DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Gyorsasági (Gy)

Marton Gergő: Dobogó, dobogó, na de milyen dobogó!

Szuperdobogó! Elitdobogó! Csodadobogó! A KOMI Kupa 2., kakucsringi fordulójának eredményhirdetésénél három nem akármilyen pilóta állt a dobogó három fokán: Harsányi Zoltán, Major Benedek és Marton Gergely. Gergő mindig és mindenhol győzni akar, erre a dobogós helyezésre mégis nagyon szívesen fog visszaemlékezni.

Csuda egy dolog ez a KOMI Kupa! Mert hát hol máshol láthatnánk egy mezőnyben versenyezni egy 500+ lóerős SuperCars rallycross Mitsubushit, számos turbós, összkerekes autót, egy zseniális, 260 lóerő körüli, kompresszoros Lotus Exige pályaautót, pályás Suzukikat, tuningolt utcai verdákat, Ladákat, Trabantokat és még mindent, amit el lehet képzelni! Fantasztikus, csodálatos kezdeményezés ez a több, MNASZ regisztrált versenyből álló sorozat, melynek futamain gyakorlatilag bárki, bármilyen autóval elindulhat. A nevezési díj minimális, a hangulat felszabadult és baráti, nagy tét nincs, itt minden a versenyzés szeretetéről és a száguldásról szól, mindenféle felesleges sallang és púder nélkül, egyszerűen és tisztán, ahogy szeretjük, és ahogy igazán üt!

Pláne így a téli holtszezonban ér aranyat egy-egy ilyen verseny a pilóták számára, hiszen éles tesztnek is beillenek ezek az egynapos összejövetelek, ahol komolyabb tét nélkül, minimális költségek mellett gyűjthetik a fiatal pilóták a versenykilométereket, próbálhatnak ki egy új autót, vagy csak járathatják meg az év levezetéseként, amolyan kikapcsolódásképpen a régi jól bevált technikát.

Az idei KOMI Kupa 1. fordulóját november 9-én rendezték a Kakucsringen, az M-F Motorsport 15 éves versenyzője, Marton Gergely azt a versenyt abszolútban és kategóriájában is megnyerte, számos erősebb autót maga mögé utasítva. A 2. helyen is egy ifjú rallycross-os tehetség, Gergő jó barátja, Peitler Zsolt végzett akkor.

A most vasárnapi 2. fordulóra még nívósabb mezőny gyűlt össze, hiszen a 44 induló között olyan neveket találhattunk a nevezési listán, mint Harsányi Zoltán (a rallycross SuperCars kategóriájának nyolcszoros bajnoka), Major Benedek (a Kamion Eb történetének legfiatalabb futamgyőztese), Lajos Gyula (többszörös magyar rallycross és autocross bajnok) és Marton Gergely, a rallycross Super National kategóriájának idei abszolút és géposztály magyar bajnoka.





Hiába volt alapvetően egy "buliversenyről" szó, aki ismeri ezeket a versenyzőket, az pontosan tudja, hogy mindegyikük mindig és mindenhol nyerni akar! Közülük ez most csak egyvalakinek sikerülhetett, és a dobogóra is csak hárman férhettek fel.

Gergő győzelemre éhesen vágott neki a versenynek, és nagyon fente a fogát az abszolút elsőségre, mit sem törődve a papírformával, ami a technikai erőviszonyok ismeretében legfeljebb egy 4-5. hellyel kecsegtetett. Az M-F Motorsport Super1600-as Skoda Fabia Mk1-ese ugyanis hiába egy nagyon jó autó, összességében mégiscsak egy kétkerék-meghajtású, 1600 köbcentis, 220 lóerős versenyautó, szemben Harsányi Zoli összkerekes, turbós Mitsubishijével, vagy épp Major Beni és Luigi (Lajos Gyula) 1800 köbcentis, 260 lóerős, kompresszoros, kifejezetten pályára épített, a rallycross-os Skodához képest komoly súlyelőnyben levő, alacsonyabb hasmagasságú Lotus Exige-ével, melynek a csak aszfalt pálya talán a legjobban kedvezett a teljes mezőnyből. De volt még ott több összkerekes, turbós autó is, amiket papíron nemigen verhetne meg egy Super1600-as rallycross versenygép.

De hát mondhatja ezt az ember, ha egy mindenre elszánt 15 éves szupertehetség ül az autójában, akkor őt ez nem fogja érdekelni, a szemét is ki fogja nyomi a gépnek, hogy nyerjen! Így tett Gergő is. Az első körben egy 2:00.61-gyel kezdett, amivel a 3. helyet szerezte meg az ideiglenes eredménylistán. Második nekifutásra 1:58.93-ra javított, majd a záró menetben további fél másodpercet faragva korábbi legjobbjából, 1:58.45-öt futott, amivel megkaparintotta a 3. helyet az abszolút értékelésben Harsányi Zoltán és Major Benedek mögött, illetve Lajos Gyula és további 40 riválisa előtt.

Az 1600 köbcenti alatti géposztályban ezzel magabiztos győzelmet aratott, ám aminek ennél is jobban örült, az az volt, hogy Harsányi Zoli SuperCars-os Mitsubishijétől csupán 4, míg Major Beni tip-top pályaautójától (ez a Lotus erősebb annál, mint amit a Lotus Ladies Cupban használnak) csak 3 másodpercet kapott 3 körön. Papíron ezekkel az autókkal elvileg nem képviselhetne egy szintet az M-F Motorsport Super1600-as Skodája, de fejlődni úgy lehet, ha mindig erősebb autókhoz és erősebb ellenfelekhez méri magát az ember, Gergő ezért is élvezte hihetetlen módon ezt az egész napos versenyt. Nem volt elég a győzelemhez a saját abszolút legjobbja, ami még nagyobb erőbedobásra sarkallta, és a nap végére magához képest jelentősen gyorsult. Volt kihez felnőnie, és ennél jobb motiváció, illetve hajtóerő nem kell egy fiatal pilótának, aki mindennél jobban utál veszíteni és mindennél jobban imád nyerni! Sikerült neki - ez tényleg egy győzelemmel felérő dobogó volt most, plusz egy géposztály-elsőség.
 
Marton Gergely: "Nagyon- nagyon jó volt ez a verseny, nagyon jól éreztem magam végig. A KOMI-kupákról korábbról is jó emlékeim vannak, hiszen több ilyen versenyt is sikerült már megnyernem, és a mostani futamnak is úgy vágtam neki, hogy megpróbáljam a lehetetlent: megszorongatni picit a nagyobb autókat. Csak hát azokban is nagyszerű pilóták ültek, így nem volt könnyű dolgom. A dobogós helyezésért is nagyon kapaszkodnom kellett, hiszen Luigi is mindent megtett, hogy felérjen a 3. helyre a Lotusszal, de szerencsére egész nap sikerült megtartanom a 3. helyemet, így a végén én állhattam ott a dobogó alsó fokán Harsányi Zoli és Major Benedek mellett. Szép kis társaság, hirtelen nem is tudtam, hogy hova kerültem! Nagyon nagy megtiszteltetés volt ilyen rendkívül eredményes és jó versenyzők mellett állni a dobogón, ezt a képet nagyon jó érzéssel fogom megőrizni az emlékezetemben. Nyomtam végig, ami a csövön kifért, de ennél többet, ilyen időjárási körülmények között (nekünk nincs gumimelegítő paplanunk stb.) most tényleg nem tudtam kihozni az autóból. Úgy érzem, kipréseltem a maximumot a lehetőségeimből, ami jó érzéssel tölt el. Köszönöm mindenkinek, aki eljött erre a versenyre, jó volt ilyen erős autókat és ellenfeleket üldözni!"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: