DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
F1

Steiner: Leclerc és Hamilton lehet a kulcs a második helyhez

Mindössze tíz pont választja el egymástól a második és a negyedik helyezett istállót a konstruktőri világbajnokságban, miközben már csak négy futam maradt hátra a 2025-ös Formula–1-es idényből.

A Ferrari jelenleg egyetlen ponttal vezet a Mercedes előtt, miközben a Red Bull is mindössze tíz pontra van attól, hogy mindkét riválist megelőzze. A Mexikóvárosi Nagydíjon Charles Leclerc második helye kulcsszerepet játszott abban, hogy az olasz csapat visszavegye a konstruktőri ezüstpozíciót – és most mindent megtesz, hogy ott is maradjon.

Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke szerint a Ferrari pilótapárosa lehet a döntő tényező a hajrában. Úgy véli, a maranellói csapatnál most éppen az dönthet, ami korábban sokszor hiányzott: a kiegyensúlyozott, tapasztalt versenyzői felállás.

„Szerintem a Ferrarinak áll a zászló” – mondta Steiner a Red Flags podcastban. – „Tudod miért? Mert nekik van a legerősebb párosuk. A Mercedesnél is jó a felállás, de ott van egy újonc, Kimi Antonelli. Nem akarok igazságtalan lenni vele, de mégiscsak az első évét futja. A Red Bullnál pedig általában csak az egyik pilóta szerzi a pontokat.”



Nemcsak az élmezőnyben, hanem a középcsapatok között is forr a levegő: a hatodik és a kilencedik helyezett istállót mindössze tizenkét pont választja el egymástól. A Haas a mexikói hétvégén újra reflektorfénybe került, miután Oliver Bearman negyedik helye és csapattársa pontszerzése révén az amerikai csapat ismét beleszólt a középmezőny csatájába.

Steiner azonban óvatos a jóslatokkal. „Egyetlen jól sikerült futam is mindent megváltoztathat” – magyarázta. – „Nem is kell hozzá szerencse, elég, ha valaki hibátlanul dolgozik, ahogy Ollie tette Mexikóban, és máris az élre ugrik a csoportban. De ez bárkivel megtörténhet. Nem hiszem, hogy Mexikó formája mérvadó lenne – az a pálya különleges az altitúd miatt.”

Az olasz szakember szerint a középmezőny teljesítménye kiszámíthatatlan. „Az Aston Martin például szenvedett Mexikóban, aztán jön egy pálya, ahol hirtelen rengeteg pontot szereznek – mint Szingapúrban. Senki sem értette, miért. A Racing Bulls pedig stabilnak tűnik, de mostanában semmi sem jön össze nekik.”

Ahogy a szezon a végéhez közeledik, a második helyért vívott harc minden eddiginél élesebb. A Ferrari és a Mercedes klasszikus párharca újraéledt, miközben a Red Bull csendben, de veszélyesen közelít. És ha Steinernek igaza lesz, a különbséget végül Charles Leclerc és Lewis Hamilton hozhatja meg a Scuderia javára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: