DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

Eddig titkolta Sainz, hogyan javult fel 2022-ben

A spanyol versenyző korábban szándékosan nem beszélt róla, de most elárulta: idei formajavulása mögött az áll, hogy teljesen megváltoztatta vezetési stílusát. A különbséget Kanadától kezdte érezni – ami a Leclerc-hez viszonyított teljesítményben is megnyilvánult.

A 2022-es szezon kezdetén egyértelműen Charles Leclerc volt a Ferrari vezető pilótája, Carlos Sainz jellemzően körönként tizedmásodpercekkel elmaradt a csapattárstól. A spanyol az év első harmadát követően kezdett magára találni – Silverstone-ban pályafutása első pole-pozícióját és győzelmét szerezte, azóta pedig sokkal sűrűbben van harcban Leclerc-rel, mint korábban.

„Frusztráló volt egy olyan erős első év után, amikor alig volt gondom az autóval” – mondta Sainz az Autosportnak adott interjúban, utalva a 2021-es szezonra, mikor a bajnokságban Leclerc előtt végzett. „Idén végre versenyképes autót kaptam, harcolhattam a győzelmekért, és hirtelen olyan pozícióba kerültem, mint még soha, kicsit több mint két tized lemaradásba. Korábban sosem kaptam két tizedet csapattárstól, a fejem vakartam, hogy honnan ered ez a köridőkülönbség. Frusztrált, hiszen először rendelkeztem olyan autóval, amely lehetővé tette volna a győzelmeket.”



Sainz korábban szándékosan nem beszélt arról, minek köszönhette a 2022-es szezon közben történt javulást – a mostani interjúban árulta el először, hogy teljesen meg kellett változtatnia vezetési stílusát.

„Titkoltam, hogy miért küszködtem. Azok, akik átlátják a sportot és mélyrehatóan elemzik, valószínűleg már tudják, mi volt a probléma. Röviden: teljesen meg kellett változtatnom a vezetési stílusom. Nagyon természetellenesen változtattam meg, és el kellett érnem, hogy ez legyen a természetes számomra, ez pedig sokáig tart” – mondta Sainz, hozzátéve, hogy tesztelés hiányában a versenyhétvégéken kellett kísérleteznie. „Néha olyan beállítást kellett használni, amely alapvetően rossz arra a hétvégére. Emiatt gyűlt a frusztrációm, egészen nagyjából a Kanadai Nagydíjig, ahol kezdtem magamra találni. Azóta mindig kicsit jobban teljesítettem.”

Sainz most sem akart vezetéstechnikai részleteket elárulni, de azt elmondta: bizonyos tempójú kanyarokból származott a hiány, ezeket a pályaszakaszokat Leclerc nagyobb sebességgel teljesítette.

„A mélypont időmérős sebesség és versenytempó tekintetében Barcelona volt. Azóta minden téren azon dolgoztam, hogy változtassak a teljes vezetési stíluson, és magabiztos legyek az autóban. Még mindig nem teljesen nekem tetsző az autó, még mindig sokat kell gondolkodnom vezetés közben, nem vezetek teljesen természetesen. De legalább tudom, hogy ha mindent egybeteszek, akkor ott lehetek” – mondta el Carlos Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: