Helyi idő szerint éjfélkor kezdődött volna az eredeti terv szerint az F1-es Las Vegas-i Nagydíj második szabadedzése, de az első gyakorlás első perceiben történtek (a részletekről itt írtunk) után végül hajnali két órára módosították a rajtidőt – amiből még két óra előtt negyed három lett, majd két óra után három perccel fél háromra módosították. Ez volt az utolsó választható időpont a tervezett, 90 percesre bővített gyakorlásra, hajnali négy órától ugyanis vissza kellett adni a pályát a városnak, nem használhatta tovább a sportág.
A másfél órás gyakorlás alatt aztán bőven volt idő adatokat és tapasztalatokat gyűjteni, a szorgalmasabbak bőven 30 kör felett tettek meg, sok időmérős próbálkozást és egy-két versenyetapot is láthattunk. Sok volt az elfékezés, túlcsúszás (Verstappen, Leclerc, stb., mindenki hibázott), érezhetően próbálgatták a versenyzők, hogy mit lehet és mit nem, egy-két versenyszituáció is előfordult, feszegették a határokat a csúszós, hűvös körülmények között.
Ebben a másfél órában úgy tűnt, hogy a legjobb helyzetből a Ferrari indul: a Scuderia autói mindenre válaszolni tudtak, mint valaki befért eléjük, a következő körben rögtön jött a reakció és végül el is hozták az első két helyet a gyakorlás végén. Az SF-23-as az egyenesekben is kellő tempót mutatott, de a kanyargósabb részeken is elég magabiztosan lehetett irányítani, és mindkét pilóta jó formában volt: Charles Leclerc végül fél másodperccel (!) jobb kört talált bárki másnál, míg a teljesen átépített autóval támadó Carlos Sainz egy óvatosabb körrel jött be másodiknak.
Itt említsük meg, hogy Sainz rajtbüntetést kap, amiért tiltott elemeket cseréltek ki az autójában, annak ellenére, hogy a sérüléseket a pálya hibája okozta.
Gyorsnak tűnt az Aston Martin Fernando Alonso alatt, aki többször is állt az élen és végül befért az élmezőnybe, a Mercedesek is mutattak egy-egy érdekes szektort és voltak olyan időszakai a hajnalban, amikor szintén élmezőnybe illőnek tűntek, míg a Red Bullok egyelőre nem az igaziak: Sergio Perez negyedik, a korábban többször is vezető Max Verstappen pedig végül csak hatodik lett az edzés során.
A McLarenek sem találták magukat, Lando Norrist egy hűtési probléma is hátráltatta eleinte, végül sem ő, sem Oscar Piastri nem fért be a top tízbe. Kiemelendő, hogy voltak villanásai az egyenesekben hagyományosan gyors Williamseknek, viszont Valtteri Bottas az Alfával, Nico Hülkenberg pedig a Haasszal tudott beleköpni a nagyon levesébe, mindkét autóra érdemes lesz majd figyelni, bár a hosszú egyenesben a szélárnyék hatása is jelentős köridőt jelent ezen a pályán.
Egy dolgot említsünk még meg: a közepes gumikon rendkívül gyorsnak tűnt Verstappen, a koszosabb pályán is jobb köröket ment azon a keveréken, mint a többiek később, erre érdemes lesz még figyelni a hétvége folytatásában.
A harmadik szabadedzésre magyar idő szerint szombat reggel 5:30-kor, helyi idő szerint ma este 20:30-kor kerül sor.
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj első érdemi szabadedzésének végeredménye:
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:35,265 |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | +0,517 |
3. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,528 |
4. | Sergio Perez | Red Bull | +0,820 |
5. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +0,864 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | +0,918 |
7. | Nico Hülkenberg | Haas | +1,224 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,231 |
9. | Lewis Hamilton | Mercedes | +1,398 |
10. | Alexander Albon | Williams | +1,423 |
11. | Lando Norris | McLaren | +1,599 |
12. | George Russell | Mercedes | +1,625 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | +1,652 |
14. | Oscar Piastri | McLaren | +1,722 |
15. | Pierre Gasly | Alpine | +1,869 |
16. | Esteban Ocon | Alpine | +1,976 |
17. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +2,147 |
18. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | +2,391 |
19. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri | +2,415 |
20. | Logan Sargeant | Williams | +2,875 |