DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
Hírösszefoglaló

Tart Kínától az F1-es mezőny, Newey beszólt az FIA-nak: a mai hírek

Egy cikkben összegezzük a mai nap érdekességeit, információit, híreit, eseményeit: íme a Formula.hu esti összefoglalója.

A napi hírösszefoglalónk első eleme a heti hírösszefoglalónk: ajánljuk figyelmetekbe Pitwall című műsorunk aktuális adását, amely az utóbbi egy hét fontos témáit összegzi és gyűjti csokorba. Megtekinthető a YouTube-csatornánkon:

Folytassuk a nap híreivel. Hatmillió fonttal esett vissza a Mercedes F1-es csapatának profitja 2023-ban – erről számolt be a blackbookmotorsport.com. A közzétett pénzügyi beszámolókból kiderül, hogy az istálló profitja 2022-ben még 89,7 millió font volt, 2023-ban viszont már csak 83,8 millió – de tegyük hozzá, hogy még ezzel is meglehetősen jól keresett az alakulat. Összehasonlításképp az Alpine F1-es alakulata 26,2 milliós profitot realizált 2022-ben. A profitcsökkenés egyik okozója a kevesebb televíziós szereplés, ami a kevesebb dobogós helyezéssel függ össze.

Legalább 2030-ig elköteleződött az F1 iránt az Aston Martin – számolt be saját forrásaira hivatkozva a Racingnews365.com. Az istálló csütörtökön este jelentette be, hogy több évre szóló szerződést kötött Fernando Alonsóval, így a kétszeres világbajnok legalább 2026 végéig marad majd az istállónál, ő vezeti át a folyamatosan fejlesztő, bővülő silverstone-iakat az új érába, és ő „fogadja” majd a Hondát a gárda új partnereként. A Racingnews365.com úgy tudja, hogy az Aston 2030-ig elnyújtotta a névadásról szóló megállapodását az F1-es csapattal, vagyis jelen állás szerint addig biztosan Aston Martinnak hívják majd Lawrence Stroll istállóját. 

„Bizonyosan furcsa formula lesz az, hogy a motorok szinte végig generátorként működnek majd. Úgyhogy hozzá kell majd szokni ahhoz, hogy a Loews-hajtű közepén is keményen fog dolgozni a motor” – mondta Adrian Newey a 2026-ra tervezett új szabályokról, kiemelve, hogy mintha nem gondolták volna át az illetékesek azt, hogy egész pontosan mit is eredményeznek majd a döntéseik. Arra a felvetésre, hogy a karosszériával javítanák ki a motorszabályok hibáit, Newey szintén kritikus választ adott: „Szerintem ez fair megjegyzés, és úgy vélem, még az FIA is elismerné – hogy csak a motorgyártók akarták ezt az 50-50 százalékos eloszlást a belsőégésű erőforrás és az elektromos komponens között. Gondolom, ezt mondták nekik a marketing szakembereik, hogy ezt kellene tennünk, és meg is értem: ez potenciálisan érdekes lehet, hiszen az F1 felgyorsíthatja a technológiák fejlesztését.”

f1-verstappen-sainz



Tartanak a hétvégi Kínai Nagydíjtól az F1-es pilóták: Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz sem ért egyet azzal, hogy a naptárba öt év után visszatérő, ráadásul újraaszfaltozáson áteső sanghaji pályán sprinthétvégét tartsanak, így egyetlen szabadedzéssel küldjék neki a mezőnyt az időmérőknek és a futamoknak. Verstappen ironikusan nagyon okos ötletnek minősítette ezt, Sainz pedig azt vetette fel, hogy nehogy megismétlődjön a 2020-as törökországi helyzet, amikor elképesztően alacsony volt a tapadás az új aszfalton.

Kétféle út áll a Mercedes előtt pilótafronton: erről Toto Wolff csapavezető beszélt. „Úgy gondolom, különböző szempontokból lehet erre tekinteni. Úgy hiszem, most épp egy újjáépítkezési fázisban járunk. Tudomásul kell vennünk, hogy most, mikor már harmadik évében járunk az új szabályrendszernek, máshogy kell csinálnunk bizonyos dolgokat, mint a múltban – anélkül, hogy kidobnánk mindazt, amiről úgy hisszük, hogy jól működik” – vélekedett Wolff. „Ez jelentheti azt, hogy egy fiatalabb pilótát ültetünk be, akinek így megadjuk azt a lehetőséget, hogy kisebb nyomás mellett versenyezzen, mintha azonnal győzelmekért kellene harcolnia. Vagy beültethetünk egy rutinosabb versenyzőt is, aki segíthet nekünk abban, hogy kiássuk magunkat abból a gödörből, amibe teljesítmény terén kerültünk.”

A pletykák ellenére nem eladó az Alpine F1-es csapata, ezt jelentette ki Bruno Famin, az istálló vezetője. „Egy igazi projektünk van az Alpine-nál. Az a projektünk, hogy növeljük az Alpine márka ismertségét globálisan az autósporton és különösképp a Formula-1-en keresztül. A felsővezetés teljes támogatását élvezzük. A csapat abszolút nem eladó. Tovább fogunk hajtani, hogy elérjük a céljainkat” – jelentette ki Famin, aki persze azt elismerte, hogy nehéz időszakot él meg a francia alakulat: „Ez nem egy mókás időszak. Nem tartunk ott teljesítmény tekintetében, ahol szeretném, nem a 15-16. helyekért dolgozunk ebben a projektben. Elöl akarunk menni, fejleszteni akarunk az autó teljesítményén – és a lehető leghamarabb dobogós helyezésekért és győzelmekért akarunk harcolni.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: