DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

„Nem fogunk a Red Bull elé ugrani” – Aston Martin

Az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója nem vár akkora előrelépést idén, mint 2023-ban – de azt elmondta, milyen céljaik vannak az AMR24-essel.

Tavaly az Aston Martin szolgáltatta a szezon elejének fő meglepetését, hiszen az előző év végi középmezőnybeli forma után a versenyek többségén a Red Bull első számú üldözőjének tűnt a Formula-1-ben. Az idény közbeni fejlesztési versenyben aztán lemaradt a silverstone-i istálló, amely ennek és Lance Stroll gyengébb produkciójának is köszönhetően csupán az ötödik helyen végzett a konstruktőri világbajnoki tabellán.

Ami persze így is kéthelyes javítás 2022-höz képest, ráadásul a tempó tekintetében még látványosabb volt az előrelépés. Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója ugyanakkor nem számít ugyanakkora fejlődésre 2024-ben, mint egy éve:

f1-astonmartin-2023-1



„Természetesen szerintem segít egy ekkora ugrásban, ha előző évben nem voltál annyira erős. Ha pedig most ugyanakkorát ugranánk előre, jócskán a Red Bull elé kerülnénk, ami nem fog megtörténni. Előző évben fejlesztettünk az autón, s az év végére valójában sokkal közelebb kerültünk a negyedik leggyorsabb csapathoz. Szóval igen, közeledtünk az elejéhez. De az ugrás nem volt olyan óriási igazából, ha a 2022-es idény végéhez viszonyítunk.”

A szakember megjegyezte: hasonlóan a McLaren-vezérigazgató Zak Brownhoz, ő is arra számít, hogy a szabályok viszonylagos változatlansága révén össze fog rázódni az F1-es mezőny, így a 2024-es szezon „nagyszerű lehet a sportnak”.

 

Mi a célja az Astonnak az új F1-es autóval?

McCullough arról is beszélt, hogy azt szeretnék elérni a február 12-én bemutatandó, s először a mezőnnyel közösen a február 21-én startoló bahreini teszten pályára guruló AMR24-estől, hogy stabilabb és jobb alapokkal rendelkezzen, amelyhez kevésbé kell hozzányúlni a különböző pályatípusokon, mint az elődjénél:

f1-astonmartin-2023-2

„Egy olyan autót próbálunk meg összerakni, amellyel minden pályára úgy érkezhetünk meg, hogy csak állítunk kicsit az első meg hátsó szárnyon, aztán bamm, máris erősek vagyunk. Jelenleg némileg változtatnunk kell az alkatrészeken kicsit attól függően, hogy az alacsony vagy nagy sebességű részeket kell priorizálni vagy a hatékonyságot. Úgyhogy ezért cserélgetünk néhány elemet egyik versenyről a másikra.”

„A cél a következő autóval az, hogy ne legyen szükség ilyen sok mindenre, mert egyszerűen az alapszint magasabb legyen. Úgy gondolom, hogy az alkatrészek próbálgatása, valamint bizonyos elemek a pályán való fizikai tesztelése igazán jó tudással vértezett fel minket, amely segíthet az autó fejlesztésében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: