DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Dobogóra állt a felnőttek között a 12 éves tehetség!

A mögöttünk hagyott hétvégén két ifjú motorversenyző is sikeresen bemutatkozott a H-Moto Team csapatában. A 12 éves Kovács Bálint a 125SP kategóriában, felnőtt nemzetközi mezőnyben, 22 induló közül a 2. helyen végzett a slovakiaringi IMRC és OB futamon, míg a 18 éves Csányi Gergő a Superstock 600-as kategóriában egy 7. és egy 8. hellyel kezdett.


 

A motorversenyzés egy olyan sport, amit soha nem lehet elég korán kezdeni! Kovács Bálint 2007-ben, 5 évesen kezdte, abban az évben, amikor Talmácsi Gábor világbajnok, míg Győrfi Alen Európa-bajnok lett a 125 köbcentiméteres géposztályban. A jó példa tehát adott volt, és Bálint a mostani hétvégén már csapattársként kérhette Alen tanácsait a slovakiaringi pálya trükkjei és a különböző vezetéstechnikai fortélyok kapcsán, hiszen mindketten a H-Moto Teamet erősítik idén.



 

A még mindig csak 12 éves tehetség eddig minden évben megnyerte azt a bajnokságot, ahol éppen elindult, tavaly épp a magyar utánpótlás bajnokság 125 köbcentiméteres kategóriája volt soron. Idén Bálint már a felnőttek között, az IMRC, a magyar nyílt nemzeti gyorsasági-motoros bajnokság és az Alpok-Adria 125 SP kategóriájában próbál meg bizonyítani, egy új Aprilia 125 RS nyergében. A kezdés nagyon jól sikerült számára, hiszen a dobogó második fokáról integethetett csapatának és családjának, húsz versenyzőt maga mögé utasítva kategóriájában.



 

Jól sikerült a bemutatkozás új csapatában Csányi Gergőnek, az Alpok-Adria bajnokság 125 GP kategória tavalyi 2. helyezettjének is, aki új Triumph 675-ös versenygépével a Superstock 600 mindkét futamán pontszerző helyre száguldott be a célba - szombaton 7., vasárnap 8. lett.



 



 

Kovács Bálint: "Nagyon jót motoroztunk, az egész hétvégét nagyon élveztem, és köszönöm az egész csapatnak a lehetőséget. Az új motorral a hétvége előtt nem volt alkalmunk tesztelni, így a pénteki Fun Cup jelentette számunkra az első éles tesztet. A motor az elejétől kezdve nagyon jó volt, apró finomításokat kellett csak végrehajtani rajta, és a Fun Cup zárásaként volt egy verseny, ahol a 3. helyet sikerült megszereznem. Úgy éreztük, készen állunk a másnapi OB-futamra. Szombaton szlovák barátaink segítségével sikerült új gumit venni, így a második szabadedzésre és az időmérőre már új gumival mentünk fel. Ez szerencsére az eredményen is meglátszott, mert a 125SP-ben második időnk volt. A versenyen együtt futottunk a Moto3-asokkal, így összességében az 5. helyről indultam. A rajtom sajnos nem sikerült a legjobban, így hárman is elmentek mellettem. Ők nagyjából azonos tempón voltak velem, úgyhogy fel volt adva a lecke, hogy visszaszerezzem a dobogós helyem. A 3. kör végén sikerült a boly élére állnom, és egy idő után le is szakítottam üldözőimet, így kategóriám 2. helyén zártam a versenyt. Ez egyben azt is jelenti, hogy megszereztem első magyar bajnoki pontjaimat, aminek nagyon örülök. Szeretném megköszönni Aszalós Péternek, hogy ilyen jó motort épített, szlovák barátainknak a gumibeszerzést, és (Győrfi) Alennek a sok-sok jó tanácsot, amit adott. Nagyon-nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén, és már alig várom a következő, Alpok-Adria versenyünket, ami május első hétvégéjén lesz Olaszországban."



 



 

Csányi Gergő: "A hétvége számunkra elég jól indult, mert már pénteken este pályára tudtam hajtani és kipróbálni a motort, amire nagyon vártam. Szombaton, az első szabadedzésen még kicsit furcsa volt, mert még szoknom kellett a motort, de szerencsére elég gyorsan összecsiszolódtunk. Ezután az időmérő következett, amin sikerült megfutnom azt az időt, amit már tavaly év végén sikerült, így elégedetten vártam a 12 körös versenyt. A rajtot kicsit elrontottam, de utána sikerült felzárkóznom, és végig nagy csatákat vívtam. Szerencsére a versenyen sikerült javítanom három másodpercet a saját legjobbamon, így nagyon örültem az elért eredményemnek, ami a magyar bajnokságban a 7. helyet jelentette. Vasárnap is egy szabadedzés állt rendelkezésre, és már ekkor sikerült egészen jó időt motoroznom, de tovább akartunk gyorsulni, ezért állítottunk a futóművön. Az időmérőre sikerült is egy előrelépést tennünk, és az előzőnapi időmhöz képest javítottam hat tizedet. A rajtot a 12. helyről vártam, és sikerült nagyon jól elkapnom, így egy egész sort átugrottam. Sajnos azonban a versenyen nem volt elég jó a futóművem, így az egész távon küszködtem. Nagy csata alakult ki, de a futómű-probléma miatt nem sikerült előrébb végeznem, így 8. lettem a vasárnapi futamon. örülök, hogy az országos bajnokság első futamán helyt tudtam állni, és várom a következő megmérettetést."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: