DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Swift Cup Europe - III. és IV. forduló (Szlovákia)

Az elmúlt hétvégén a WTCC szlovákiai rendzevényének egyik betétfutamaként rendzeték meg a Swift Cup Europe idei 3. és 4. fordulóját a Slovakiaringen...

III. forduló

Az élről Bernula István indulhatott, Csik János és Benyó Máté elől a Swift Cup Europe harmadik fordulóján, a Szlovákia Ringen.



 

Benyó Máté és Keszthelyi Vivien a rajtnál kiugrott, így ritmust is vesztettek. Bernula jól kapta el a rajtot, de nem sikerült meglépnie Csik elöl. A harcuk eredményeként a második körben sikerült Csiknek megelőzni Bernulát és átvenni a vezetést. Bernulát még abban a körben utolérte Balogh "Fullánk" Bence és a kör végén meg is előzte. Benyó egy helyet hátra csúszott.



 

A negyedik körben Csik megcsúszott és lesodródott. Ezt kihasználta Balog és átvette a vezetést. Ezután Balog elszakadt a mezőnytől és bő hat másodperces előnyt tudott kiautózni.



 

Bernula a negyedik körben elütött egy a pályán áthaladó nyulat, melynek eredményeként a hűtője megsérült és pillanatok alatt forrni kezdett, ő, pedig a verseny feladására kényszerült.



 

Az ötödik körben Csik ismét megcsúszott és lesodródott a pályáról. Benyó is hajszál híján felborult, mert az aszfalton - Bernula kifolyt hűtővizén - autója megcsúszott és megforgott. Csik kicsúszása után Madár Róbert átvette a második helyet. A kör végén Keszthelyi Vivient és Benyó Mátét kiintették boxutca áthajtásos büntetésre korai rajtért. Ezzel vissza csúsztak a mezőny végére.



 

Balogh megőrizte hat másodperces előnyét és a verseny végén elsőként intette le a kockás zászló. Ezzel megszerezte élete első futamgyőzelmét. Madár Róbert a hetedik helyről rajtolva végül a második helyen végzett, míg Csik János - motorhibával küzdve, de végül - harmadik helyen zárt. A boxutca áthajtásos büntetés ellenére Keszthelyi Vivien a negyedik, míg Benyó Máté az ötödik helyen végzett.



 

Az 1,3-as kategóriában az élről Frederic Over indulhatott csapattársa Füge Krisztián elöl. A rajtot követően Over megtudta tartani vezető helyét, de Fügét sikerült megelőznie Mészárosnak. Mészáros ugyan az egész verseny alatt szorosan Over mögött, de megelőzni már nem tudta. Így az 1,3-asok versenyét ismét Frederic Over nyerte és ezzel háromból három futamgyőzelmet könyvelhet el.



 



 

IV. forduló

A szombati napsütés élménye egy csapással semmi foszlott vasárnap reggelre. A folyamatos esőzés miatt már senki nem álmodozott száraz futamra, de ami ezután történt, az már a sokat látott rutinos pilótákat is meglepte.



 

Az eső nem, hogy alább hagyott volna az idő múlásával, de időnként lecsapott egy-egy vihar is. Az óránkénti 2-5mm csapadék hirtelen 7-10mm-re növekedett. A szombati 23-24C-fok hőmérséklet, pedig 12C-fokra! esett vissza. A Swift Cup Europe sorozat a hétvégén a WTCC betétfutamaként szerepelt a programban, így mindenki feszülten figyelte Michelisz Norbi versenyét. A versenyt piros zászlóval zárták le, minek után a pályán már biztonsági autó mögött autózva sem lehetett közlekedni. A versenyirányításon felmerült, hogy törlik a délután összes versenyét. A rajt előtt fél órával született döntés, melynek értelmében engedélyezik a Swift Cup Europe mezőnyének elrajtolását.



 

A rajtrácsra a szombati nap befutója alapján fordított sorrendben álltak fel a versenyzők. Így az élről indulhatott Fekete Balázs - akinek ez volt élete első poleja - a szintén újonc Havellant Stefánia és Straub Krisztián elöl. A tegnapi nap nagy vesztesei Bernula István a nyúlon túlról, vagyis a mezőny végéről indulhatott, míg a korai rajtért boxutca áthajtásra büntetett Benyó Máté és Keszthelyi Vivien a 4. illetve 5. helyről.



 

A rajtrácson - ahogy az várható volt - jelezték a stewardok, hogy a mezőny SafetyCar mögött fog rajtolni. Így aztán a rajtsorrend változatlan maradt - hisz a SC alatt tilos előzni - és három körön keresztül autózgatott a mezőny. A harmadik körben aztán megkapta a mezőny a zöld zászlót, és megkezdődhetett a Swift Cup Europe IV. fordulója. Egyből megkezdődött a helyezkedés, hisz számítani lehetett rá, hogy a biztonsági autó visszatér. Ez a helyezkedés Benyó Máténak sikerült a legjobban, hisz pillanatok alatt a negyedik helyről az élre tört. Bernula István számára volt a legnagyobb kihívás, hisz a mezőny végéről kellett neki minél gyorsabban előre verekednie magát. Szójátékkal élve, ezt a feladatot nyúl nélkül teljesítette és körről körre darálta be ellenfeleit.



 

Keszthelyi Vivien is lépést tudott tartani az élmezőnnyel, mígnem a célegyenesben autója megcsúszott és megfogott. Szerencsétlenségére a mezőnnyel szemben állt meg, így meg kellett várnia, míg mindenki el megy, és csak utána állhatott menetirányba és folytathatta a versenyt. Ezzel a megcsúszással viszont a jó szereplés esélyének képe szétfoszlott.



 

Csik Jánosnak sem sikerült a második verseny, hisz a szombati technikai hibát tudta orvosolni a csapata, azonban ahogy Murphy-törvénye is kimondja "Minden probléma megoldása egy új problémát kölykezz". Csiknak most nem a motorral, hanem a párásodással kellett megküzdenie. A páramentesítője felmondta a szolgálatot, és perceken belül úgy "beopálosodott" a szélvédő, hogy már az orra hegyéig sem látott. Így aztán kénytelen volt kimenni a boxba, de mivel nem tudták megoldani a hibát, így versenyt befejezte. Ezzel a technikai hibával azonban elvesztette a vezető helyét az Európa-bajnokságban, sőt a Magyar-bajnokságban is. A vasárnapi futam nullázásával hátra csúszott az EB-n a 3., míg a Magyar OB-n a 4. helyre.



 



 

Benyónak sikerült kiautóznia bő hat másodperc előnyt, így magabiztosan őrizte vezető pozícióját - az idő közben második helyre felért - Bernula Istvánnal szemben.



 

Az időjárási körülmények nem javultak, a versenypálya vízelvezetési képessége gyakorlatilag megszűnt. A versenyirányítás beküldte a SafetyCart, majd -miután a mezőny teljesítette a 75%-ot - piros zászlóval belefejezték a futamot. A verseny végén Benyó Máté megszerezte élete első futamgyőzelmét a Swift Cup Europe-ban és ezzel átvette a Magyar Bajnokságban - 1,6 kategóriában - a vezető helyet Csik Jánostól.



 

Az 1,3-asok versenyében jelentős változás nem történt. Frederic Over megőrizte vezető pozícióját és így behúzhatta idei negyedik futamgyőzelmét! Mészáros Gábornak ismét meg kellett elégednie a második hellyel, míg Füge Krisztián felállhatott a dobogó harmadik fokára.



 

A futam végeztével azonban kicsit átalakult a végeredmény, mivel a stewardok megbüntették - SafetyCar alatti előzés miatt - Keszthelyi Vivient és Madár Róbertet. A 25-25 másodperces büntetésnek köszönhetően Keszthelyi a mezőny végére került, míg Madár 7. helyről a 10. helyre csúszott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: