DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Gyorsasági (Gy)

Szlovák győzelem a nagy túraautók mezőnyében

A szlovák Miroslav Konopka kényelmes előnnyel nyerte meg a 2000 köbcenti feletti túraautók első versenyét a Hungaroringen a Közép-Európai Zóna Bajnokságban. A nagyot hajrázó Barta Attila épphogy csak lemaradt a dobogóról, ahová így a lengyel Piotr Krawczyk és a szlovák Patrik Tkác állhatott még fel.

A nagy túraautók mezőnyében Miroslav Konopka győzelmével kezdődött a Közép-Európai Zóna Bajnokság. A Hungaroringen rendezett nyitó hétvége első futamára a cseh Antonin Herbeck több mint fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, de Pagani Zondájával műszaki problémák adódtak, így szinte rögtön a rajt után kiesett. A második helyről rajtoló Konopka kihasználta a lehetőséget, a startnál beragadó vetélytársát azonnal megelőzte, és a versenyt végig biztos kézzel irányítva győzött a Porsche volánja mögött.

A 2. helyért végig hatalmas csata zajlott Piotr Krawczyk és Patrik Tkác között, és a táv végére a bokszutcából induló Barta Attila is felzárkózott hozzájuk. A verseny elején Tkác követte Konopkát, illetve a később kieső Herbecket, de az első körben visszaeső Krawczyk összeszedte magát, és az 5. körben már a szlovák pilóta előtt haladt. Utána elhúzott tőle, Tkác azonban ledolgozta néhány másodperces hátrányát, az utolsó körökben felzárkózott a lengyelre, s végül mindössze 190 ezredmásodperccel maradt le a második helyről.

Nem sokon múlt, hogy a Racing Trevor magyar versenyzője, Barta Attila felállhasson a dobogóra azután, hogy egy elektronikai hibából kifolyólag a bokszutcából vágott neki a versenynek. Emiatt át kellett verekednie magát a mezőnyön a BMW Alpina B6-tal, pedig 1:50.702-es leggyorsabb köre a győztes Konopkáénál is jobb volt három tizedmásodperccel. Barta a 9. körben foglalta el a 4. pozíciót, és az ekkor még fél percet meghaladó lemaradását 20 másodperc alá csökkentette a célig. Tkáctól 2,7 másodperccel kapott ki. A többi magyar versenyző közül Bódis Kálmán hatodik lett a BOVI Motorsport színeiben egy Porsche 997-tel, míg a ProexSport Kft. pilótája, Tóth Csaba nem ért célba.

A 3500 köbcentinél kisebb motorú autók kategóriájában a cseh Robert Senkyr diadalmaskodott egy BMW-vel, ő az összesítésben nyolcadikként végzett. 

Az első 5 helyezett eredménye:

1) Miroslav Konopka, ARC Bratislava, 26:32,095 perc

2) Piotr Krawczyk, Premium Motorsport Poland, +18,532 másodperc

3) Patrik Tkác, Dino&Co Racing Team, +18,722 másodperc

4) Barta Attila, Racing Trevor, +21,439 másodperc

5) Andrej Lewandowski, Nostress Motorsport, +45,006 másodperc

Miroslav Konopka, 1. helyezett, Porsche GT3 R: "Rajt-cél győzelmet arattam, de sosem könnyű a verseny, mindig vannak problémák. Attilának is voltak gondjai ma, néztem is, hogy mikor jön utánam. Jó verseny volt. Holnap biztos nem lesz ilyen könnyű dolgom."

Piotr Krawczyk, 2. helyezett, Mercedes 197 SLS AMG GT3: "Ez volt az első versenyem nemzetközi mezőnyben. Nagyon versenyképes autóm van. Sokat kell még gyakorolni, de az autó megbízható. Boldog és elégedett vagyok. A rajton kell javítani holnap, aztán tenni a dolgomat és menni."

Patrik Tkác, 3. helyezett, Ferrari 458 Italia GT3: "Nagyon boldog vagyok. Új versenyző vagyok és ez a második versenyem idén. Az autó nagyon jó. Természetesen elégedett vagyok az eredménnyel. Holnapra is hasonló eredményt várok, de meglátjuk majd, hogyan alakul."

Barta Attila, 4. helyezett, BMW Alpina B6 GT3: "Az elektronika megbolondult, mint tavaly. A formációs körben annyiszor megállt az autó, hogy nem mertem felállni a rajtrácsra. A boxutcából rajtoltam, ott is háromszor leállt, mielőtt elindult az autó. Utána nagy hajrába fogtam, a végére majdnem sikerült megfognom a Ferrarit és a Mercedest. Az utolsó előtti kanyarban azonban eltört valami a jobb felfüggesztésben, éppen hogy be tudtam érni a célba. Megpróbáljuk rendbe tenni az autót holnapra, és remélem, hogy hiba nélkül tudom teljesíteni a versenyt."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: