Ahogy mondani szokták, fejétől bűzlik a hal. Szerintem idén a Ferrari bukta el a világbajnoki címet. Nem leértékelve Verstappen teljesítményét, év elején még nagyon a Ferrarinak állt a zászló, de még az egész szezont tekintve is több időmérőt nyertek, mint a Red Bull. Mégis sok versennyel a vége előtt bebiztosította a bajnoki címet Verstappen, ennek az oka pedig a csapatnál keresendő. Emiatt felelősségre kellett vonni valakit, és bár a főstratégát és a technikai vezetőket is ki lehetett volna kiáltani bűnbaknak, végül a csapatfőnöknek kell mennie. Ennek nagy hagyománya van a Ferrarinál, gondoljunk arra, hány csapatfőnök fordult meg az istállónál az elmúlt tíz évben.
Nem érzem feltétlenül jogosnak Binotto elküldését – hivatalosan lemondását –, hiszen az elmúlt években ilyen jó eredményeket nem értek el, nem mintha nehéz lett volna túlszárnyalni az előző szezonokat. Nem tudjuk, pontosan mi állhat a háttérben, és valószínűleg soha nem is fogjuk megtudni, de hallhattunk olyan elméleteket, hogy Leclerc-nek is volt beleszólása a döntésbe. Ezzel kapcsolatban úgy gondolom, hiába építenek a monacóira a csapatnál első számúként, egy versenyzőnek nem kellene, hogy ekkora szava legyen, főleg nem a Ferrarinál, ahol a márka sokkal fontosabb, mint egy-egy versenyző.
A legnagyobb kérdés számomra, hogy Binotto menesztése megoldja-e majd a Ferrari problémáit. Önmagában a csapatfőnök leváltása nem megoldás, ha mindenki más marad a vezetőségben, ezért arra számítok, hogy az új vezető kinevezése után lesz még átrendeződés a Ferrarinál. Egyelőre valószínűleg azért nem történt változás a feljebb említett pozíciókban, mert az új csapatfőnökre akarják bízni, hogy ő döntsön meglátása szerint a sorsukról. Így ha megtalálják a megfelelő vezetőt, az végső soron megoldás lehet a problémákra.
Kit tudnék elképzelni Binotto helyére? Aki szerintem a legjobb választás lenne, az Ross Brawn, de ő elzárkózik egy ilyen szereptől. Én sem feltétlenül érezném sportszerűnek a többi istállóval szemben, hogy a Formula–1 felső vezetéséből átmenjen egy csapathoz, hiszen bár nyilván profi, biztosan felmerülne a kivételezés vádja. Nála reálisabb opció Frederic Vasseur, akinek a kinevezését a Ferrari és Alfa Romeo kapcsolata miatt felfoghatjuk előléptetésnek is. Binotto, akárcsak korábban Domenicali, a Ferrarin belülről érkezett egy alacsonyabb pozícióból, Arrivabene pedig kívülálló volt, Formula–1-es tapasztalat nélkül. Ennélfogva jó választás lehet Vasseur, akinek megvan már a csapatvezetői rutinja, de képes lehet egy új szemléletet is hozni a Ferrarihoz.
Szabó Krisztián hazánk legsikeresebb ralikrosszversenyzője, kétszeres Európa-bajnok a Super1600 kategóriában (2016, 2017). 2019 óta a Ralikrossz-világbajnokságon szerepel, ahol 2021-ben összetett ötödik pozíciót ért el két dobogós helyezéssel: ebben az évben a TOP50 Magyar Autóversenyző ranglista első helyén végzett. Rovatában hónapról hónapra megosztja véleményét a motorsport aktuális beszédtémáiról, történéseiről.