Arvid Lindblad lehet a második F1-es pilóta, aki 18 éves kora előtt bemutatkozhat a királykategóriában. Sajtóértesülések szerint ugyanis a Red Bull mentességet kér a korhatár alól a fiatal brit számára, mivel Verstappen veszélyesen közel került egy futameltiltáshoz büntetőpontjai miatt. Bár Lindblad már megszerezte a szuperlicenchez szükséges pontszámot, kora miatt csak az FIA nyithatja meg előtte az F1 kapuját.
A RacingNews365 beszámolója szerint a kérvényt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Világ Motorsport Tanácsa (WMSC) a jövő heti rendkívüli ülésén tárgyalja Makaóban. Lindblad, aki jelenleg az F2-ben versenyez és újoncként a harmadik helyen áll az összetettben, a Formula Regional Oceania bajnoki címével 18 pontot, a tavalyi F3-as negyedik helyezésével 15 pontot, valamint a korábbi F4-es szezonjaival további 12 pontot gyűjtött össze, így 45 ponttal bőven teljesíti a szükséges minimumot.
Csakhogy a jelenlegi szabályok szerint szuperlicencet alapesetben csak 18. életévüket betöltött pilóták kaphatnak, ez a korlátozás Max Verstappen 2015-ös, 17 évesen történt F1-es debütálása után lépett életbe. Az FIA azonban tavaly egy módosítással lehetőséget teremtett a kivételes esetekre: amennyiben egy pilóta 17 évesen is „kiemelkedő képességeket és érettséget mutat formulaautós versenyeken”, akkor az FIA saját mérlegelése alapján engedélyezheti számára a szuperlicenc kiadását.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója még márciusban így nyilatkozott: „Ayumu Iwasa a tartalékversenyzőnk. Lindblad megszerezte a szuperlicencpontokat, Imolában már teljesített egy 300 km-es F1-es tesztet is, tehát elvileg készen áll a beugrásra. Mivel azonban csak augusztus 8-án tölti be a 18-at, engedélyért folyamodunk az FIA-hoz, ha sikerül, két emberünk lenne a kispadon.”
Bár a Red Bull kérvénye már hónapokkal ezelőtt beérkezett, február vége óta nem volt WMSC-ülés, így nem tudták elbírálni. Az időzítés szerencsés a csapat szempontjából, hiszen most válhat aktuálissá a kérdés, mivel Max Verstappen jelenleg 11 büntetőponttal rendelkezik az elmúlt 12 hónapból, és a szabályok szerint 12 pontnál automatikus egyfutamos eltiltás lép életbe.
A Red Bull igyekszik felkészülni minden forgatókönyvre: amennyiben Verstappen eltiltást kapna, első körben valószínűleg a Racing Bulls egyik pilótáját, Isack Hadjart (vagy esetleg Liam Lawsont) léptetnék elő az anyacsapatba – és ha ez megtörténik, az ő helyére kerülhetne Ayumu Iwasa vagy akár Arvid Lindblad is (persze extrém esetben a brit egyből mehetne Verstappen helyére is, d e erre igen kicsi az esély).
Az FIA döntése tehát nem csupán hosszabb, hanem akár már rövid távú következményekkel is járhat. Bár jelenleg nincs szó arról, hogy a Red Bull a szezon közben átalakítaná a pilótapárosait, a Lindbladnak kiadott szuperlicenc jelentősen bővítené a mozgásterüket szükséghelyzet esetén.