Nem térnek vissza idő előtt az F1-be a V8-as motorok – ez még valamivel korábbi hír, hiszen Monza előtt derült fény arra, hogy bár az FIA szeretné lerövidíteni a jövőre induló új motorérát és V8-as erőforrásokra váltani minél előbb, de ehhez minden csapat beleegyezése szükséges, ami nem érkezett meg.
A hírek szerint két gyártó van, amelyek ellenezték a korai váltást és azt, hogy a régóta hirdetett új éra a tervezettnél rövidebb ideig tartson, a Honda és az Audi – ők ketten kimondva azért szálltak be, vagy tértek vissza az F1-be, mert a 2026-os motorszabályok erre ösztönözték őket.
Jonathan Wheatley, a jövőre Audivá váló Stake csapatfőnöke ki is mondta, hogy mi áll a döntés hátterében:

„Szerintem alapvetően három tartópillére volt annak, hogy az Audi úgy döntött, beszáll az F1-be” – idézi Wheatley szavait a Racingnews365.com.
„Az egyik a nagyhatékonyságú motor, a másik a fejlett hibrid technológia, a harmadik pedig a fenntartható üzemanyag. Szóval nem hiszem, hogy ezen a területen változott a helyzetünk, és amennyire tudom, hosszú ideig ebben a helyzetben is fogunk maradni” – tisztázta a helyzetet a brit szakember.
Eredetileg a jövőre érkező új erőforrások ötéves ciklust kapnának, azaz 2026-tól 2030-ig lenne érvényben az új motorformula. Az FIA és az F1 vezetősége azonban többször jelezte már, hogy akár a 2031-es eredeti dátumnál korábban is szívesebben átállnának egy fenntartható üzemanyaggal hajtott, a jövő évinél olcsóbb és egyszerűbb formulára.
A jelenlegi elsődleges terv egy 2,4 literes V8-as belsőégésű motor lenne, a jövő évi közel 50-50 százalékosnál kisebb arányú hibrid, elektromos komponenssel, amely inkább egyfajta KERS lenne.