A Motorsport Világtanács jóváhagyta azokat az új szabályokat, amelyek 2026-tól lehetővé teszik, hogy a Formula–1-ben lemaradó motorgyártók extra fejlesztési lehetőségeket kapjanak. Az FIA célja, hogy az új motorérában senki ne maradjon versenyképtelenül lemaradva, miközben a költségplafon is megmarad. A kedvezmények több formát ölthetnek, a tesztidőtől a homologizációs engedményekig.

A 2026-os szezonban az erőforrásokat a Mercedes, a Ferrari, a hivatalosan „visszatérő” Honda, az újonnan érkező Audi, valamint a Red Bull–Ford szállítja majd, miközben a Renault a 2025-ös idény végén távozik a mezőnyből. Az FIA célja, hogy a gyártók közötti technikai különbségek ne váljanak kezelhetetlenné az új szabályrendszer bevezetését követően.
A testület jóváhagyta az úgynevezett Additional Development and Upgrade Opportunities (ADUO) szabálycsomagot, amely meghatározza, mikor és milyen feltételek mellett kaphatnak plusz fejlesztési engedményt azok a gyártók, akiknek erőforrásai jelentős lemaradást mutatnak.

Az FIA a 2026-os szezonban három ponton értékeli majd a motorok teljesítményét: a 6., a 12. és a 18. futam után, s ezek alapján dönthetnek arról, mely gyártók részesülhetnek a program előnyeiből. A felzárkóztatási intézkedések többféle formában történhetnek: extra fejlesztési órák biztosítása a tesztpadokon; költségplafon-kedvezmények; vagy akár a motorhomologizáció módosításának engedélyezése.
Az FIA közleménye szerint az engedmények célja, hogy „ne lehessen tartós technikai szakadék a gyártók között”, ugyanakkor az intézkedések szigorúan ellenőrzött és átlátható keretek között történnek majd, hogy ne borítsák fel a verseny tisztaságát. A testület azt is közölte, hogy költségplafon-kedvezményt kaphatnak azok a gyártók, akik komoly megbízhatósági problémákkal küzdenek, és ezek javítása „aránytalanul hátrányos” lenne a költségkeretükre nézve.

Az új intézkedés célja, hogy ne ismétlődhessen meg olyan helyzet, amikor egy új gyártó évekre hátrányba kerül a technikai különbségek miatt – mint ahogy az például a Honda 2015-ös visszatérésekor történt.
A Motorsport Világtanács mostani ülésén további apróbb módosításokat is elfogadott a 2026-os technikai szabályokban: a túlélőcella, a felfüggesztés, az aerodinamikai elemek és az erőforráselemek egyes pontjait is finomították.