DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Gyorsasági (Gy)

Gyorsasági Ob: Volt csete-paté, meg minden!

Füge Krisztián élménybeszámolója a Pannóniaringi verseny után...

Lényegében egy jó és hangulatos versenyhétvégét tudhatok magam mögött.

- A PROEX AC2000 Racing Team versenyzőivel már csütörtökön megkezdtük az edzéseket.
Jó ütemben haladtam a "tanulással" folyamatosan javítottam a saját időimen.
Csütörtök az még lényegében nyugis volt mert szinte csak mi voltunk a pályán meg a Lotus Ladies Cup versenyzői.
Tökéletes volt az edzés szempontjából.

- Pénteken azonban már többen becsatlakoztak így nem mindig volt lehetőség tiszta kört menni, de sikerült elérnem az akkori legjobb időmet.

- A szombati napon nem volt semmi különös vagy érdekes történés. A Superpole-ba megint nem kerültem be mivel szélárnyékot kellet nélkülöznöm, de a legjobb időm kb. a 6 helyre lett volna jó ha bekerültem volna a Superpoleba, mert ugye annak az a lényege, hogy a Q2 abba már mindenki csak magára számíthat nincs szélárnyék.

Szóval a 11-dik helyre kvalifikáltam.

- Az első versenyen egy rosszul sikerült rajt kíséretével 11. helyen végeztem.

Volt csete-paté meg minden. Az elején én is harcoltam sokat ám a vége fele leszakadtam a többiektől a sok "verekedés" miatt.

Hosszú, fárasztó verseny volt, és baromi meleg a kocsiban.

Ezért is volt jó kikapcsolódás este elmenni Sárvárra a strandra.

- A második versenyen pedig a 11. helyről rajtolva a 12. helyen végeztem technikai probléma miatt. Hősi halált haltam... az ...első körben az egyik Suzukis pilótával való ütközésemkor meg sérült a hűtő és szép lassan elfolyt a hűtővíz.

Ebből az elején semmit nem vettem észre még tudtam tartani az iramot, később felforrt a motor.

A rajtot aránylag sikerült elkapnom, aztán megint nagy csaták következtek, így megint leszakadtunk a többiektől aztán már csak kisebb bunyók voltak, de még mindig semmit nem vettem észre ebből a végzetes problémából.

Szerencsére végig tudtam menni a versenyen ám az utolsó 30 méteren teljes mértékben elvesztettem a motor teljesítményét így a célvonal előtti szakaszon már nagyon gyenge volt az autó és még a 70 méterre mögöttem autózó pilóta is leelőzött az utolsó harminc méteren.

Epikus véget ért a verseny.

Bal oldalamon lévő versenyző kb. 1 m-el győzött a jobb oldalamon lévő pedig fél méterrel miközben kitapostam a kocsi lelkét is annyira nyomtam a gázpedált ám a versenynek már az utolsó kanyarban vége volt.

Az utolsó körben mikor oda értem az utolsó kanyarhoz már valami nem stimmelt mert, nem kérte a 4.-et. Lenéztem a fordulatszám mérőre de az csak a zöld aljánál volt. Gondoltam mert kisebb sebességgel mentem bele a kanyarba, mivel volt mellettem egy versenyző a külső íven, így akkor is nekem kellet volna jól járnom, de hát nem így lett.

Ültem a kocsiban és néztem mikor kéri a negyediket, de hát nem kérte.
Szinte megállt az autó a célvonal előtt annyira nem volt ereje.

Közbe mondogattam neki hogy még egy kicsit csak még egy kicsit.
Belenéztem a jobb oldali tükörbe már egy másik versenyző is mellettem volt és még mindig volt 15 méter köztem és a célvonal között.
Átnéztem a bal oldali autóba és azt láttam, hogy ellene már nincs esélyem.
Aztán átnéztem a jobb oldali kocsiba majd előre, ott végem volt. Végignéztem tehetetlenül, ahogy elhaladtak mellettem és esélyem nem volt semmit csinálni.
Csak nyomtam a gázpedált és kértem az autót, hogy bírja ki egy kicsit. 
Áthaladtam a célvonalon és kidobta a motorhiba jelzést a műszerfalon és elkezdett berregni.
Zabálta az olajat. A motor kuka lett én meg végeztem ahol végeztem de sikerült végig mennem a versenye.

A következő verseny A Redbull-ringen lesz a Kamion EB betétfutamaként.
Már mentem ezen a pályán tavaly, de most lesz egy kis meglepi mivel rövidebb lesz a pálya kb. a fele az eredetinek.

Aztán majd meglátjuk mit hoz  holnap. :)

Köszönöm szépen a támogatóimnak a segítségüket!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: