DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Pannónia Ring: Kistúra és Lotus Cup Eastern Europe időmérő

A pénteki tesztnap után a versenyhétvége szombaton az időmérő edzésekkel folytatódott. Reggel az első fél órában három kategória, az F-1600, az F-2000 és a Lotus Cup Eastern Europe versenyzői gurultak ki a pályára.

F-1600: A kvalifikációt a bajnoki pontverseny negyedik helyén álló Lévai Zoltán nyerte meg a Suzuki Ignissel. Az Apex Racing Media Kft versenyzője több, mint 1 mp-es előnnyel előzte meg Mohácsi Ákost.A harmadik helyen az M&M Motorsport Egyesület versenyzője, Karajannisz Manolisz végzett.

A-2000: Az idei évben a Zengő Junior Team színeiben rajthoz álló ifj. Ficza Ferenc egyedül indult ebben a ketegóriában egy Honda Integra Type-R volánja mögött és az összetett 8. pozíciójában végzett..

F-2000: A Zóna értékelésben a szerb, Vesnic Milovan szerezte meg az első rajkockát, Fried Marek előtt. A legeredményesebb magyar versenyző Gáspár Csaba volt az összetettben, aki az Alfával a 3., helyen fejezte be az időmérő edzést.

Lotus Cup Eastern Europe: A Lotusok között a BV Motorsport egyesület versenyzője, Vizin Tamás bizonyult a leggyorsabbnak, aki magabiztos előnnyel nyerte meg a kategória kvalifikációját a GFS Oxxo Energy Team pilótái előtt, akik Lekeny Márk, Lekeny György és Sánta János sorrendben végeztek.

OB VI. SEAT Leon, F+2000: A szombati délelőtti események az OB VI. Seat Leon és az F­+2000 kategória időmérő edzésével folytatódtak. A nagytúra autós mezőnyben Krawczyk Piotr volt a leggyorsabb, aki több, mint 2mp-es előnnyel nyerte meg az időmérő edzést. A hazai indulók közül Bódis Kálmán volt a leggyorsabb és az összetett eredménylista 4. helyén végzett. A Zengő Junior Team másik pilótája, Nagy Norbert, aki a hétvégén a Gáspár Racing Kft színeiben indul, az összetettben a hatodik legjobb időt futotta.

ifj. Ficza Ferenc: Jól sikerült az időmérő, a tavalyi időmön 0.1 mp-et javítottam és ennek nagyon örültem, igaz van előttem egy F-1600-as autó, de a versenyen szeretném megelőzni. Az Integrával végig fogjuk versenyezni a magyar bajnokságot és most emiatt nem megyek én is SEAT-tal, mint Nagy Norbi.  

Nagy Norbert: A hétvégét tesztnek szántuk, hogy minél többet mehessek az autóval. Nem az az elsődleges cél, hogy harcoljak a Porsche-k és a BMW-k ellen, de így is nagyon jó futam elé nézünk, mert a 6. helyen végeztem. Jó felkészülés ez a következő ETCC-s futamra, amely Szicíliában lesz. Nagyon várom már, sokat gyakorolok szimulátoron is, hogy minél jobb eredményt érhessünk el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: