DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Gyorsasági (Gy)

Nagy Norbi a gumifalba csapódott a hungaroringi kétórás versenyen

2014. április 26-án, vasárnap rendezték meg a Hankook Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokságot, amelyen az MGS Racing Team színeiben Nagy Norbi és a korábbi bajnok Herter Gusztáv is indult, a kétórás endurance futamon.


 

A reggeli időmérőt jól vették a versenyzők és kategóriájukban a második helyen végeztek. Délután négykor rajtolt el a mezőny. Az első órában terv szerint Nagy Norbi vezette a Seat Leon Super Copa autót. A negyedik körben kategóriájának első helyéről nem várt műszaki hiba miatt, Nagy Norbi a célegyenest követő kanyarban 200 körüli tempóval elkapta az előtte versenyző BMW jobb hátsó oldalát, majd a gumifalba csapódott. Kívülről már látszott, hogy az autóval gondok vannak, a nézők feszült másodperceket éltek át. Norbi technikásan oldotta meg az esetet a gyors reflexeinek köszönhetően, hogy az előtte lévő autóval, melyet meg is akart előzni a lehető legkisebb felületen ütközzön, és így haladt tovább a gumifal felé egyedül.



 



 

Az összeroncsolódott kocsiból épségben szállt ki. Zúzódásokkal megúszta az esetet, ami már az autóról kevésbé mondható el. A műszaki hibát vélhetően a fékek okozhatták. Az autót jelenleg a csapat szerelői és mérnökei átnézik, felmérik a károkat, majd elkezdődik a helyreállítás és a felkészülés a következő versenyekre.



 



 

Herter Gusztáv, az MGS RACING Team Endurance versenyzője, Norbi csapattársa az ütközés után nyilatkozta, "A technikai sportoknál ez előfordul, nagyon szomorú vagyok, hogy a bajnokság első futamán. De nem adjuk fel már a következő versenyre gondolunk, örülök, hogy a Norbinak nincsen baja!" A teljes nyilatkozat a következő linken meghallgatható: https://soundcloud.com/mgs-racing-team/herter-guszt-v-nyilatkozata



 



 

Nagy Norbi röviden annyit mondott - "örülök, hogy nekem nem esett bajom, az autót a fiúk tudom, hogy helyre hozzák. A kanyar előtt már éreztem, hogy nem tudom lassítani az autót a fékkel, így arra törekedtem, hogy "kedvezőbb" legyen a becsapódás a gumifalba! Most, hogy már kiszálltam és minden rendben velem, már a következő versenyre kell gondolnom, ami Szlovákiában az ETCC mezőnyben lesz két hét múlva!"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: