A radikális változásokon áteső formáció új főnöke Oliver Oakes lesz, aki az elmúlt években a juniorszériák minden szintjén érdekelt Hitech vezéregyéniségeként vált ismert és elismert csapatvezetővé. A brit szakember szerződtetését már a múlt héten tényként közölte több sajtóorgánum, míg a Formula.hu az Oakes kinevezésének hátterét firtató írásban rámutatott: a szerződés egy bizonyos pontjáról – állítólag a csapat kivásárlását lehetővé tevő záradékról – még a hétvégén is javában zajlottak az egyeztetések.
Úgy tudjuk, hogy a tárgyalások lezárultak és a megállapodás létrejött, így biztossá vált, hogy Oakes veszi át az enstone-i formáció irányítását. Amikor az F1 a Holland Nagydíjjal augusztus végén visszatér a nyári szünetről, már a brit szakember vezeti majd az alakulatot: információink szerint a különítmény munkatársai már megkapták a tájékoztatást és a nyilvános bejelentés is megtörténik a szerdai napon.
A Briatore-hatás
Mint ismeretes, Luca de Meo, a Renault-konszern fővezére a Spanyol Nagydíjon ügyvezetői tanácsadóvá nevezte ki Flavio Briatorét, a múltban sikerkovácsnak bizonyuló olasz pedig haladéktalanul belevetette magát a munkába. A 74 esztendős üzletember hivatalba lépését követően nem sokkal azt mondta: két évre van szüksége ahhoz, hogy visszavezesse a győzelmek útjára az egykoron szebb napokat megélt, versenyzőként jelenleg Esteban Ocont és Pierre Gasly-t foglalkoztató csapatot.
Briatore azonnal nekilátott a csapat átvilágításának és átszervezésének: mint arról a Formula.hu az elsők között beszámolt, kilátásba került a saját motorprogram lezárása és a Mercedes-erőforrás beszerzésével ügyfélcsapattá alakulás, továbbá a csapatfőnök személyének leváltása is. A jelenleg regnáló csapatfőnök, az egy éve kinevezett Bruno Famin végül a Belga Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján maga jegyezte meg: valóban létezik terv a saját motorprogram berekesztésére és más gyártó hajtásláncának beszerzésére, azt pedig tényként közölte, hogy az átszervezések jegyében augusztus végén leköszön jelenlegi posztjáról.
Utódját nem nevezte meg, arra viszont a távozó szakvezető és a csapat kommünikéje is rámutatott: búcsúja után a Renault és az Alpine egyéb sporttevékenységeit felügyeli majd.
Új pilóta, további változások
Az már a Monacói Nagydíjon történt házon belüli ütközés utórengései során kiderült, hogy Ocon nem marad az Alpine kötelékében: a francia azóta már aláírt a Haas istállóhoz, az enstone-i csapat pedig keresi a szerződést hosszabbító Gasly új partnerét. Briatore színre lépésével Carlos Sainz került a célkeresztbe, egy ideig úgy tűnt, hogy meg is szerzik a Ferraritól távozó spanyolt, aki végül a Belga Nagydíjat követően a Williams istállóhoz kötelezte el magát.
Az Alpine szempontjából a leginkább logikus választás a teszt- és tartalékpilóta Jack Doohan lenne, aki a márka akadémistájaként évek óta a csapatot erősíti és nincs olyan kritérium, amelynek ne felelne meg. Az ausztrál pilóta gyakran tesztel a különítmény akadémiai programjának keretein belül, hétvégéről hétvégére szimulátoros munkával támogatja a versenycsapatot és az alakulaton belül is közkedveltnek számít.
Doohan korábban versenyzett a Hitech kötelékében, így Oakes jól ismeri őt, de paddock-pletykák szerint felmerülhet a Hitech F2-es szárnyánál pallérozódó Paul Aron és mások neve is potenciális Alpine-versenyzőként. A jelek szerint Gasly csapattársának kiválasztása lesz az új csapatfőnök első komoly feladata.