A Ferrari csapatfőnöke nem kertelt a pénteki szabadedzések után: az autó egyensúlya továbbra sem ideális, és ez különösen az időmérős teljesítményen hagy nyomot. A Sky Sports F1-nek nyilatkozva a francia szakember részletesen beszélt az aktuális nehézségekről.

„Nem titok, hogy egy kicsit küszködünk az autó egyensúlyával, ezen javítanunk kell. Amíg képesek vagyunk korrigálni és jó versenyt futni, addig nincs probléma. Ez történt az elmúlt néhány hétvégén is.”
A Ferrari egykörös teljesítménye továbbra is elmarad az elvárt szinttől, amit Vasseur szerint leginkább a gumik működési tartománya határoz meg.
„Egy körön egyértelműen javulnunk kell, de szerintem inkább a gumikezelésről van szó – arról, hogy a kör elején a megfelelő tartományba kerüljön az abroncs. Az autó egyensúlya nem tökéletes, de véleményem szerint ezzel mások is küzdenek.”
A Spanyol Nagydíj péntekjén Charles Leclerc az ötödik helyen zárt a második szabadedzésen, miközben Lewis Hamilton mindössze tizenegyedikként végzett.
Reményt jelenthet az új szárnyszabály?
Ezen a hétvégén lépett életbe az FIA új technikai direktívája, amely szigorúbban szabályozza az első szárnyelemek rugalmasságát, a barcelonai edzésnap eredményei alapján azonban még túl korai lenne messzemenő következtetéseket levonni – mondja Vasseur.
„Túl korai ítélkezni. A köridők közötti különbségek nem hatalmasak, de ez mindig így van ezen a szinten. Ha például Bahreinre gondolunk, ott az első öt autó három tizeden belül volt. Ha egy fejlesztés vagy szabályváltozás csak egy tizedes eltérést okoz, az máris átrendezheti az egész rajtrácsot. És mivel ennyire nehéz előzni, ez könnyen eldöntheti egy verseny sorsát is.”

A Ferrari tehát a helyes egyensúly és gumikezelés megtalálásán dolgozik, miközben az FIA friss technikai elvárásaihoz is alkalmazkodniuk kell.