Pénteken került sor az első időmérő edzésre, melyen a Lotus CEE eredménye a következőképp alakult: A leggyorsabb Vizin Tamás volt, 2:27.080-as idővel, mely az abszolút értékelés szerint a 13. helyet jelentette. A további sorrend Balogh György (P25), Havellant István (P28), Sánta János (P33).
A szombati első futam délelőtt 11.05-kor, repülőrajttal vette kezdetét kissé borús, ám száraz időjárási körülmények között.
A Lotus CEE versenyzői a rajtrács végéről indultak a 30 fős "nagytúra" mezőnyében, s míg Vizin Tamás azonnal előrébb lépett, Havellnt István műszaki okok miatt feladni kényszerült a versenyt. A biztonsági autó is a pályára hajtott két kör erejéig.
öt körrel a leintés előtt ismét a Safety Car-é lett a főszerep, és mikorra a mezőny ismét versenytempóra kapcsolhatott, már csak 3 kör állt a versenyzők rendelkezésére.
A kockás zászló végül Vizin Tamás - Balogh György - Sánta János eredményt hozott az LCEE értékelésében. Ők az abszolút értékelésben a 21., 24., és 25. helyen értek célba - a mezőny végéről rajtolva.
A leggyorsabb kört Vizin Tamás futotta, ideje: 2:26.427
Az eredeti tervek szerint a szombati, kétórás endurance versenyen ismét képviseltette volna magát a Lotus Cup Eastern Europe két autóval, azonban a délutáni heves esőzés körülményei miatt, végül nem álltak rajthoz.
Vasárnap a Lotus Cup Eastern Europe versenyzői ismét a D4 + 2000-es kategóriában álltak rajthoz.
A kvalifikációra reggel 8:40-kor került sor hűvös körülmények között, a hőmérséklet csupán 21 fok volt, és az aszfalt is csupán 17 fokos volt. A 26 résztvevő között Vizin Tamás a 20. (2:26.128), Balogh György a 22., Havellant István a 23., Sánta János a 24. időt futotta.
Délután kettőkor vette kezdetét a hétvége második futama. Eleinte úgy tűnt naposabb időjárás fogadja a versenyzőket, mint szombaton, ám épp, mire a D4 + 2000-es kategória felsorakozott a rajtrácsra (Sánta János híján három LCEE-s Lotusszal), az eső esni kezdett.
Az eső áztatta pályán a Safety Car mögül rajtolt el a mezőny, s Vizin Tamás és Havellant István hamar a 16. és 17. helyen találták magukat. Ez azonban csak ideiglenes állapot volt.
A 10 körös futam felénél Vizin Tamás a 20., Havellant István a 22., Balogh György pedig a 23. helyen autózott.
Egy körrel a verseny vége előtt fordult a kocka, és a Lotus CEE vezetést Havellant István vette át, a második helyet pedig Balogh György, így Vizin Tamás a harmadik lett.
Tehát mintegy megismételve a májusi Slovakia ringi esős verseny végkimenetelét, Havellant István ismét nyert.
A leggyorsabb kört ezúttal is Vizin Tamás futotta: 2:48.772
A Lotus Cup Eastern Europe következő állomása Zolder lesz, ahol a versenyzők ismét a Lotus Cup Europe mezőnyéhez társulnak majd, ezúttal a Kamion Európa-Bajnokság betétfutamaként.
Az ötödik forduló után a bajnokság állása a következő:
1. Vizin Tamás: 98 pont
2. Havellant István: 58 pont
3. Lekeny György: 30 pont
4. Major Benedek: 23 pont
5. Sánta János: 22 pont
6. Balogh György: 21 pont
7. Lekeny Márk: 18 pont