DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Gyorsasági (Gy)

Kistúra: Vesnic duplázott a Hungaroringen

Milovan Vesnic a második versenyen is magabiztosan győzött a 2000 köbcentinél kisebb motorú autók között a Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság nyitó hétvégéjén. Gáspár Csaba újabb 2. helyet szerzett, Tim Gábor pedig nagy küzdelemben ugyan lemaradt a dobogóról, de az előtte végző riválisa büntetése miatt végül mégis harmadik lett.

A szerb Milovan Vesnic maximális teljesítménnyel zárta a Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság első idei versenyhétvégéjét a Hungaroringen, a szombati futam után a vasárnapin is magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. Elsőségét a pole pozícióból indulva már a rajtnál megalapozta, és végül nagy előnnyel szelte át a célvonalat az Opel Vectra STW-vel.

Jól rajtolt a ProexSport Kft pilótája, Gáspár Csaba is, aki a harmadikról azonnal felugrott a második helyre a kissé beragadó Marek Fried megelőzésével. Fried az 5. körben visszaelőzte őt, de a cseh egy körrel később kicsúszott váltóprobléma miatt, így az Alfa Romeót vezető magyar versenyző megismételte szombati eredményét, ismét második lett.

Fried a kicsúszással az Apex Racing színeiben induló Tim Gábor mögé is visszaesett, ezért nagy hajrát kellett nyitnia, hogy felférjen a dobogóra. Fokozatosan ledolgozta néhány másodperces hátrányát, és három körrel a verseny vége előtt sikerült is megelőznie a Peugeot 407 S2000-et vezető vetélytársát. Sokáig azonban nem örülhetett, ugyanis a sportfelügyelők utólag 25 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért kilökte a pályáról Zoran Kastratovicot, aki nem is tudta befejezni a futamot. A büntetés eredményeképp végül tehát két magyar is az első három között végzett.

A Lotus kelet-európai kupájában Vizin Tamás nyert, aki az összesítésben a 6. helyen végzett. Az 1600 köbcentinél kisebb motorú autók viadalában ezúttal Lévai Zoltán vitte el a győzelmet, nagy csatában legyűrve a szombati győztest, Mohácsi Zoltánt. A két versenyző többször helyet cserélt a futamon, bár a csatájuknak véget vetett, hogy Mohácsi néhány körrel a cél előtt műszaki hibát szenvedett.

Az első 5 helyezett eredménye:

1) Milovan Vesnic, ASK Sport Auto Vesnic, 27:57,983 perc

2) Gáspár Csaba, ProexSport Kft, +35,659 másodperc

3) Tim Gábor, Apex Racing, +52,048 perc

4) Marek Fried, KT Motorsport, +1:13.588 perc

5) Gáspár Zsolt, ProexSport Kft, +1:35.372 perc

Gáspár Csaba, 2. helyezett, Alfa Romeo: A rajtot nagyon jól elkaptam. Az Opel teljesen más dimenzió, róla ne is beszéljünk, őt nem tekintjük ellenfélnek. A Lotusszal nagyon keményet csatáztunk az első 3-4 körben. Három körön keresztül mentem előtte, a szűk csiki-csukiban becsúszott az ideális íven mellém, én viszont toltam végig, majd ő elmérte a féktávot, és mellé tudtam menni. Láttam, hogy kicsúszott. Mondták a rádión, hogy van 300 méter előnyöm, így visszavettem a tempót és begurultam a célba. Nagyon jó meccs volt, nagyon jó volt az autó. Köszönöm mindenkinek.

Marek Fried, 4. helyezett, Lotus Exige: Nagyon-nagyon kemény verseny volt. Voltak problémák az autóval, főleg a váltóval. Ki is csúsztam, és kétszer ütköztem az egyik Lagunával. A következő versenyen remélem, hogy még jobb eredményt érek el.

Vizin Tamás, 6. helyezett, Renault Laguna: Ma nem sikerült olyan jól a rajt. Úgy éreztem, mintha kicsit melegebb lett volna az autóban. Amúgy nagyon jót autóztam. Csak arra figyeltem, hogy minden a helyén legyen, a féktávok rendben legyenek. Az autó tökéletes volt, nagyon jó autót hozott nekem a csapat.

Lévai Zoltán, 8. helyezett, Suzuki Ignis: Nagyon jó meccs volt Mohácsi Ákossal. Sajnáltam, amikor láttam a végén, hogy nem tudja befejezni a versenyt. Itt lett volna a helye a dobogón. Igazából a visszájára fordult a dolog, tegnap nekem volt egy technikai gondom egy-két körrel a vége előtt, ma pedig Ákos nem ért célba. Talán a következő futam megadja, hogy jót versenyezzünk. Az autónak ez volt az első versenye, a kategória pedig nekem is új. Köszönettel tartozom a csapatnak és a szerelőknek. Igazából ők nyerték ezt a futamot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: