Lewis Hamilton jobban szerette vezetni azokat az autókat, melyek karrierje kezdetén még jóval kisebbek és könnyebbek voltak. Szerinte minden egyes döntés, mellyel nagyobb és lassabb gépeket írnak elő, egy hátralépés a száguldó cirkusz számára.
Ami pedig ennél is aggasztóbb a brit számára, hogy az autók súlyának növelésével emelkedik az elhasznált üzemanyag mennyisége is. A 2022-es autók minimumtömege 790 kg lesz, ami már majdnem 100 kilóval több, mint a hibrid éra kezdetén, 2014-ben.
Egy teletankolt autó esetében a rajtnál ez a szám már 900-ra rúg majd, ami Hamilton szerint csak növeli az F1 lábnyomát, akik épp a karbonsemlegesség felé vezető útra akarnak térni: „Nem értem, miért leszünk nehezebbek, különösképp, amikor arról beszélünk állandóan, hogy a sport a fenntarthatóságot tartja szem előtt.”
„Azzal, hogy egyre csak nehezebbé és nehezebbé és nehezebbé válnak az autók, még több energiát kell elhasználnunk, így szerintem nem ez a legátgondoltabb irány, sőt ez nem a jó irány” – idézi Hamiltont a Motorsport Week.
„A könnyebb autók sokkal fürgébbek voltak és nyilván kisebbek is, ezáltal könnyebben lehetett velük versenyezni és manőverezni. Egyre szélesebbek lesznek a mai pályákhoz, de például Monacóban eddig is nagyjából lehetetlen volt előzni, ma pedig már egyszerűen túlméretesek oda az autók.”
„Összességében, ahogy mondtam, a nagyobb méret azzal jár, hogy több energiát használunk el: nagyobb fékek, több fékpor és több üzemanyag, hogy eljussunk a célig és még sorolhatnám. Nem teljesen értem az elképzelést.”
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!