DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Gyorsasági (Gy)

Gender Racing Team: Évösszegzés 1. rész

Az évnek lassan vége. Ilyenkor mindig nosztalgiázunk egy kicsit. Visszatekintünk az elmúlt egy évre. A Gender Racing Team sem tesz másként. Az első hétvége, az első két versennyel a Hungaroringen kezdődött még április végén.

Királykuti Márk, Eszenyi László és Rátkai Ferenc elszántan és győzelemre éhesen vágtak neki a szezon nyitó hétvégének.

Szombaton délelőtt rögtön egy időmérő várt a versenyzőkre, ahol Szombaton délben rendezték az első verseny időmérő edzését A csapat legjobb helyezését Királykúti Márk szerezte meg, akit Eszenyi László követett.

Pár órával később jöhetett a verseny. Királykuti Márk egy pozíciót javítva az összesített hetedik helyről a hatodikra jött fel. A 18 éves versenyző kategóriája legjobb lett, míg csapattársa Eszenyi László a dobogó második fokán ünnepelhetett.

Eszenyi László autója elektronikai hibával küszködött, így kevés kört sikerült teljesítenie az időmérő edzésen és nem tudta hozni a legjobbját.

"Az időmérőm nem úgy sikerült, ahogy gondoltam, de a versenyen több helyet is javítottam. örülök a dobogós helyezésnek, igaz minden versenyző elsősorban a győzelemre hajt." Tóth Tamás csapatfőnök elégedett volt a verseny eredményével. "Nagyon örülök a mai nap eredményeinek. Márk kategória első, míg Laci második lett. A mezőny nagyon erős volt, de a versenyzőink nem ijedtek meg a kihívástól és precízen és pontosan hajtották végre a csapatutasításokat. "

A csapat összességében pozitívan várta a vasárnapot. Másnap a pilótáknak és a csapatnak korán kellett kelnie, hiszen 8:30 perckor már kezdődött is a kvalifikáció.

Az időmérő kezdete előtt Márk autójának egyik gumiján hibát vettek észre, így a fiatal versenyzőnek egy használtabb szettel kellett teljesítenie a kvalifikációt. Az időmérőn a kategória első és második helyét szerezték meg.

A verseny Rátkai Ferencnek nem úgy sikerült, ahogy elképzelte. Egy elektronikai hiba miatt csak nézőként tudott részt venni a futamon. A másik két versenyzőnek szárazon indult, majd vizesként folytatódott a délutáni körözgetés. Az esőnek és a vizes pályának köszönhetően halványodtak az autók közötti különbségek, ami elég is volt Márknak, hogy az abszolút harmadik helyen találja magát. Az eső nem tartott sokáig, így a pilótának minden erejére és ügyességére szüksége volt, hogy megőrizze az abszolút harmadik helyet, ami végül sikerült is neki.

"Határtalanul boldog vagyok. Nem gondoltam, hogy ma még az összetett dobogón is ünnepelhetek . Az eső jót tett a helyezésemnek, de a felszáradó pályán észen kellett lennem, mert hátulról már jöttek a nagyok. A csapat nagyon jól dolgozott, élveztem a hétvégét. Bizakodva várom a folytatást."

  Eszenyi László kategória második lett, de nem telt minden felhőtlenül.

"A rajttal két vagy három pozíciót tudtam hozni. A célegyenes végén a fékutat kicsit elmértem. Poros részen voltam kénytelen fordulni, ahonnan a műfüvön keresztül a bukótérben tudtam stabilizálni az autót, így a megszerzett pozíciók közül vissza kellett adnom párat. A verseny első harmadában szárazon tudtunk menni, ahol látszottak az autók közötti különbségek. A mögöttem lévő erősebb autó el tudott menni. A középső harmadban a vizes aszfalton nagyobb előnyt sikerült kiautóznom és még előzni is tudtam. A végére felszáradt a pálya az egyik autó nem tudta elviselni az esőn beszedett hátrányt és egy reménytelen fékúton oldalról eltalált. Szerencsére a cockpit felfogta az ütést. Mind a ketten kisodródtunk a bukótérbe, de én be tudtam vánszorogni a célba."

A versenyzőknek ezután két hónap szünet következett a második hétvégéig, de ez már egy másik történet.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: