DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Gyorsasági (Gy)

Eső, kavarodás és a jól megszokott dobogó

Egy kis eső, hűvösebb idő és egy kis kavarodás. A hatodik futamon is túl vannak a csapatok. A körülmények azonban nem befolyásolták a Gender Racing Team munkáját.

A Gender Racing Team versenyzőit ez sem tudta megzavarni és sikerült az első és második helyen végezniük az igazán káoszos futamon. Tóth Tamás csapatfőnökben azért az adrenalin jócskán dolgozott.

"Egy izgalmakkal teli versenyhétvégén vagyunk túl. A mai napon az időjárás az utolsó pillanatig kétségek között tartott minket, hogy esős verseny lesz avagy sem. A futam elején még száraz idő volt, de a második-harmadik körtől elkezdett esni az eső, ami még izgalmasabbá tette a körözgetést. Több kipördülést és sok előzést is láthattunk. Szerencsére a mi pilótáink jól jöttek ki a csetepatéból, így Márk első, míg Laci második lett. "

Márknak már a rajtnál kezdődtek az izgalmak, de a 19 éves versenyző megbirkózott a feladattal.

"A verseny kezdetén még csak csepergett az eső, de menet közben az intenzitása megnőtt. Így több piruettet is láthattunk a pályán. Nekem a rajtnál voltak problémáim. A kuplung sajnos nem emelt ki teljesen, lefulladt az autó és ezért újra kellett indítanom az autót, addig elmentek mellettem a többiek. Ezután hátulról kellett nekivágnom a versenynek, ami élvezetes is volt, de egy tőlem független baleset miatt a safetycar-nak be kellett jönnie, végül piros zászlóval végeztünk, de sikerült megszereznem a kategória győzelmet. Egy élvezetes hétvégét zártunk, amit köszönök a csapatnak."



Laci is megküzdött az elemekkel, de a fizikai fájdalomra egyre kevesebbet kellett foglalkoznia.

"Ismét egy jó rajtot sikerült teljesítenem. Több pozíciót is javítottam. A kettes kanyarban kisebb csetepaté miatt megforogtam, ami miatt többen is megelőztek, de folytatni tudtam a versenyt. Közben egyre jobban esett az eső, így a mezőny kezdett belassulni, én viszont tudtam tartani a tempómat, így több elveszített pozíciót is vissza tudtam venni. Mivel a verseny safety-car mögött ért véget, így a hetedik körben kialakult eredmény lett a vége. A szerelők nagyon jó munkát végeztek, mert a versenyre egy nagyon jó beállítást sikerült találni. Sajnálom, hogy a biztonsági autó mögött futottunk be. Még úgy érzem maradt bennem tartalék, amit nem tudtam kihasználni."

A versenyzők nem pihenhetnek túl sokáig, hiszen három hét múlva, újra a Slovakia Ringen körözgethetnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: