DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Gyorsasági (Gy)

Marton Gergő: Új csapattagokkal a megszokott helyen

2014. január 18-én rendezték az MNASZ által elismert KOMI-kupa III. fordulóját, a szokásos helyszínen, a Kakucsringen. Ismét rendkívül népes mezőny gyűlt össze, és a sok-sok autó között egy-két nagy bajnokot is felfedezhettünk. Az M-F Motorsport pilótája, Marton Gergely így ideális környezetben készülhetett tovább a 2014-es szezon kihívásaira.

Ott volt a mezőnyben a nyolcszoros rallycross bajnok Harsányi Zoltán saját SuperCars Mitsubushijével, míg Major Benedek és Luigi (Lajos Gyula) a kompresszoros Lotus Exige-dzsel állt rajthoz, de volt ott a tuning Trabantoktól kezdve a turbós Mitsubishiig bezárólag minden, így az izgalmas verseny és a jó hangulat garantált volt.  

Gergő az eddigi versenyeken jól szerepelt, hiszen még tavaly év végén a KOMI-kupa első fordulóját megnyerte, majd a második fordulóban a 3. lett abszolútban Harsányi Zoltán és Major Benedek mögött, míg az 1600 köbcentis géposztályt akkor magasan nyerte.

A mostani versenyen abszolútban a 4., míg kategóriájában a 2. helyet sikerült megszereznie, az ugyancsak rallycross-ban jeleskedő Ujházi Ádám mögött. Erről a versenyről is serleggel tért tehát haza, de ami ennél is fontosabb: új tapasztalatokkal gazdagodva, amiket kamatoztathat majd később, az igazán fontos versenyeken. Nem most kellett nyerni, majd a rallycross OB-n"  

Fontos hír a csapat életében, hogy az M-F Motorsport és a BME Formula Racing Team közötti együttműködés örömteli jeleként több, szám szerint öt, fiatal mérnökhallgató is csatlakozott a csapathoz a kakucsi versenyen, sőt, másnap többen közülük a csapat műhelyébe is kilátogattak, ahol aktívan részt vettek az autó szétszerelésében, a teljes körű téli revízió első lépéseként.  

A Gergő egyik menéséről készült belső kamerás felvétel az alábbi linken megtekinthető:
https://www.youtube.com/watch?v=nu2sZE6SVWc

 




Marton Gergely:

"Őszintén szólva most valahogy nem volt meg az az érzés, mint múltkor, nehéz volt vezetni az autót, és ugyan próbáltam alkalmazkodni hozzá, de nem olyan volt, ahogy én szeretek menni vele. Mivel nem volt jó az érzés, ezért tanulság volt, le tudjuk vonni belőle a következtetéseket, és biztos vagyok benne, hogy ezt a tapasztalatot is fel tudjuk majd használni, hogy a számunkra fontos rallycross versenyeken már minden flottul menjen majd év közben. A hangulat jó volt, mindig szívesen jövök Kakucsra, és csípem a KOMI-kupát is. örülök az új csapattagoknak és a BME Formula Racing Teammel létrejött együttműködésünknek. Legutóbb az új elektromos autójuk terveinek bemutatásán találkoztam velük, ahol sok érdekességet hallottam. Alapvetően én is műszaki beállítottságú vagyok, szeretnék én is a BME-n továbbtanulni a későbbiekben, és nagyon jól megértjük egymást a srácokkal. Az ő érkezésük talán az év legnagyobb pozitívuma, hiszen Gyurira eddig rengeteg munka hárult egy személyben, és biztos vagyok benne, hogy nagy könnyebbség lesz neki a fiatal mérnök srácok segítsége. A rallycross csapatsport, az eredmények is a csapat sikerei, és most erősödött a csapatunk. Ezért örülünk, és tűkön ülve várjuk a versenyszezon kezdetét. Addig is csendben készülünk tovább a 2014-es idény kihívásaira, hogy minél felkészültebbek legyünk a rajtnál."

 

Fodor György, csapatfőnök:

"Több szempontból is hasznos tesztversenyen vagyunk túl. Egyrészt Gergőnek minden kilométer fontos most, hogy szokja az új autót, és a KOMI-kupa annyiban jobb, mint egy sima teszt, hogy bár nagy tétje számunkra nincs, de mégiscsak verseny, rengeteg jó autóval és versenyzővel, úgyhogy a versenyérzést és -ritmust is újra fel lehetett venni kicsit így az új év elején. Félig vizes pályán, és szárazon is tudott menni Gergő az új Skodával, menetközben picit változtattak a nyomvonalon is, így végig voltak olyan külső körülmények és impulzusok, amihez alkalmazkodni kellett. Ez nekünk jó, hiszen a rallycross is erről szól, minden kanyar egy új kaland és egy új improvizáció, két ugyanolyan kör nincs, mert folyton változnak a körülmények. Így tehát jó volt ez a teszt arra, hogy megjárassuk még egyszer a téli revízió előtt a Skodát, jó volt arra, hogy Gergő kicsit leporolja a reflexeit, és szokja az új autót, és legfőképpen jó és hasznos volt ez a kakucsi kiruccanás a csapat jövője szempontjából. A BME Formula Racing Teammel folytatott együttműködésünk keretében ugyanis öt fiatal mérnökegyetemista is kilátogatott hozzánk a helyszínre, ahol ismerkedtek velünk és a versenyközeggel, illetve segítették a munkánkat, amit ezúton is köszönök. Többen közülük ma, a versenyt követő napon is csatlakoztak hozzám - Gergővel egyetemben -, és most épp együtt szereljük szét a műhelyben az autót, kezdődik a teljes körű téli felújítás. A gyakorlati tudásunk mellé tehát érkezik egy komoly elméleti tudásbázis, és ami legalább ennyire fontos, több szorgos és lelkes fiatal segítőkéz; ez úgy gondolom, hogy egy fontos lépés hosszútávú céljaink megvalósítása érdekében. Merthogy ugye hosszútávra tervezünk, egy fiatal csapattal. Ne feledjük, Gergő még mindig csak 16 éves, és csupán kimagasló eredményeinek tudjuk be azt, hogy már sehol nem a juniorok között jegyzik (mint fiatal tehetséget), hanem a felnőtt versenyzők is komoly ellenfélként és kihívóként tekintenek rá. A fiatal pilótánk mellé most lett több fiatal mérnökünk és szerelőként, merhetünk tovább nagyokat álmodni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: