A Miami Nagydíj pénteki szabadedzésein az idei legjobb formáját mutatta a Mercedes: a világbajnoki címvédő csapat ott volt az élmezőnyben, sőt George Russell az egyik gyakorlást az élen is zárta. Ez a tempó azonban teljességgel eltűnt szombatra, ahol Russell már lemaradt a Q3-ról, bár a futamon némi szerencsének is köszönhetően feljött az ötödik helyre és az istálló a "helyére" került, a két élcsapat mögé hozta be az autóit. A nagy kérdés viszont az, hogy mitől voltak jók pénteken, majd mitől nem voltak azok mégsem szombaton...
"Ez az a kérdés, amire most próbálunk választ találni" - mondta erről Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója.
"Ha a péntek tempót nézzük, akkor valószínűleg ott voltunk a legversenyképesebbek eddig az egész szezon során. Péntekről szombatra változtattunk egy-két dolgot, de csak apróságokat, viszont a körülmények is megváltoztak. Most minden adatot meg kell néznünk, értelmeznünk és megértenünk, hogy mi miért történt. Ebből kell építkeznünk a következő versenyekre" - tette hozzá a szakember.
"Fontos, hogy különválasszunk két dolgot: van egy fejlesztési út, amin haladunk és van egy másik rész, ami arról szól, hogy a meglévő problémáinkat hogyan oldjuk meg - ez a pattogás és egyéb olyan dolgok, amik elrontják a teljesítményt. A fejlesztési út mentén haladva hoztuk az új szárnyat Miamiba, ami egyértelműen segített, előrelépést jelentett és úgy működött, ahogy vártuk. Sok adatot gyűjtöttünk a pattogásról és a pénteki jó teljesítményünkről is, a mérnökök már dolgoznak ezekkel" - magyarázta.
"Minden alkalommal tanulunk valami újat az autóról, csak gyorsabban kellene megértenünk a dolgokat, mint a riválisok. Ebben most lemaradásunk van, de rengeteg munkát teszünk bele abba, hogy hogyan fejlesszünk, mi legyen a következő lépés, hogyan szabadulhatunk meg a pattogástól, illetve hogyan lehetünk újra versenyképesek az élcsapatokkal."