Hűvösben, poros pályán kezdte el feltérképezni az F1-es mezőny Las Vegas új városi pályáját, de nem tartott sokáig a próbálkozást: alig kilenc perc telt el, amikor Carlos Sainz alatt a hosszú egyenesben, a keményebb úthiba (ami szemmel láthatóan elég nagyot odaüt az autóknak) után megállt a Ferrari, így be kellett lengetni a piros zászlót.
Lance Stroll már előtte kiszállt az Astonból (beállításmódosítás miatt), majd jött a hír, hogy Esteban Ocon edzése is véget ért, mert az ő Alpine-ja is megsérült a pálya egy hibája (állítólag egy csatornafedél) miatt. A francia pilóta autóján a váz is olyan szinten sérült, hogy cserélni kell, közben a helyszíni hírek alapján több autón is keletkeztek kisebb-nagyobb sérülések...
Itt pedig némi meglepetésre az illetékesek úgy döntöttek, hogy nincs folytatás: kilenc perc körözés és tíz perc várakozás után végleg befejezettnek nyilvánították az első szabadedzést, és elkezdték kivizsgálni, hogy mit lehet kezdeni azzal a csatornafedéllel, ami Sainz autójának hibáját okozta, így kínos betlivel indult a régóta várt hétvége.
Az FIA illetékesei azonnal megkezdték a vizsgálatot (a pálya felelősei az összes csatornafedelet ellenőrzik), az Alpine pedig a javítási munkálatokat, Bruno Famin csapatfőnök szerint az FP2 kezdetére aligha lesznek készen, de talán még a vége előtt tudnak menni pár kört.
A csatornafedél-probléma az ESPN fotóján - az FIA tájékoztatása szerint pedig a baj nagyobb, ugyanis az aszfaltból szívták ki az autók. A vizsgálatok azt mutatták ki, hogy több esetben is probléma keletkezett és a biztonsági autó tesztje során ezek még nem derültek ki, az F1-es autók szívóhatása okozta őket.