DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Ezért kellettek az új F1-es motorszabályok

A 2026-tól érkező erőforrások egyértelműen az új beszállóknak kedveznek, de a sportág mégis nehezen fogadja, ha valaki tényleg plusz csapatként érkezne.

Az eddig sem volt titok, hogy a 2026-tól érkező új F1-es motorszabályokat elsősorban az új érkezők, érdeklődők miatt alakították úgy, ahogy, most pedig Pat Symonds, az F1 vezető technikai igazgatója is arról beszélt, hogy mennyire fontos más gyártók bevonzása, amit ezekkel a szabályokkal a jelek szerint meg is tudtak tenni.

„Az egyik nagy célunk az volt ezekkel a szabályokkal, hogy kiegyenlítsük a feltételeket az újonnan érkezők számára. A mostani F1-es motorok működése nagyon-nagyon más, mint mondjuk egy hagyományosnak nevezhetőé. Szinte olyan, mintha egy benzinmotor gázolajjal működne, nagyon összetett” – mondta Symonds az Autosport International szombat esti eseményén.

f1-audi



„Ez nem úgy megy, hogy jó, eddig gyártott valaki másfajta versenymotorokat, most pedig az F1 feladat, mert nagyon különböző a dolog. Ezért olyan motorszabályokat akartunk kialakítani, ami kiegyenlíti a lehetőségeket mindenki számára, mert az, hogy jön az Audi és a Porsche, megmozdult a Cadillac, és vannak más érdeklődők is, akiket most nem nevezek meg, de ez nem egy rossz dolog. Sőt: elég jó, hogy bevonhatjuk ezeket a neveket a sportba.”

 

Nincs gond az F1 bővítésével, de...

Meglepő módon nem hogy nem könyvelte el sikerként az F1 az Andretti és a Cadillad közös beszállási szándékát, de szinte teljes mértékben hallgatott is róla: a sportág és az FIA ellentéte kiéleződik ebben a témában, mert az F1 nem szeretné feltétlenül megbontani a most jól működő szériát. De Symonds szerint ez megoldható, csak nem mindegy, hogy hogyan.

„Az nem ártalmas, ha több autóból áll a mezőny, ha azok az autók minőséget hoznak. Nem akarjuk újraélni a HRT ügyét 2011-ből, vagy mikor is volt az. A sport jelen pillanatban hihetetlenül sikeres, és úgy sikeres, ahogy van. Nem csoda, hogy most be akarnak szállni emberek, mert a sportot öt év alatt költségközpontúból profitközpontúvá változtattuk, ami nem semmi. Szóval nem lep meg, hogy most mindenki benne akar lenni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: