Az utolsó két fordulóban nagyot csatázott az egész mezőny, és mindenki megvívta saját kis presztízs harcát. Ãgy aztán érthető, hogy ismét izgalmas versenyre számíthatnak a versenyzők és a nézők egyaránt. De vajon kiknek és miért fontos - természetesen a győzelmen kívül - a jó Szlovákia Ringes szereplés?
Kezdjük a sort a bajnokság éllovasával Nagy Danival (RCM): Nos, Dani idei mérlege nagyon szép, de nem makulátlan. Idén nyert már a Hungaroringen, Salzburgban és a RedBull Ringen. Azonban nem sikerült neki Pannoniaringen, valamint itt a Slovákiaringen. Most lehetősége nyílik, hogy ezt a pályát is kipiálja. Számára inkább erkölcsi értékkel, mint "pontszükséglet" bírna egy győzelem. De az erkölcsi elégtétel mellett, akár a bajnoki címet is megnyerheti. Jelenleg 47 pontos előnye van Tassi Attilával (RCM) szemben, míg a tavalyi bajnok Bárkovics Zoltán (RCM) 61 ponttal és Takáts Ãkos (Zsille) 74 ponttal van lemaradva. Ezért a hátralévő (öt forduló) fordulókat számba vesszük összesen 100+5pont gyűjthető be. Ãgy, ha Nagy Dani a most következő (XI.-XII.) fordulókat megnyeri, és Tassi Attila a hétvégén nem szerez 22 pontnál többet. Illetve ha 18 ponttal többet szerez mint Attila és Bárkovics Zoli sem tudja ponthátrányát 63 pont alá dolgozni, akkor a XII. forduló végén Danit bajnokká avathatják.
Bárkovics Zoliról sem szabad megfeledkezni, hisz számára egy kicsit más tétje is van a pontgyűjtés mellett. Ha a soron következő Szlovákiai futamon is futamgyőzelmet szerezne, akkor ő lenne az egyetlen versenyző a mezőnyből, aki 2010 óta minden alkalommal - legalább egyszer - futamot tudott nyerni ezen a pályán. Eddig összesen hét futamgyőzelmet tudhat magáénak, ami már jelenleg is rekordnak számít. A megdöntésére, pedig csak - jelenleg - ő lenne képes.
Ezt a számítást még áthúzhatja Takáts Ãkos (Zsille), aki jelenleg 74 ponttal van lemaradva Nagytól, így matematikai esélye van a bajnoki címre. De, ha a bajnoki pálma oly messzinek is tűnik, a második és a harmadik hely még reálisan elcsíphető. Tassi Attila (133 ponttal) jelenleg a második, míg Bárkovics Zoltán (119 ponttal) a harmadik. Takátsnak a hátránya 27 pont Tassival, míg csak 13 pont Bárkoviccsal szemben. Tassi Attila az előző versenyen (két futamon) összesen 25 pontot, míg Takáts Ãkos 36 pontot szerzett. Ãgy 11 pontot lefaragott hátrányából. Igaz, a Hungaroringen Takátsnak csak összesen 1 pontot sikerült szereznie, míg Tassi ott is beseperhetett 24 pontot. Ãgy - ha csak matekozunk - akkor a mostani hétvégén is jogos célja lehet, hogy újabb pontokat raboljon Tassitól.
Ennél még nagyobb a tét az ötödik helyért folyó küzdelemben. Ott lesz igazán nyílt sisakos a csata, és persze rögtön fel is vetődik a kérdés. Rajhoz áll-e Csuti László (RCM), aki jelenleg az 5. a tabellán 83 ponttal. Mögötte viszont ugrásra készen áll Mészáros Gábor(GFS) 80ponttal és Füge Krisztián (Proex) 70ponttal. Ráadásul az év elején mind Mészáros, mind Füge is pont az ötödik helyet tűzték ki célul. Ãgy kettejük között még számíthatunk nagy harcra.
Nem szabad megfeledkeznünk a sorozat egyetlen hölgy tagjáról Vogel Adriennről (GFS) sem, aki egyre inkább kezd a fiúk fejére nőni. Adrienn idén - amikor indult - akkor rendszerint a top tízben végzett. Ráadásul már megmutatta, hogy az ötödik hely megszerzése sem lehetetlen feladat a számára. A pont táblázatban jelenleg a nyolcadik (61 ponttal), és ugyan 9 pont a hátránya a hetedik helyen trónoló Füge Krisztiánnal szemben, de nagyobb küzdelmeket majd Schiller Zsolttal(RCM) és Fáczán Zsolttal (RCM) fog vívni. A 9.helyen álló Schiller 2 ponttal van elmaradva, míg Fáczán hátránya 11 pont. Az előző versenyek tapasztalatai alapján most is remek "meccsellést" várhatunk tőlük.
Hanyagság lenne megfeledkeznünk a hátsó régióról, hisz a 10. és 15. hely között összesen kilenc pont a különbség. Ãgy aztán Csík János (GFS), Frederic Over (Proex), Elekfy Witold (RCM) és Burkus Egon (GFS) biztos, hogy nagy számháborúba kezdenek.
Horváth Bence (Proex) visszatérése - a Hungaroringen történt balesetet követően - azt jelenti, hogy számára az idei év a tanulás éve, és számára inkább a fejlődés mint sem a pontvadászat a legfontosabb. Ez elmondható Köller Istvánról (RCM) is, aki a salzburgringi hatalmas balesete után remélhetően visszatér.
Itt kell megjegyeznünk, hogy Fáczán Zsolt (RCM) autója is feltehetően elkészül a versenyig és ő is a nevezők között lesz.
Tassi Attiláról (RCM) nem sok szó esett eddig, pedig nem szabad róla sem megfeledkeznünk, ha számháborúról van szó. A hátránya ugyan jelentős (47 pont) az éllovas Nagy Danival szemben, de matematikailag még a bajnoki cím megszerzésére is van esélye. A fiatal titánnak idén már kétszer is sikerült dobogón végeznie (Pannoniaring 3. hely, RedBullRing 1.hely), így képes komoly pontokat csípni Nagytól.
Van a mezőnynek egy kakukktojása is, Tim Gábor (Apex) személyében. A 2011-es bajnok az idei évben már több alkalommal is "belátogatott" a kupába és ezzel alaposan megkavarta az állónak amúgy sem nevezhető vizet. Gábor indulásával - hogy a matematikánál maradjunk - egy rizikófaktor jelenik meg, és mint ismert tényező kell vele számolni. Főleg az élboly terveit - és kedélyét - bolygathatja fel, hisz dobogóra esélyesként térhet vissza. Ráadásul - ismét szigorúan csak matek - Tim még összesen 105 pontot szerezhetne. Vagyis akár a 153 ponttal is zárhatná a bajnokságot, ami a második helytől a tizedikig bárhol lehet. No, persze elméletileg. Azonban az biztos, hogy minden egyes dobogós helyével laposan összekuszálhatja a bajnoki tabella elejét.
Ezek után, pedig lehet tovább matekozni, vagy akár kezdődhet a számháború. A versenyzők, pedig a nyílt sisakos küzdelem mellett előveszik a számológépet is, hisz a soron következő verseny nem szokványos módon zajlik majd. A megszokottól eltérően mind két futamra vasárnap kerül sor. A két verseny között, pedig nem lesz olyan sok idejük a szerelőknek, hogy komoly javításokat hajtsanak végre, ha szükséges. Ãgy a versenyzők - feltehetőleg - az első futamon sokkal kevesebb rizikót fognak vállalni, mint ami általában megszokott. Egy esetleges balszerencsés eset miatt ugyan is a bajnoki összetettben is jelentős visszaesés következhet be. És mivel az autósport arról híres, hogy itt bármi megtörténhet, sőt annak az ellenkezője is, így aztán a papírforma alaposan borulhat - ha egyáltalán van ilyen - és cikkünkre alaposan rácáfolhat az élet.