Hefler Róbert első igazi formaautós edzését teljesítette a Gender Racing Teammel. A fiatal versenyző számára nagy ugrás volt a 2000-es Forma Renault, ugyanis az előző éveket más szakágban töltötte. Ennek ellenére nem jött zavarba, és társai, valamint csapata elmondása szerint is ígéretes teszten van túl:
„Korábban egy historic gép volánja mögött már belekóstolhattam az open wheel szakágba, ám a Renault vezetése egy teljesen más kávéház. A télen keményen készültem, így fizikailag nem lepett meg a kihívás, és a csapat támogatása is rengeteget jelentett. Rónai Tamás és Stern Roland nagyon sok tanácsot adott, így a kezdeti ismerkedő körök után néhány helyen már a határaimat is képes voltam feszegetni. Remekül éreztem magam, a fiúk nagyon segítőkészek voltak, végig családias hangulatban zajlott a gyakorlás. Bőven van még hová fejlődni, de összességében nagyon hasznos napot zártunk a Slovakiaringen, így már alig várom a következő alkalmat, a Hungaroring kollektív tesztjét!” - összegzett a tehetséges pilóta.
Rónai Tamás ezúttal nem ült autóba, a pálya széléről igyekezett támogatni pilótatársait. A sokszoros bajnok ebben a szerepkörben is ügyesen mozgott, hasznos intelmekkel segítette Hefler Róbertet és Stern Rolandot:
„Átbeszéltük az íveket, elmondtam a srácoknak az alapokat, de különösebben nem merültünk bele az autók viselkedésébe, mert szerettem volna, hogy a saját maguk tapasztalataiból építkezzenek. Most legfőképpen a tél utáni visszaszokáson volt a hangsúly, és úgy érzem, ez maximálisan sikerült is. Ezúttal nem mentünk rá sem a versenytempóra, sem a köridőkre, sokkal fontosabb volt az „élményautózás”. Robi abszolút a várakozásoknak megfelelően autózott, alázatos munkát végzett, és Roland is jól érezte magát az új specifikációs gép volánja mögött. Ez remek motiváció volt nekik a következő alkalom előtt.”
Stern Rolandra egészen biztosan komoly hatást gyakorolt a váltás, melynek során csapattársa NEC szériás autójával körözhetett. Roland fülig érő vigyorral tette a dolgát, a nap végeztével pedig így nyilatkozott:
„Jól éreztem magam, a végére jöttem csak bele igazán. Ez a versenyautó egy teljesen más világ, sokkal jobban terhelhető, minden porcikájában felülmúlja régebbi társait. A tesztnap során öt bemenetelünk volt, én etaponként átlagosan tíz kört teljesítettem. Az első szakaszban, a még vizes pályán egy kigyorsításnál véletlenül „megcsíptem” egy vízátfolyást, de ezt leszámítva intenzíven tudtunk építkezni, és egyenes arányban folyamatosan gyorsulni. Fizikailag nagyobb megterhelés ez a gép, de úgy érzem, álltam a sarat - többek között a holtszezon Fit4Race edzésprogramjának köszönhetően is. Produktív napot teljesítettünk, rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam, nagyon várom a következő tesztet és a szezont is, nagy terveim vannak!” - zárta mondandóját a bajnokaspiráns.