A nagy túraautók mezőnyében Miroslav Konopka győzelmével kezdődött a Közép-Európai Zóna Bajnokság. A Hungaroringen rendezett nyitó hétvége első futamára a cseh Antonin Herbeck több mint fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, de Pagani Zondájával műszaki problémák adódtak, így szinte rögtön a rajt után kiesett. A második helyről rajtoló Konopka kihasználta a lehetőséget, a startnál beragadó vetélytársát azonnal megelőzte, és a versenyt végig biztos kézzel irányítva győzött a Porsche volánja mögött.
A 2. helyért végig hatalmas csata zajlott Piotr Krawczyk és Patrik Tkác között, és a táv végére a bokszutcából induló Barta Attila is felzárkózott hozzájuk. A verseny elején Tkác követte Konopkát, illetve a később kieső Herbecket, de az első körben visszaeső Krawczyk összeszedte magát, és az 5. körben már a szlovák pilóta előtt haladt. Utána elhúzott tőle, Tkác azonban ledolgozta néhány másodperces hátrányát, az utolsó körökben felzárkózott a lengyelre, s végül mindössze 190 ezredmásodperccel maradt le a második helyről.
Nem sokon múlt, hogy a Racing Trevor magyar versenyzője, Barta Attila felállhasson a dobogóra azután, hogy egy elektronikai hibából kifolyólag a bokszutcából vágott neki a versenynek. Emiatt át kellett verekednie magát a mezőnyön a BMW Alpina B6-tal, pedig 1:50.702-es leggyorsabb köre a győztes Konopkáénál is jobb volt három tizedmásodperccel. Barta a 9. körben foglalta el a 4. pozíciót, és az ekkor még fél percet meghaladó lemaradását 20 másodperc alá csökkentette a célig. Tkáctól 2,7 másodperccel kapott ki. A többi magyar versenyző közül Bódis Kálmán hatodik lett a BOVI Motorsport színeiben egy Porsche 997-tel, míg a ProexSport Kft. pilótája, Tóth Csaba nem ért célba.
A 3500 köbcentinél kisebb motorú autók kategóriájában a cseh Robert Senkyr diadalmaskodott egy BMW-vel, ő az összesítésben nyolcadikként végzett.
Az első 5 helyezett eredménye:
1) Miroslav Konopka, ARC Bratislava, 26:32,095 perc
2) Piotr Krawczyk, Premium Motorsport Poland, +18,532 másodperc
3) Patrik Tkác, Dino&Co Racing Team, +18,722 másodperc
4) Barta Attila, Racing Trevor, +21,439 másodperc
5) Andrej Lewandowski, Nostress Motorsport, +45,006 másodperc
Miroslav Konopka, 1. helyezett, Porsche GT3 R: "Rajt-cél győzelmet arattam, de sosem könnyű a verseny, mindig vannak problémák. Attilának is voltak gondjai ma, néztem is, hogy mikor jön utánam. Jó verseny volt. Holnap biztos nem lesz ilyen könnyű dolgom."
Piotr Krawczyk, 2. helyezett, Mercedes 197 SLS AMG GT3: "Ez volt az első versenyem nemzetközi mezőnyben. Nagyon versenyképes autóm van. Sokat kell még gyakorolni, de az autó megbízható. Boldog és elégedett vagyok. A rajton kell javítani holnap, aztán tenni a dolgomat és menni."
Patrik Tkác, 3. helyezett, Ferrari 458 Italia GT3: "Nagyon boldog vagyok. Új versenyző vagyok és ez a második versenyem idén. Az autó nagyon jó. Természetesen elégedett vagyok az eredménnyel. Holnapra is hasonló eredményt várok, de meglátjuk majd, hogyan alakul."
Barta Attila, 4. helyezett, BMW Alpina B6 GT3: "Az elektronika megbolondult, mint tavaly. A formációs körben annyiszor megállt az autó, hogy nem mertem felállni a rajtrácsra. A boxutcából rajtoltam, ott is háromszor leállt, mielőtt elindult az autó. Utána nagy hajrába fogtam, a végére majdnem sikerült megfognom a Ferrarit és a Mercedest. Az utolsó előtti kanyarban azonban eltört valami a jobb felfüggesztésben, éppen hogy be tudtam érni a célba. Megpróbáljuk rendbe tenni az autót holnapra, és remélem, hogy hiba nélkül tudom teljesíteni a versenyt."