Elméleti síkon az egy kiállás – közepes, majd kemény keverékkel – a gyorsabb, de nagyon közel van hozzá a közepes-kemény-kemény stratégia is. Utóbbira az edzéseken tapasztalt szemcsésedés kényszerítheti a csapatokat, amely különösen a közepeseken, a skála C4-es keverékén jelentkezett. A két kiállásra utal, hogy a legtöbb csapat két keményt tartalékolt a versenyre.
Az időjárásból fakadóan a szabadedzéseken kevés hosszú távú etap született. A versenyzők bizonytalanok – az első sorból induló Lando Norris és Max Verstappen is hangsúlyozta, milyen kevés adatot gyűjtöttek –, de még a Pirelli sem tudja eldönteni, az egy vagy két kiállás lesz a jellemző a Las Vegas-i Nagydíjon.
„Az egy és két kiállás nagyon közel van egymáshoz, így nincs egyértelmű elképzelésem, hogy egy- vagy kétkiállásos versenyt terveznek a csapatok” – ismerte el a helyi idő szerint péntek késő esti kvalifikáció után Mario Isola, a Pirelli motorsportigazgatója, hogy még a gumigyártó sem tudja megmondani, melyik stratégia tűnik kifizetődőnek.

„Az biztos, hogy a rendelkezésre álló nagyon kevés adat mellett rugalmasnak kell lenniük, mert tudjuk, hogy a pálya nagyon zöld, tegnap pedig zöld pályán szemcsésedés lépett fel. Ha a futam kezdetén nyomniuk kell pozícióharc miatt, így pedig elindul a szemcsésedés, nehéz lesz letisztítani. Ebben az esetben a két kiállás előny lehet, mert ha a szemcsésedés miatt degradáció lép fel, az már nem kezelhető.”
Isola felvázolta: mivel a szemcsésedés elsősorban az első tengelyen jelentkezett, számottevő alulkormányzottság is várható, így jobban megéri kétszer kiállni, és kihasználni a friss abroncsok jelentette előnyt, valamint a riválisok elé vágni.
Elméletben az egy kiállás a gyorsabb, de nagyon közel van a két csere is
Papíron ha a versenyzők menedzselik a szemcsésedést, így lehetséges az egy kiállás, az lesz a gyorsabb stratégia: a Pirelli számításai szerint közepes gumin való rajt után ebben az esetben a 20. és 26. kör között várható a csere.
Isola azonban felhívta rá a figyelmet, a legtöbb csapat két kemény keveréket tartott meg a futam napjára. Mivel kétféle keménységű abroncs használata kötelező a nagydíj folyamán, ez a két kiállásra utal.
„Tudjuk, hogy a csapatok többsége úgy döntött, hogy mindkét kemény szettet megtartja holnapra, és ez jelzésértékű. Tegnap szemcsésedést tapasztaltunk a közepes és lágy keveréken is. A közepessel több volt a szemcsésedés, főképp azért, mert közepest használtak a magasabb üzemanyagszintű etapokon, így ez reprezentatívabb volt. De a közepesen és lágyon egyaránt kialakul szemcsésedés, mindkét keveréket menedzselni kell” – magyarázta Isola.

„A második opció, a közepes-kemény-kemény papíron nagyon közel van az egy kiállás versenyidejéhez. De tudjuk, hogy az egy kiállás a favorit a pályapozíció miatt, amit plusz kiállással nem kell kockáztatni. A közepes-kemény-kemény esetében azonban nincs hátrány” – magyarázta Isola. Ez esetben a 12. és 18. kör között optimális lecserélni a kezdeti közepes keveréket a keményre.
További alternatív lehetőségeket is említett az olasz szakember, mint a közepes-kemény-közepes kombináció, ehhez elegendő abronccsal azonban nagyon kevés versenyző rendelkezik. Opció lehet a lágy-közepes-lágy kiállás is, ez esetben azonban a Pirelli úgy gondolja, garantált a két kiállás, nincs mozgástér, hogy a szemcsésedés menedzselése esetén a versenyzőnek csak egyszer kelljen kereket cserélnie.