DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Gyorsasági (Gy)

Vesnic nyert, Gáspár Csaba 2. lett a kis túraautók első versenyén

A szerb Milovan Vesnic utolérhetetlen volt a gyorsasági Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság első idei futamán, Opel Vectrájával rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen. Gáspár Csaba a második helyen végzett.

Utolérhetetlen volt Milovan Vesnic a Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság Hungaroringen rendezett nyitó hétvégéjének első versenyén: az időmérőn 256 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót a kis túraautók mezőnyében, és a futamon egy pillanatra sem engedte ki a kezéből a vezetést, így végül tíz másodperces előnnyel győzött az Opel Vectra volánja mögött.

Első számú üldözője Gáspár Csaba volt, aki a harmadik helyről indulva hamar megelőzte a cseh Marek Fried-et, de utána nem tudta tartani a lépést Vesniccsel. A ProexSport Kft magyar versenyzőjének hátrafelé nem sokat kellett tekintgetnie, a diszkvalifikált Fried eltűnésével ugyanis megszűnt a hátulról érkező nyomás. A 3. helyre így a szerb Zoran Kastratovic ugrott fel, Gáspár Zsolt pedig a 4. pozícióban végzett.

Az 1600 köbcenti alatti hengerűrtartalmú autók mezőnyében az Orion MSE pilótája, Mohácsi Ákos bizonyulta legjobbnak egy Suzuki Swift RSR-rel, aki összességében a 6. helyen ért célba. A Lotus Cup Eastern Europe mezőnyének győztese, Vizin Tamás mögött zárt.

Az első 5 helyezett eredménye:

1) Milovan Vesnic, ASK Sport Auto Vesnic, 27:53,471 perc

2) Gáspár Csaba, ProexSport Kft, +10,083 másodperc

3) Zoran Kastratovic, ASK EKO Racing Team, +56,834 perc

4) Gáspár Zsolt, ProexSport Kft, +1:56.075 perc

5) Vizin Tamás, BV Motorsport, +2:08.563 perc 

Gáspár Csaba, 2. helyezett, Alfa Romeo: "Szerencsére jól elkaptam a rajtot, az bementem az Opel szélárnyékába, de az az autó annyival erősebb, hogy kb. 40-50 métert ad minden célegyenesben. Fokozatosan maradtam le, érzésre körönként kaptam öt tizedet. Izgalmas volt az első 3-4 kör, utána magunkra maradtunk, mentünk egymás után. Az autó nagyon jó. Sajnos ezek a szuper túrás autók más szabályrendszerben épültek, gyorsabbak, erősebbek, nem lehet felvenni velük a versenyt."

Zoran Kastratovic, 3. helyezett, Renault Laguna: "Fantasztikus verseny volt. Most vagyok először a Hungaroringen, örülök, hogy itt lehetek, tervezem, hogy máskor is eljöjjek. Az autó jó volt. Egy teljesen új autóm van. Nem volt száz százalékos a beállítás, de holnapra változtatunk. Holnap mindent megteszek, hogy még jobban sikerüljön a verseny."

Vizin Tamás, 5. helyezett, Renault Laguna: "A rajtot élvezetem a legjobban. Fantasztikus hátsó kerekes autóval menni az elsőkerekesek között, három-négy autót sikerült átlépni az elején. Aztán kijött, hogy mi nem slick gumikkal versenyzünk. Akkor lenne érdekes, ha egyszer mi is slicket raknánk fel. Így nem igazán passzolunk ebbe a kategóriába. Elégedett vagyok az eredménnyel."

Mohácsi Ákos, 6. helyezett, Suzuki Swift RSR: "Megtört az első pár kör. Nagyon rosszul rajtoltam, hárman, négyen megelőztek. Pont olyanok, akik egyenesben gyorsabbak, az én autóm pedig csak kanyarban gyors. Kellett pár kör, mire úgy lehetett autózni, ahogy én szerettem volna. Lévai Zoli sajnos kiesett, pedig reménykedtem benne, hogy előzgetjük majd egymást. Bízom benne, hogy megoldják a problémát, és jót játszunk majd. Egy jól felkészített autóm van, köszönhetően a szerelőknek. Csak be kell ülni és vezetni kell. Holnapra győzelem vagy halál."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: