DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Hírösszefoglaló

Hornert meghallgatják, Newey bizonytalan: a keddi F1-es hírek

Christian Horner meghallgatása, Adrian Newey bizonytalansága és az új Ferrari hangja: ezek voltak az F1-es hírek középpontjában kedden.

Kedden nem mutattak be egyetlen F1-es autót sem, készülhetünk a szerdai Alpine-eseményre, és az utóbbi egy héttel ellentétben ma egyébként sem történt semmi rendkívüli esemény.

Érdekesség, hogy a Ferrari kitett egy videót arról, hogy milyen hangja van az SF-24-esnek, vagyis az idei autójának, de a hang alá csak vágóképeket tett, ennél többet nem mutatott belőle. Ez a poszt itt található!

 

Pénteken hallgatják meg Hornert

A legfontosabb sztori pedig minden bizonnyal az, hogy Jonathan Wheatley neve merült fel a Red Bullnál, mint Christian Horner lehetséges utódja. A jelenleg sportigazgatóként dolgozó szakember akkor válthatja a jelenlegi csapatfőnököt, ha utóbbi esetében a távozás, vagy az eltávolítás mellett döntenek az energiaitalosok: a legfrissebb hírek szerint pénteken lesz egy rendkívül fontos meghallgatás a felmerült vádakkal kapcsolatban, azon nagyon sok minden múlhat. Az ügy lezárása sietős lehet a regnáló világbajnok gárdának, hiszen jövő csütörtökön esedékes a csapat- és autóbemutatójuk, amelyre nyilvánvalóan árnyékot vetne a Horner elleni vizsgálat.

f1-horner-redbull-newey



Szintén a Red Bullhoz kapcsolódik, hogy a csapat főtervezője, Adrian Newey azt a kételyét fogalmazta meg, hogy vajon nem túl konzervatív-e az idei RB20-as autó. „Az idei autónk nagyrészt a 2022-es harmadik továbbfejlesztése” – fogalmazott Newey. „A tavalyi versenygép a 2022-es továbbfejlesztése volt a legfőbb pontokon: a szokott aerodinamikai fejlesztéseket hajtottuk végre a télen, miközben megértettük, mit kell tennünk a futóművel, hogy javítsunk az autón és hogyan vegyünk ki belőle súlyt, mivel 2022-ben sosem értük el a minimumsúlyhatárt. Az idei autó már a harmadik evolúciója az eredeti RB18-asnak. Amit nyilván nem tudhatunk, hogy ez a harmadik továbbfejlesztés nem túl konzervatív-e, miközben a többiek esetleg valami mást csináltak. Ezt egyszerűen nem tudhatjuk.”

 

Sainz nyugodt, Leclerc csalódott?

A Corriere della Sera a korábbiakkal ellenkező értesülésről számolt be Lewis Hamilton Ferrarihoz való átigazolásával kapcsolatban. Az eredeti hírek szerint Leclerc tisztában volt Hamilton érkezésével, amikor aláírta az új szerződését, az olasz lap azonban arról írt, hogy Leclerc-t és stábját valójában „sokkolta és csalódottsággal töltötte el” a Ferrari lépése, mivel amikor a monacói a maga hosszabbítását aláírta, nem tudott arról, hogy már nem Sainz, hanem Hamilton lesz a csapattársa. Ennek némileg ellentmondanak azok az értesülések, hogy a Hamilton-ügy már hetekkel ezelőtt elindult, még Leclerc hosszabbítása előtt.

Megszólalt az üggyel kapcsolatban Carlos Sainz is, akinek Hamilton érkezése miatt távoznia kell Maranellóból. „Nyugodt vagyok, már dolgozunk a jövőn, de tudjuk, hogy egy roppant fontos szezon áll előttünk. Ez lesz az utolsó évem a Ferrarinál, úgyhogy a lehető legjobban akarok teljesíteni” – jelentette ki Sainz. 

„Nem, nem csalódtam. Belülről tapasztalatom a Ferrarinál zajló folyamatokat, így már több dolgot is tudtam, és felkészítettem magamat a csapattal a jövőt érintő változásokra. De mint mondtam, nem akarok másra gondolni, csak hogy miképp adjak bele mindent idén a Ferrarival. Tisztában vagyok vele, mennyit érek versenyzőként, és ebből kifolyólag rendkívül nyugodtan tekintek a jövőbe. Egyértelmű, hogy jó dolgok fognak történni, de egyelőre a célom továbbra is az, hogy a legjobbat nyújtsam a Ferrarinál.”

 

Két neve lesz a Stake-nek

Szó volt még a Stake F1 Team hétfő esti autóbemutatójáról, amelyen például Valtteri Bottast megkérdezték Hamilton átigazolásáról és a Mercedesről. „Nem, nem beszéltünk még telefonon Totóval. De hogy visszamennének? Igen… nyilvánvalóan a prioritás és a legnagyobb elkötelezettséget számomra az Audi-projekt jelenti, ez a célom, de ha ez nem jönne össze, nincs olyan csapat, amelyikhez nem mennék át, fogalmazzunk így. De tudom, mik a prioritások számomra” – húzta alá a többszörös nagydíjgyőztes pilóta, hogy jelenlegi csapatánál, a 2026-ban az Audi gyári alakulatává váló hinwili gárdánal szeretne maradni.

Szintén itt beszéltek arról hivatalosan, hogy alternatív csapatnevet fog használni egyes F1-es futamokon a csapat. Erről beszélt Alessandro Alunni Bravi csapatképviselő: „Bizonyos országokban Alfa Romeo F1 Team Stake voltunk, míg másokban Alfa Romeo F1 Team Kick. Idén is két különböző csapatnevünk lesz attól függően, hogy bizonyos országokban hogyan tudunk megfelelni a helyi törvényeknek. Ahol a Stake tiltott a fogadások reklámozásának korlátozásai miatt, a Kicket fogjuk használni a csapatnévben. A Kick a karosszéria-névadó partnerünk, hiszen azt Kick Saubernek hívjuk. Úgyhogy lesz egy második csapatnevünk, amit rövidesen ismertetni fogunk.”

A Stake bemutatóján Mészáros Sándor kollégánk révén a Formula.hu is ott volt a helyszínen, az eseményről pedig egy videót is megtekinthettek a YouTube-csatornánkon:

 

Végezetül pedig egy kis MotoGP: megkezdődött a malajziai teszt, amelynek első napján a tavalyi vb-ezüstérmes Jorge Martin volt a leggyorsabb a Ducatival. A második helyre az újonc Pedro Acosta jött be a KTM-mel, majd Fabio Quartararo hozta be a harmadik helyre a Yamahát. Marc Marquez csak kilencedik lett a Ducatival, a vb-címvédő Francesco Bagnaia pedig a 16. legjobb időt motorozta. A nap beszámolója itt olvasható!

Az utóbbi időszak legfontosabb híreit Pitwall című műsorunkban összegeztük, tekintsétek meg, ha még nem láttátok:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: