Esteban Ocon és Pierre Gasly is egy-egy harmadik helyet tudott megszerezni az Alpine-nal 2023-ban – előbbi Monacóban, utóbbi Zandvoortban –, azonban a szezon második felében nem tudták hozni a várt fejlődést, s az évet végül csak hatodikként zárta az istálló – két pozícióval hátrébb, mint 2022-t.
A 2023-as évre visszatekintve Matt Harman technikai igazgató elismerte, hogy nem sikerült tartaniuk az előre kiírt fejlődési görbét, aminek hatására úgy döntöttek, hogy radikális dizájnváltáson esik át az autó 2024-re.
„Nem végeztünk olyan jó munkát, mint az A522-vel” – utalt Harman a franciák 2022-es versenygépére az Autosport hasábjain keresztül. „Úgy gondolom, 2022-ben jó évünk volt, akárhányszor hozzányúltunk az autóhoz, mindig gyorsabb lett és könnyebbé is tettük, szóval sokat ki lehetett még csikarni az alapkoncepcióból.”
„Ahogyan azonban egyre közelebb értünk az autónk csúcsteljesítményéhez, úgy vált egyre nehezebbé és nehezebbé a teljesítmény növelése. Jobban meg kell fontolnunk, hogy mire költünk, így azt mondanám, hogy ez az év nem volt olyan sikeres, mint az előző.”
„Éppen ezért is döntöttünk amellett, hogy alapjaiban változtatjuk meg a következő autót, ami miatt az elejétől a hátuljáig teljesen eltérő lesz az ideitől. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy a mezőny nagy része ezt az utat választja majd.”