DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Öt ok, amiért várjuk már a 2024-es F1-es szezont

Nyakunkon a szezon előtti teszt, március első hétvégéjén pedig már versenyhétvégét rendeznek Bahreinben – összegyűjtöttünk öt okot, amiért különösen várjuk már a 2024-es F1-es szezont.

1. Lewis Hamilton utolsó szezonja a Mercedesnél

Lewis Hamilton Mercedestől való távozása és a Ferrarihoz történő igazolása szó szerint felrobbantotta a világhálót és a különböző Formula-1, illetve motorsport témában híreket közlő orgánumok valamennyi felületét.

Csütörtökön egyenesen kilőttek a Ferrari részvényei, melyben két faktor is szerepet játszott. Az olasz márkának egyrészről olyan számú megrendelés-állománya van, mely az idei és a következő évre is stabil növekedést mutat, másrészt Lewis Hamilton leigazolása is pozitív hatással volt az árfolyam alakulására. 

Hamilton hét világbajnoki címéből hatot a Mercedes színeiben szerzett, mely sikerekkel örökre beírta magát a történelemkönyvekbe. A Hamilton-Mercedes házasság idén véget ér, 2024-ben egy hatalmas sikereket hozó házasság utolsó pillanatait követhetjük nyomon.



2. Vajon megszakad a Red Bull és Verstappen dominanciája?



Csak emlékeztetőül, a Red Bull az alábbi rekordokat állította fel 2023-ban: legtöbb győzelem egy szezonon belül (21), a legnagyobb százalékos győzelmi arány (95,45%), a legtöbb zsinórban bezsebelt futamgyőzelem (15), a legtöbb konstruktőri világbajnoki egység (860 pont), a legnagyobb előnnyel megnyert konstruktőri világbajnoki cím (451 pontos előny). És akkor Verstappen egyéni rekordjaiba már bele sem kezdenénk... 

A Verstappen-Red Bull duó egyenesen legyőzhetetlennek tűnt a 2023-ban, csupán a Ferraritól 2024 végén távozni kényszerülő Carlos Sainz volt az, aki futamot tudott nyerni a holland versenyzőn kívül. Nem reménytelen azonban a helyzet a riválisok számára, elég csak a McLaren példáját megnézni, a wokingi gárda olyan szignifikáns fejlesztési csomagot vetett be a szezon közben, mellyel a mezőny hátsó traktusából egyenesen az élmezőnybe ugrottak.

A példa tehát adott, a Red Bullt legyőzni nem lehetetlen, de rendkívül nehéz feladat lesz a riválisok számára.



3. Élesedő csata a mezőny közepén és hátsó traktusában

A 2023-as szezont nyolcadikként és tizedikként záró csapatnál, azaz a Visa Cash App RB-nél és a Haasnál is új csapatfőnök irányít majd a 2024-ben. A Visa Cash App RB alakulatnál Laurent Mekies vette át a tavaly év végén nyugdíjba vonuló Franz Tost helyét, míg a Haasnál Ayao Komatsu kezébe került az irányítás, miután Günther Steiner távozni kényszerült a csapattól. 

Az új vezetők érkezésének természetes velejárója, hogy néhány folyamat megváltozik majd az adott csapaton belül, idővel pedig meglátjuk, hogy a változások pozitív irányú elmozdulást jelentenek-e a teljesítményt illetően.

Az említett két csapat mellett az Aston Martin teljesítményét is érdemes lesz figyelni, Lawrence Stroll csapata rendkívül erős formában kezdte a tavalyi szezont, aztán egy lejtmenetet követően ismét javult a teljesítményük.

Ne feledkezzünk meg a Williamsről sem, mely James Vowles irányításával egy olyan stratégiai tervet kezdett el megvalósítani a tavalyi szezon kezdete óta, mely a folyamatos fejlődés útjára állíthatja a legendás istállót.



4. Rekordhosszúságú szezon

24 verseny – korábban még soha nem volt ennyi F1-es versenyhétvége egy szezon során. Új helyszín nem lesz a 2024-es versenynaptárban, Kínában viszont 2019 után ismét versenyt rendeznek majd.

A 24 versenyes szezon minden kétséget kizáróan óriási kihívást jelent majd a mezőny számára, mely március első hétvégéjén kezdődik, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat pedig december 8-án intik majd le. Remélhetőleg számos izgalmakkal teli vasárnap délutánt hoz számunkra az idei esztendő.



5. Pilótakeringő – versenyzők lejáró szerződéssel

Sergio Perez, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lance Stroll, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Zhou Guanyu, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen, Alex Albon, Logan Sargeant – a felsorolt versenyzők mindegyikének lejár a szerződése 2024 végén, Lewis Hamilton 2025-ös Ferrarihoz való szerződése pedig garancia arra, hogy nem maradunk izgalmak nélkül a pilótapiacot illetően.

A Mercedes szabad ülése kapcsán már most elindultak a találgatások, hogy ki veheti át Lewis Hamilton helyét – egy biztos: érdeklődőkből nem lesz hiány.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: