb táv lehet.

Ugyanakkor állítólag 150 millió eurós éves fizetést kínál Verstappennek a Mercedes: erről számolt be az F1-Insider és az OE24 is. Az egészen döbbenetes összeg több szinttel szárnyalná túl még a Lewis Hamilton és a Ferrari által aláírt, állítólag a 100 milliós nagyságrendben mozgó megállapodást is, bár hozzá kell tenni, hogy természetesen ahogy a britnél, úgy a hollandnál is minden létező bónusszal együtt értendő ez a szám.

Szintén a jövő került szóba Carlos Sainz esetében, aki azt mondta, hogy a lehető leggyorsabb megoldást keresi, már ami a jövő évi autóját illeti. Mint mondta, jelenlegi formájában a lehető legjobb helyen szeretne ülni, amivel a legtöbb esélye van a győzelemre, de hozzátette, hogy vannak érdekes közép- és hosszabb távú lehetőségei is, most pedig mindent mérlegel.

Kettejük helyzetéről Christijan Albers, a korábbi holland F1-es versenyző is beszélt. „Minden versenyző a Ferrariról álmodik. Ugyanez van Verstappen esetében is, hiába mondja, hogy boldog a Red Bullnál, a Ferrari az egészen különleges, történelmi csapat” – mondta Albers. Albers arról is beszélt, hogy szerinte a Ferraritól 2024 végén távozó Sainz számára nem a Red Bull lesz a következő állomás: „Nagyon kevés esélyt látok erre. Együtt kezdtek versenyezni a Toro Rossonál Verstappennel, ami nem ment túl gördülékenyen.”

SI202404070342_hires_jpeg_24bit_rgb_resize



Ha már Sainz, az ő kínai büntetéséről beszélt több csapat képviselője is. A Ferrari és az Aston Martin is azt reméli, hogy egyértelműbbek lesznek a szabályok a nagy port kavaró esemény után, hiszen ahogy emlékezhetünk, Sainz ugyan megállt a pályán és piros zászlót okozott, de aztán tovább tudott menni, és végül befejezhette az időmérőt. „Nem tudom, hogy egyértelmű-e, de az biztos, hogy meg kell értenünk, hogy mi történt. Megkérdeztük a versenyigazgatót, hogy újraindulhatunk-e, ő igent mondott, és ezzel vége is volt a történetnek. Pontosan meg kell határoznunk ezeket a helyzeteket. De az tény, hogy a szabályok egyre bonyolultabbak. Amikor elkezdtem ezt a munkát, a sportszabályzat 20 oldalas volt, most viszont már 75” – jegyezte meg Fred Vasseur.

A Ferrari csapatfőnöke egyébként a McLarennel vívott szoros csatáról is beszélt. „Úgy gondolom, ez egy tizedmásodpercen vagy fél tizeden múlik. Melbourne-ben például közel 60 kör után nyolc másodperces előnnyel zártuk a futamot. Ez sokkal inkább arról szól, hogy kihozzuk a legtöbbet abból, amink van” – mondta. „Nincs olyan, hogy normális hétvége. A szezon elején járunk, így abban a tartományban vagyunk, hogy minden nagyon-nagyon szoros. Talán Max kicsit gyorsabb, de utána jön egy boly hat-hét autóval, amely egy tizeden belül van egymáshoz képest. Ez azt jelenti, hogy a legkisebb részletek is dönthetnek arról, hogy hős leszel vagy lenullázod magad.”

Csodálattal beszélt Fernando Alonsóról Lando Norris: a McLaren versenyzője szerint lehet, hogy soha többet nem látunk olyat, mint a kétszeres világbajnok. „Valószínűleg ő az egyik legidősebb, aki a csúcson versenyez bármely sportágban a világon, és szerintem ezt olyan szinten űzni, ahogy ő teszi, olyat talán soha többet nem látunk a Formula-1-ben. Ha mégis, akkor is rendkívül ritka lesz. Nagyon tisztelem mindezt.”

Maradjunk még Norrisnál, akit kisebb baleset ért bulizás közben. A brit állítólag Amszterdamban bulizott, és beszámolók szerint egy hajón lazított a világhírű holland DJ, Martin Garrix társaságában. A jelek szerint azonban egy kisebb baleset is becsúszott a McLaren pilótája számára: a hétvégén a közösségi médiában terjedő fotókon bekötött fejjel volt látható a brit, vérfoltokkal az orránál. Később aztán egy újabb képen már jól látszott, hogy nincs szó komoly sérülésről, csupán az orrát vághatta meg Norris, a híresztelések szerint egy törött üvegdarabbal.

 

Tesztel a MotoGP, itt van a friss Pitwall

Érdemes elolvasni beszámolónkat az éjszakai IndyCar-futamról is, mert történtek furcsa dolgok: összefoglalónk itt olvasható el!

Új aerodinamika és váz debütált a Yamahánál, de más gyártók is rukkoltak elő fejlesztésekkel a MotoGP első idényközi tesztjén – amelyen Fabio di Giannantonio zárt az élen. Erről írt összegzőnk itt olvasható!

Végezetül pedig hadd ajánljuk figyelmetekbe minden hétfő este jelentkező hírműsorunk, a Pitwall legfrissebb adását, amelyben az elmúlt egy hét legfontosabb híreit, eseményeit beszéltük át:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: