DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
F1

Hogyan áll Andrettiék F1-es projektje a vezetőváltás után?

Michael Andretti helyett már Daniel Towriss irányítja a gárdát, de ennek a munkálatokra nincs hatással: továbbra is gőzerővel dolgozik a csapat az F1-es beszálláson.

Mi is beszámoltunk arról néhány hete, hogy némileg váratlan lépésre szánta el magát Michael Andretti: immár nem a korábban az F1-et is megjárt expilóta irányítja a világszerte számos bajnokságban érdekelt Andretti Global napi operatív működését, hanem átadta a stafétát Daniel Towrissnek.

Andretti azóta egy nyílt levélben indokolta meg a döntését, amelyben hangsúlyozta: ne tekintsük ezt búcsúnak, csupán annak, hogy „lapoztak” egyet a csapat történetében. Andretti egyébként tanácsadóként továbbra is segíti az istálló munkáját.

De vajon mit jelent ez a váltás a Formula-1-es projekt szempontjából? Mint arról már sokszor írtunk, tavaly a Cadillackel összeálló Andretti volt az egyetlen jelentkező az új csapatoknak kiírt pályázaton, amelynek zöld jelzést adott az FIA, maga az F1 és a FOM viszont januárban megtagadta (egyelőre) az indulási jogot tőlük, többek között olyan indokokat említve, hogy nem látnak garanciát arra, hogy a gárda versenyképes lenne vagy hozzáadott értéket jelentene a sport számára.

michael-andretti



Andrettiék az elutasítás ellenére nem álltak le a munkával, s a Motorsport.com most arról számolt be, hogy értesüléseik szerint Michael Andretti hátralépése – amely nincs összefüggésben az F1-es projekt eddigi kudarcával – sem változtatott ezen.

A lap úgy tudja, hogy a szervezet működése változatlan, ráadásul egyre bővül: hetente átlagosnak hét új dolgozó áll munkába, így már több mint 260-an dolgoznak az F1-es projekten.

A csapat ráadásul 16 órás munkanapokkal dolgozik a kölni szélcsatornában, hiszen őket még nem kötik az F1-es sportszabályzat korlátjai. Ráadásul olyannyira előrehaladott állapotban van a projekt, hogy például az orrkúpot már az FIA F1-es törésteszteknél használt cranfieldi létesítményében is tesztelték.

Andrettiék emellett már dolgoznak a 2026-os szabályoknak megfelelő felfüggesztéseken és fékrendszeren, és feltett szándékuk az, hogy már jövő január előtt – azaz még azt megelőzően, hogy a jelenlegi tíz istálló egyáltalán nekiállhat a tervezésnek és fejlesztésnek – elkészüljenek egy karosszériával.

Az istálló természetesen továbbra is bízik benne, hogy mégis megkaphatja a FOM-tól az engedélyt arra, hogy 11. csapatként csatlakozzanak a mezőnyhöz. Az idézett portál szerint Michael Andretti hátralépése segíthet is akár ebben, hiszen a csapattulajdonos sokszor kifejezetten konfrontatív módon szólalt meg az F1 vezetői kapcsán, így az új vezető személye akár könnyíthet is a folyamatokon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: