DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Gyorsasági (Gy)

Gender Racing Team: Évösszegzés 4. rész

Péntek 13, csigolyatörés, abszolút pole pozíció és dobogós helyezések. A szezon negyedik hétvégéjén ismét a Slovakia Ringen versenyeztek a csapatok.

Rendhagyó módon péntek 13-án teljesítették az első versenynapot a pilóták. Alig három héttel a hatodik verseny leintését követően újra élesben mérkőzhetnek a versenyzők. Az ősz már igazán beköszöntött, ami legfőképpen a hőmérsékleten látszik.

Királykuti Márk szokásához híven nem talált legyőzőre. Az időmérőn nem csak a kategória legjobb helyezését, de az abszolút harmadik helyet is megszerezte, míg Eszenyi László a második lett, míg Rátkai Ferenc még tanulta a pályát.

Pár órával később következett a verseny, ahol szervezési problémák miatt Laci és Feri nem ért fel a rajtrácsra a boksz utca zárásáig, így csak a boksz utcából várhatták a rajtot. A dobogós helyezések így is a csapatnál maradtak. Márk kategória első, míg Laci kategória második lett.

A három versenyző közül egyedül Királykuti Márknak sikerült felérnie a rajtrácsra. Márk végig megtartotta a pozícióját, így végül kategória győztes és abszolút harmadik lett.



"A rajtom jól sikerült, megőriztem a pozíciómat. Kicsit monoton volt a körözgetés, de a végére megérkezett az eső. Ettől kicsit izgalmasabb lett a verseny.  Egy pozitív napot zártunk. Köszönöm a csapat munkáját."

Eszenyi László volt az egyik vesztese a szervezők szétszórtságának, de végül nagy csaták után ott végezte, ahol kezdhette volna.

"Gyalázatos szervezés mellett kezdődött a futam. Egyszer csak értesültünk, hogy öt percünk van a boksz utca zárásáig. A boksz utcáig személyautókat, gyalogosokat kerülgetve, elengedve, stop táblánál várakozva tudtunk feljutni a boksz utcába. Ilyen feltételek mellett nem tudtunk időben felérni, így a boxból kellett rajtolnunk. Gyakorlatilag a verseny ámokfutássá vált a harmadik körre sikerült az eredeti rajtpozíciómat visszavenni. Sajnos a guminyomást nem tudtuk optimálisan beállítani, így az ötödik-hatodik körtől drasztikusan visszaesett a tapadás és egy pozíciót veszítve a nyakamon egy másik autóval értünk az utolsó körhöz Itt leesett az eső, amiért imádkoztam és az egész mezőny lelassult. Én ki tudtam használni a vizes pálya előnyét és az utolsó kanyarban visszavettem az elveszített pozíciót."

Rátkai Feri is áldozatául esett a boksz utca bezárásának.

"Mivel csak a boksz utcából rajtolhattunk igazán nagy esélyt nem láttam arra, hogy az élen zajló küzdelmekbe beleszóljak, ezért inkább igyekezem a pályát jobban megtanulni. Sikerült is a korábbi időeredményeken javítani, igaz hátráltatott egy kisebb technikai probléma."

Péntek 13 egy kisebb szerencsétlenség után szerencsésen zárult a csapatnak. A folytatás másnap reggel következett a nyolcadik verseny időmérőjével. A csapat a mennyet és a poklot is megjárta. Szakadó eső és hatalmas víz fogadta a pilótákat. Laci az időjárásnak köszönhetően megszerezte az abszolút pole pozíciót, mag Feri megcsúszott egy vízátfolyáson és összetörte magát. Az eset után kórházba szállították megfigyelésre. Tóth Tamás csapatfőnök a verseny mellett Feriért is aggódott.

"A pályán több helyen vízátfolyások voltak, ami nagyon veszélyes. Ennek ellenére nekivágtunk a kvalifikációnak. Márk egy keményebb keverékű gumival vállalta az időmérőt, amit több megcsúszás után a rossznak nem mondható abszolút negyedik helyen hozta be az autót. Épségben. Ferinek már nem sikerült ilyen szerencsésen, hiszen az időmérő végső szakaszában a célegyenes végi vízátfolyásnál, ami pont a pálya leggyorsabb része felúszott a vízen az autó, irányíthatatlanná vált és az autó hátuljával kétszer is nagy tempóval nekicsapódott a szalagkorlátnak. Az autóról leszakadt a futómű, a váltó és a motor is. Feri csigolyatörést szenvedett."

A versenyre javult a pálya állapota és már az eső sem esett.

Királykuti Márk a negyedik helyről a rajt után rögtön az első helyre jött fel. A futam végén nem csak a kategória győzelemnek örülhetett, de még abszolútban is a dobogóra állhatott.

"A negyedik helyről rajtoltunk, amit jól kaptam el és rögtön az élre álltam. De a nagyobb autók egy két körön belül megfogtak, mondjuk nem is kockáztattam az autó és a magam épségét. Nekem fontosabb volt a kategóriagyőzelem, amit meg is szereztem, sőt összetettben a második lettem."

Eszenyi Laci a pole pozícióból rajtolt, de a délelőtti időjárás megnehezítette a dolgát.

"Sajnos a rajtot elrontottam. A rajtkocka nagyon vizes volt, így nem tudott elrugaszkodni az autó. Próbáltam alacsonyabb fordulatszámmal indulni, hogy hamarabb meglegyen a tapadás, de ennek meg az lett az eredménye, hogy betorpant az autó, így három pozíciót veszítettem. Ezután egy kicsit fejben is szétestem. Idő kellett mire ismét koncentráltan tudtam vezetni, így csak arra koncentráltam, hogy a kategória második hely meglegyen."

A hétvégén rosszból és jóból is bőven kijutott a Gender Racing Team-nek. Tóth Tamás a körülmények ellenére büszke a csapatára.

" A Feri balesetén kívül a hétvégi eredményeknek örülök, hisz Laci és Márk mind két versenyen, mint egész évben a maximumot nyújtva jól teljesítettek. Toronymagasan vezetjük a kategóriabajnokságot. Azt hiszem, az eredményeink magukért beszélnek."

A Slovakia Ring-i verseny után már csak egy hétvége maradt. Október közepén a Hungaroringen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: