DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Az új szabályok vonzották a Fordot az F1-be

Nem csupán hirdetni akarja magát a Kék Ovál az F1-ben, hanem nagyon komoly szándékaik vannak, s a döntéshez az új szabályok is kellettek.

Kétségkívül a holtszezon legnagyobb szenzációja volt a Ford pénteki bejelentése, miszerint 2026-tól a Kék Ovál a Red Bull partnereként visszatér az F1-be, sőt már az idei évben megkezdődik a közös munka, mely Jim Farley, a Ford vezérigazgatójának elmondása szerint a Formula–1-en is túlmutat majd. A 60 éves amerikai üzletember a Ford Performance vezetője, Mark Rushbrook is a figyelem középpontjába került e napokban, akit többek között arról is megkérdeztek a sajtó képviselői, hogy vajon akkor is így döntöttek volna, ha nem érkeznek az új szabályok 2026-ban?

„Nem, szerintem nem. Ha továbbvitték volna a mostani erőforrásokat, az visszalépés lett volna számunkra” – erősített rá Rushbrook arra az elgondolásra, miszerint az F1 amerikai terjeszkedése és a széria népszerűségének meredek emelkedése mellett a technikai változtatások is vonzóbbá tették a gyártók számára a királykategóriát. Mint az köztudott, az újgenerációs MGU-K közel háromszor olyan hatékony lesz, mint a jelenlegi hibridrendszerek, s a fenntartható üzemanyagok használata is megfelel korunk trendjeinek.

rb-ford-vagat



Rushbrook azt is leszögezte, hogy a Red Bull-lal való együttműködésük jóval többet jelent az RBPT erőforrások felmatricázásánál, hiszen a michigani gyár nem kizárólag a marketinglehetőségek miatt csatlakozott az F1-hez: „Sehova sem megyünk csak azért versenyezni, hogy reklámozzuk magunkat, s különösen igaz ez a Formula–1-re, mivel itt kapsz igazi esélyt a technikai fejlődésre. Márpedig ez fontos számunkra, ha nem így lenne, nem hoztuk volna meg ezt a döntést.”

A bejelentéssel foglalkozik a Formula Podcast legutóbbi adása is:

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: