DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

Mi az, amit szabad a nyári szünet alatt?

Az ember azt gondolná, az F1 olyan sport, amelyben egy másodpercre sincs megállás. Ez alapvetően igaz is, de nyáron kötelezően be kell zárni minden gyárat 14 napra. Van azonban, amit mégis szabad.

Szokás szerint a Magyar Nagydíj után megkezdődött a nyári szünet a Formula-1-ben, összesen négy hetet kell várnunk a következő versenyhétvégére, a Belga Nagydíjra. Vannak persze csapatok, akik az idei évet már régen elengedték, és már javában a szabályváltozásokat hozó 2022-es szezonra készülnek.

Viszont ők sem dolgozhatnak szakadatlanul, az FIA sportszabályzata ugyanis előírja, hogy a jjúlius-augusztusi időszakban egyhuzamban 14 napra be kell szüntetni minden tevékenységet, amely a Formula-1-es fejlesztéseket illeti, a csapatok pedig értelemszerűen a négyhetes szünetre időzítik a szabadságokat.



Ugyanakkor vannak bizonyos részlegek, melyek ilyenkor is működhetnek, mint például a marketing osztály. Lássuk, mi az, amit szabad a nyári szünet alatt és mi az, amit nem!

     -  Szabad egy olyan autó javításán dolgozni, amely súlyos károkat szenvedett a nyári szünetet megelőző utolsó versenyen, mindezt persze az FIA külön engedélyével

     -  Régebbi autók összeszerelése és használata is megengedett, de közben nem gyárthatnak le olyan alkatrészt, mely a 2021-es autón is használható

     -  Használható továbbá a szélcsatorna is, azonban kizárólag olyan projektekhez, melyeknek nincs köze a Formula-1-hez, illetve a szélcsatorna karbantartási munkálataihoz

     -  Számítógépes (CDF) szimulációk is megengedettek, amennyiben nincs közük az F1-hez és a szoftver is frissíthető

     -  A marketing osztály minden további nélkül dolgozhat a 14 napos pihenő alatt is

Látható tehát, hogy eléggé meg van kötve a csapatok keze, akik nem tarthatnak sem megbeszélést, sem olyan jellegű emaileket nem küldhetnek egymásnak ezen időszak alatt, melyek az idei vagy későbbi autók fejlesztésével áll kapcsolatban.

Még 12 verseny van hátra a tervek szerint az idei szezonból, így bőven lesznek még teendők a gyárakban, különösen a vb-címre hajtó Mercedesnél és Red Bullnál, a többiek pedig valószínűleg kimondva, kimondatlanul, de már inkább a 2022-es autón dolgozhatnak tovább.

Csatlakozzatok a Formula Aréna Facebook-csoportunkhoz, ahol nem maradtok le a legfontosabb hírekről és a nyári szünet alatt sem hagyunk benneteket unatkozni, mert nálunk sosincs megállás!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: