DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Gyorsabb volt a Williams, mint gondoltuk

Alex Albon szerint az FW44 valódi potenciálját elfedték az autó egyensúlyproblémái. 2023-ban már nem az egyéni teljesítményre, hanem a csapat fejlődésére fog fókuszálni.

A Williams FW44 egyértelműen a Formula-1-es erősorrend utolsó autója volt 2022-ben, igaz, jó napjain a modell képes volt a pontszerzésre, Alex Albon, Nicholas Latifi és Nyck de Vries öt alkalommal férkőzött az első tíz közé. Az így szerzett nyolc ponttal azonban a Williams messze utolsó lett a konstruktőrök között: a kilencedik AlphaTauri is 35 egységet szerzett.

A Williams fő gyengesége az aerodinamikai érzékenység volt: a csapat az egész év folyamán beállítási problémákkal küzdött. Ezek a problémák elfedték az autó nyers tempóját, amely sokkal jobb volt, mint a látottak alapján tűnt – mutatott rá az istálló eredményesebb pilótája, Albon.

„Az autó sokkal gyorsabb lehetett volna a megfelelő egyensúllyal. A teljesítményünk nagyon korlátozott volt annak függvényében, hogy egyes helyszíneken meg volt kötve a kezünk. Bizonyos helyszíneken kiszolgáltatottak voltunk, mint Brazília vagy Mexikó” – mondta a Motorsport.com-nak Albon. Nem segítette a fejlődési ívet az sem, hogy a csapat szezon közepén bevallottan leállt a fejlesztésekkel, miután nyilvánvalóvá vált, hogy az utolsó helynél nem fognak előrébb végezni a konstruktőri vb-n.



„Viszont tudom, mire van szükségünk az autó tekintetében, ezt kell megtalálnunk. Persze nem olyan könnyű ez, hogy azt mondjuk, erre van szükség az autón és gyorsan meg is tudjuk oldani. Sok korrelációt kell kijavítanunk. A gyárban számos különböző részlegnek kell együttesen a helyes irányba elindulnia. Ez lesz a cél a tél folyamán” – beszélt arról a thaiföldi pilóta, hogy a problémákat nem lesz egyszerű kijavítani.

Mostantól a csapatteljesítmény lesz a fő Albon számára

A korábbi Red Bull-pilóta a 2021-es szezon kihagyása után eredetileg egyéves szerződéssel érkezett a Williamshez, augusztusban viszont új megállapodást kötött, ezúttal több évre, a bejelentés szerint legalább 2024-ig. Ez az időtáv lehetővé teszi, hogy ne saját eredményeire és a következő szerződésre összpontosítson, hanem a csapat vezérpilótájaként gondolkozzon.

„Az idő jelentés részében a fókuszom azon volt, hogy túléljem az F1-ben, azaz a saját teljesítményemre összpontosítottam. Most megvan a stabilitás, így a jövőre fókuszálhatok, nagyobb figyelmet helyezhetek arra, hogyan haladjunk előre a csapattal, merre menjen a fejlesztés. Természetesen lesz egy új csapattársam is, és azt akarom, hogy ketten közösen gyorsítsuk a fejlesztést, hogy Logan is felvegye a lépést, visszajelzéseket tudjon adni azokon a területeken, melyeken szükség van erre” – mondta Albon, aki Logan Sargeant együttműködésére is számít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: