Andrea Kimi Antonelli minden idők harmadik legfiatalabb F1-es pilótájaként debütál majd Ausztráliában, egyedül Max Verstappen és Lance Stroll mutatkozhatott be nála is ifjabban a királykategóriában – majdnem egy évvel lesz fiatalabb az együtt közel fél évszázadon át a csúcsot tartó Ricardo Rodrigueznél és Mike Thackwellnél.
Ráadásul egy igazi nagycsapatnál debütál majd, hiszen a Mercedes hiába lett csak negyedik a pontversenyben, a négy futamgyőzelem mindenképpen feljogosítja őket erre a megnevezésre – ez pedig igazán ritkának nevezhető.
Ami még ennél is ritkább, az az, hogy a Mercedes újoncot avasson, hiszen erre ezidáig egyetlen alkalommal került sor, méghozzá a gyár történetének legelső F1-es futamán, az 1954-es Francia Nagydíjon, amikor a németek a Juan Manuel Fangio, Hans Herrmann, Karl Kling trióval érkeztek meg Reims-ba.
Fangio ekkorra már világbajnok volt, sőt abban az évben is megnyerte mindkét versenyét a Maserati volánja mögött, mielőtt átigazolt az autójával későn elkészülő németekhez.
A mindenekelőtt az AVUS-on elszenvedett bukásáról Hans Herrmann, aki jelenleg 97. születésnapja felé tart, s az utolsó élő dobogós versenyző az 1950-es évekből, definíció szerint már nem minősült újoncnak, hiszen egy évvel korábban egy Veritas Meteorral rajthoz állt a Német Nagydíjon – neki az F1-ben csak egy dobogó jutott, 1970-ben viszont utolsó nekifutásra megnyerte a Le Mans-i 24 órást.
A harmadik versenyzőjük, Karl Kling viszont a Formula–1-ben nem indult korábban – a Carrera Panamericanán ellenben már győzött, azaz nem volt egy nyeretlen kezdő –, így a 12 versenyző közül, aki eddig rajthoz állt a csillagosok színeiben a királykategória világbajnoki futamán, ő az egyetlen, aki első versenyét Mercedesszel futotta.
Ami azt illeti, az az első verseny roppant sikeresnek bizonyult, hiszen a technikailag jócskán a többiek előtt járó Mercedes kettős győzelmet aratott Fangio vezetésével, miután az argentin az utolsó körig csatázott Klinggel. Végül egy tized különbséggel futottak be, senki más nem volt körön belül hozzájuk képest a bő nyolc kilométeres pályán.