Nem történt nagy esemény szombaton, csendes napot zárt az F1. A legfontosabb esemény talán az, hogy az Andretti nem adja fel, ugyanis Jim Campbell, a General Motors teljesítményért és motorsportért felelős alelnöke arról beszélt, hogy találkozót kértek az F1 vezetőségétől, amely során tisztázhatják a felmerülő kérdéseket és aggályokat.
Campbell szerint ők továbbra is magabiztosak azt illetően, hogy az Andretti és a Cadillac közös projektjét befogadja a FOM annak ellenére, hogy óriási közfelháborodást okozó módon utasították őket vissza.
Zero sidepod a Red Bullon?
Sajtóértesülések szerint tényleg a Mercedes által 2022-ben és a tavalyi év első időszakában használt zero sidepod koncepció irányába mozdulhat el a Red Bull.
A dolog pikantériája az, hogy az energiaitalosok az előző két szezont dominálták a maguk elképzelésével, a többiek pedig éppen most, 2024-re jutottak el odáig, hogy nagyon hasonló koncepció szerint épített autóval támadnak. A Red Bull viszont más irányba mozdult, és állítólag a negyedik versenytől még extrémebb lehet az RB20-as. Részletek itt olvashatók!
Szintén a Red Bullhoz kötődik, hogy Max Verstappen az edzésmunkájáról beszélt: elárulta, hogy nem igazán szeret edzeni, de arról is ejtett néhány szót, hogy milyen a közös munka a Carlos Sainztól hozzá igazoló új trénerével. Részletek ezen a linken!
Mivel győzték meg Hamiltont?
Tudhatott valamit Lewis Hamilton: így gondolja Paul di Resta, a korábbi F1-es pilóta, aki szerint azért mehet majd a Ferrarihoz a brit, mert a maranellóiak valamivel meggyőzték őt arról, hogy velük lesz a legjobb esélye a címre. Di Resta gondolatai itt olvashatók!
Nem tér vissza az F1-be Nico Rosberg: ugyan több hajmeresztő cikk is született arról mostanában, hogy vajon visszaülhet-e Hamilton helyére 2025-ben, de 2016 világbajnoka kijelentette, hogy számára véget ért az F1-es kaland, és már fizikálisan sincs olyan formában, hogy visszatérjen a királykategóriába.
Ugyan Fernando Alonso négy évvel idősebb Nico Rosbergnél, de a kétszeres világbajnok spanyol versenyző úgy érzi, neki nincsenek problémái a fittségi szintjével – sőt, arról beszélt, hogy akár még 50 éves korában is versenyezhet.
Egyelőre csak a Williamsre koncentrál Alexander Albon: ugyan a brit-thai versenyző sokak célkeresztjében ott van 2025-re, és a kiszivárgó információk szerint jó esélye lehet akár a Red Bullhoz való visszatérésre is, de azt mondja, hogy jelen pillanatban még nem foglalkozik ezzel, csak a grove-iak sikereiért dolgozik.
Esapekka Lappi vezet a csillaghullást hozó Svéd Rali utolsó versenynapja előtt. A Hyundai finn pilótája szinte egyedül maradt állva, miután péntek délelőtt a címvédő Kalle Rovanpera, és az egyik fő riválisának tartott Ott Tanak is hibázott, majd szombat délelőtt a győzelemért harcoló Takamoto Katsuta is egy hófalban végezte. A pályatakarítással szenvedő Elfyn Evans és Thierry Neuville is jelentősebb hátrányt szedett össze a körülmények miatt, így Lappi bő egyperces előnnyel vezeti a futamot az élete első WRC-dobogóját célzó Adrien Fourmaux előtt, Evans a harmadik, Neuville pedig a negyedik. Az idei új pontrendszer alapján ma este már pontokat is osztottak az eddigi állás alapján, vasárnap pedig pluszpontokért folytatódik a verseny az eddig kiesettek újraindulásával együtt.
Zárásként pedig egy kis WEC, ugyanis bemutatkozott a McLarennel versenyző United Autosports új autója, amelyet az LMGTE3-as kategóriában láthatunk majd. A nemrég leleplezett autó papaya és fekete színekben pompázik, melynek festését az 1995-ös Le Mans győztes McLaren F1 GTR ihlette.