A Spanyol Nagydíjtól kezdve az FIA új technikai iránymutatást vezetett be az első szárnyak rugalmasságának korlátozására. A szigorítás célja, hogy megakadályozza a szárnyak nem szabályos deformációját, amely a légellenállás csökkentésével előnyt jelenthet bizonyos csapatoknak. A módosítás hatása már a szabadedzéseken is érezhető volt – erről beszélt Liam Lawson a második szabadedzést követően.

„Határozottan van különbség, ami egyértelműen érezhető. A hatás természetesen minden csapat számára más” – mondta Lawson péntek délután.
A Racing Bulls versenyzője a 10. helyen zárta az FP2-t, egy pozícióval lemaradva csapattársától, Isack Hadjartól: „Azt hiszem, ez pozitív, jól kezdtük a hétvégét. Ez egy jó alap, amire lehet építeni.”
Lawson hangsúlyozta: bár a pénteki nap jól sikerült, a szombati időmérő kulcsfontosságú lesz a hétvége további alakulása szempontjából.
„A szombat az, ami igazán számít majd. Nyilvánvalóan tovább dolgozunk az autó fejlesztésén – mindenki ezt hajszolja.”

Az új szabályhoz való alkalmazkodás nem volt zökkenőmentes: „Mindenki autója valószínűleg egy kicsit messze volt az optimálistól az FP1 elején az új első szárny miatt – lassan hajszoljuk az egyensúlyt.”