A szombat délelőtti sajtótájékoztatón ismét felmerült az Aston Martin és a Red Bull közötti vita előbbi autómásolásáról - az FIA vizsgálata szerint szabályos az autó, a Red Bull viszont több ízben is adatlopást, bűncselekményt emlegetett, dr. Helmut Marko szerint pedig erre bizonyítékuk is van. Andrew Green, az Aston technikai igazgatója visszautasítja a vádakat.
"Nem tudom, hogy mik ezek a vádak, amiket a Red Bull fúj, csak annyit mondhatok, hogy nem kaptunk semmilyen adatot semmilyen csapattól" - mondta Green a Formula.hu jelenlétében. "Az FIA jött, elvégzett egy alapos vizsgálatot, kiemelezte az autó múltját illető adatokat, beszélt minden emberrel, akinek köze van a projekthez és arra jutott, hogy ez egy önálló fejlesztés volt. Ezt az autót tavaly találtuk ki, az eddigivel párhuzamosan, az alapja elkészült már bőven azelőtt, hogy a Red Bull megmutatta volna a sajátját, szóval ez a vádaskodás értelmetlen."
Green szerint egyébként az FIA minden adatot lát és ők az egyetlenek, akik megítélhetik, hogy egy autó szabályos-e vagy sem, számára itt a történet vége. A fejleményeket viszont csalódottsággal vette tudomásul. "Azt hittük, hogy ezzel vége, de ha megint vizsgálódni akarnak, akkor örömmel állunk rendelkezésükre. Eddig is teljességgel nyíltak és őszinték voltunk velük, teljes betekintést adtunk nekik az egész folyamatba, ha még többet akarnak, azt is megkapják."
Megszólalt Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója is, aki könnyed hangot ütött meg: mint mondta, nagyot nézett, amikor meglátta az új Astont, de mérnökként érzett némi elégedettséget is, mert ha az ő munkájukat másolja valaki, akkor az azt jelenti, hogy jól csináltak valamit. Hozzátette, hogy a csapatnál most belső vizsgálat folyik, hogy kiderítsék, történt-e adatszivárogtatás. Kijelentette, hogy nem az a probléma, hogy az ő embereik közül többen átmentek az Astonhoz és vitték magukkal a tudásukat, hanem az, hogy ha a szellemi tulajdonuk, az elektronikus információik, fájljaik kerültek át a riválishoz.
Azt is elmondta, hogy az FIA véleménye világos, így ők nem tesznek semmi mást, mint lefolytatják a belső vizsgálatot és ha találnak valamit, akkor arról tájékoztatják a szövetséget - azt nem volt hajlandó kommentálni, hogy adatok és belső információk nélkül hogyan lehetséges ilyen pontos másolatot készíteni egy autóról.