A bajnokságban harmadik helyen álló Takáts Ãkos (Zsille Motorsport) versenyzője, a délutáni utolsó etapon összeütközött az osztrák Johann Stunz-al. Az szerencsétlen helyzet az ötös kanyarban történt, amikor Stunz megforgott, majd Ãkos elé vágott. A balesett elkerülhetetlen volt, így több mint 110 km/h sebességgel csapódott "Super Mario"-nak Takáts. Az eset után többen is igyekeztek segítséget nyújtani Ãkosnak. A Suzuki Kupa vezetője is felkínált egy autót a pilótának, azonban Takáts közölte, hogy "ez az év már elúszott, talán jobb lesz befejezni" . A felajánlásokat megköszönve a csapat még az este folyamán összecsomagolt és hazautazott. Takáts Ãkos versenyzői pályafutása legszerencsétlenebb évét zárta, annak ellenére, hogy a legtöbb pole pozíciót tudhatta idén a magáénak (a záró hétvégéig).
Az éjszakai esőzések miatt a reggeli időmérőre nem száradt fel teljes mértékben a pálya, így az időmérő eredmények is elmaradtak a pénteki időktől. Az időmérő végére így is nagy tűzijáték alakult ki, hisz az utolsó körben alaposan átalakult a rajtrács. Az időmérő első felében Ficza Ferenc (GFS) vezetett, de a második felében már Tassi Attila (RCM) volt a leggyorsabb. Az utolsó körben aztán borult minden, hisz Nagy Daninak (RCM) és Bárkovics Zoltánnak (RCM) is sikerült javítani. A végső sorrend ezek után az alábbiak szerint alakult az első hat helyen: Nagy, Tassi, Bárkovics, Ficza, Csík, Mészáros G. Ez azonban nem a végső sorrend, mert pályaelhagyásét a verseny felügyelők felrendelték Bárkovics Zolit, Nagy Danit és Csík Janit.
A vizsgálat végén változás állt be a rajtsorrenden. Ãgy az időmérőt végül Tassi Attila nyerte 2:28.827-es köridővel.
A déli rajtsorrend az alábbiak szerint alakult:
1. Tassi Attia (RCM)
2. ifj. Ficza Ferenc (Feke-Team)
3. Nagy Daniel (RCM)
4. Bárkovics Zoltán (RCM)
5. Csík János (GFS)
6. Mészáros Gábor (GFS)
7. Over Frederic (Proex)
8. Füge Krisztián (Proex)
9. Fazekas Péter (E30)
10. Schiller Zsolt (RCM)
11. György Gábor (Feke-Team)
12. Mészáros Zoltán (GFS)
13. Balogh Bence (GFS)
14. Deli György (E30)
15. Benyó Máté (GFS)
16. Giurgi Nicolae (GFS)
A szombati első verseny nagy kérdése az volt, hogy Nagy Dani (RCM) tudja-e növelni előnyét csapattársa Tassi Attila előtt, és ezáltal megszerezni a bajnoki címet. A mondás szerint az élet a legnagyobb dramaturg, és ez a XIII. fordulóban be is bizonyosodott. Nagy Dani már a rajtnál beragadt és szemmel láthatóan nem tudta felvenni a ritmust. Technikai hibára gyanakodott a csapat és nem tévedtek. Dani autója a kilencedik körben megállt. A versenyt követően kiderült, hogy egy "filléres alkatrész" vagyis egy kábelsarú okozta a vesztét.
Bárkovics Zoltán viszont remekül kapta el rajtor és a negyedik helyről hamar az élre ugrott. A verseny után Zoli úgy nyilatkozott, hogy fejben összerakta a tervet és sikerült is végrehajtania. A terve szerint a mezőnytől elakart szakadni, azonban ez nem sikerült maradéktalanul. A verseny utolsó körére ifj. Ficza Ferenc már nagyon szorosan mögötte volt, sőt az utolsó kanyarokban már támadta a 2012.év bajnokát. Bárkovics Zoli (RCM) végül "kihúzta" a végéig és 0,489 időkülönbséggel megnyerte a futamot.
A harmadik helyen végzett Tassi Attila (RCM) aki számára ezzel a dobogós hellyel megnőtt az esély a bajnoki cím elérésére. A most megszerzett harmadik hellyel 15 pontot faragott hátrányából. Ãgy 29 pontra csökkent a hátránya és hátra van még két futam, mellyen összesen 42 pont gyűjthető be.
A leggyorsabb kör Bárkovics Zoltán nevéhez fűződik 2.23.710-es köridővel.
A XIII. forduló végeredménye:
1. Bárkovics Zoltán
2. ifj. Ficza Ferenc
3. Tassi Attila
4. Mészáros Gábor
5. Csík János
6. Over Frederic
7. Füge krisztián
8. Schiller Zsolt
9. Fazekas Péter
10. György Gábor
11. Balogh Bence
12. Mészáros Zoltán
13. Deli györgy
DNF Nagy Dániel
DNS Benyó Máté
A Suzuki Kupa XIV. forduló rajtsorrendje nagy kérdése az volt, hogy Nagy Dániel (RCM) a mezőny végéről indulva meddig tud eljutni, és vajon Tassi Attila tudja-e tovább csökkenteni hátrányát avagy a forduló végén bajnokot avathat a sorozat.
Az élről Schiller Zsolt (RCM) indulhatott Füge Krisztián (Proex), Frederic Over (Proex) és Csík János (GFS) elől. Tassi Attila (RCM) a 6. helyről és 29 pont hátránnyal várta a rajtot, míg Nagy Dani (RCM) a rajtrács végéről indult. A 11. rajtkocka üresen maradt, miután Balogh Bence (GFS) autójának motorjába nem tudtak a szerelők - a rövid szerviz idő miatt - életet lehelni.
A Rajtot követően Nagy Dani nagyon gyorsan és ellentmondást nem tűrően tört előre és az első pár kanyart követően már a kilencedik helyen autózott. A negyedik körben Deli György (E30) autója a célegyenes ráfordítójában megcsúszott és a védőfalba csapódott. A pályára kerülő szivacsfalak miatt beküldték a Safety Cart. A verseny a hetedik körben folytatódott, amikor az élen haladó Tassi Attilát (RCM) ifj. Ficza Ferenc (Feke-Team) megelőzte. A verseny végére Nagy Dani a harmadik helyre ért fel, ami egyben a bajnoki címet is jelentette.
A verseny leggyorsabb köre Tassi Attila (RCM) nevéhez kötődik 2:23.987
A XIV. forduló végeredménye:
1. ifj. Ficza Ferenc
2. Tassi Attila
3. Nagy Dániel
4. Csík János
5. Bárkovics Zoltán
6. Mészáros Gábor
7. Over Frederic
8. Füge Krisztián
9. Fazekas Péter
10. György Gábor
11. Schiller Zsolt
12. Benyó Máté
13. Mészáros Zoltán
DNF Deli György
DNS Balogh Bence